Dag 08 – En YouTube-video

Jag blev jätteglad när jag såg dagens ämne att skriva om på 30-dagarslistan.
YouTube. Innan Spotify kom ut så var det mitt mecca kan man säga, jag totalälskade sajten och var dag satt jag och spanade nya klipp och lyssnade på musik; ja det var främst musik som jag sökte och såg på när surfade runt på sajten.
Men musikvideos kanske är något de flesta tycker är rätt tråkigt, vi som är MTV-generationen kanske tycker att det där med videos är lite blasé. Men inte jag, inte egentligen, eftersom jag inte är uppvuxen med MTV-kanalen, visserligen tröttnade jag på kanalen rätt så snabbt e fter det att jag började kika på den.  Okej, så även om musikvideos inte är helt tråkiga så tycker jag ändå att det är sådant som delas rätt frekvent på Internet, på Facebook så delas musikvideos med folk till höger och vänster. Därför tänkte jag istället dela med mig av en annan typ av video idag. Nämligen en video med James Galea, som är en australiensisk magiker, i denna video så visar han sin skicklighet med kortleken!

Videon är inte bara ett häftigt och coolt magiskt trick, utan roligt och James är otroligt charmig och blandar här både komik med magi!

Om rhulth

En adopterad 28-åring med en masterexamen i socialantropologi, frilansreporter, samt en skriv- och läsfantast. Frilansar för Adoptionscentrum. Bor utanför Stockholm och kontaktas enklast via rinki.hulth@gmail.com
Det här inlägget postades i Allmänt och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Dag 08 – En YouTube-video

  1. Jasmine skriver:

    Jag är inte den som sitter och nördar på YouTube, det ska jag villigt erkänna. ;P

    Svar: Tack snälla Rinki! Dina ord berör mig alltid lika mycket. Du har aldrig skrivit något ont om mig. Gör jag några fel i dina ögon? Jag känner mig så smickrad av dig. Du är fantastiskt bra på att berömma. Du stärker mig, vilket jag tackar ödmjukast för.
    Vill också tacka för att du berömde kortet. Det ska publiceras snart. Dessutom gav du mig en idé till ett nytt kort – tack!

    När jag skriver ärligt, blir svaret; Nej, jag läste inte intervjun. Men jag gör det nu på en gång, självklart.😉

    Kramar❤

  2. Lisa skriver:

    Haha, vilken härlig kille🙂
    Det där korttricket var helt otroligt, och jag måste erkänna att jag älskade ”What the hell”-kortet som dök upp :p

    sv. ”David Copperfield” är en av Charles Dickens böcker, och jag tror att du har hört talas om den. David växer upp med sin mamma (pappan dog då hon var gravid). När mamman gifter om sig tvingas David stå ut med sin grymme styvfar, och hans syster som flyttar in. Det slutar med att han skickas på internatskola, men han tvingas komma hem då mamman och hans nye lillebror plötsligt dör. Han tvingas då arbeta på en fabrik i London, men till sist rymmer han för att bo med sin faster.

    Den bok jag ska läsa ut tills imorgon är Virginia Woolfs ”To the lighthouse”. Har du hört talas om den?

    Puss&Kram!

  3. Sandra skriver:

    Yourutbe är verkligen en guldgruva!! Och ja, innan spotify ännu mer så.

    SVAR: Tack🙂 Ja, det syns lite mer på nära håll. Annars är det väl mycket för att hon är såååå lång och jag är så pluttig haha. Vi hade roligt ändå, blir bara inte lika kul att fota då. Jag som är lite av en perfektionist annars men i regn vill man varken få vatten på kameran eller bli kall😛

    Ja jag förstod det på ditt inlägg, det lät bra! Jo jag kan tänka mig att det är intensivt. Det är ju perfekt🙂 Lycka till med det!

    Jag hoppas också att det löser sig, men jag har fått en ursäkt idag. Sen intalar jag mig att det håller sig så. Inte jobb, det handlar om att jag jobbar med någon som inte alltid vet vart gränsen går för vad som är okej. Nej jag vet att jag inte är dum i huvudet men ibland undrar man när man hör gång på gång hur mycket fel man gjort. Vilket jag då inte tycker jag har. Alla ser ju situationerna olika.

    Det är ju inte det och det är tufft, det sätter sina spår. Men ja, alla gör de nog så gott det går. Och all respekt till deras sambos, fruar och flickvänner. Han vet hur han ska göra, han har ställt det som krav i klubben när han skrev nytt kontrakt att han ska få några träningspass ledigt så han kan vara hemma också.

    Idag mår jag mycket bätttr.e

    Puss och Kram

  4. mia skriver:

    sv: Den handlar om arbetspsykologi!

    Varsågod🙂 Vad härligt att du känner så. Jag tycker det är roligt när man själv kan känna att man lär sig något, jag känner mig så duktig då.

    Ja precis, instängd är verkligen rätta ordet. Känns som att jag inte kan vara mig själv längre iheller, utan hålla mig som en skugga så att jag inte stör, inte är i vägen. Tappar lusten till att laga mat och äta för han tar så mycket av min livsglädje.

    Ja det är helt underbart! Längtar jättemycket tills jag kan få flytta in och börja inreda och må bra igen. Hitta mig själv igen, få andas ut och vara glad. Tack fina du! Du är också en stark person, av det du har berättat.

    Förstår vad du menar, har samma problem här i franskan. Jag akn förstå det mesta dem säger men att tala tillbaka är oerhört svårt, haha. Och ibland kan jag hitta orden men vågar inte säga för dem är kanske inte grammatisk rätta, haha. Kram på dig!

Kommentera

