Dag 04 – Min favoritresa


Jag har haft turen att resa en hel del med min familj och en av de finaste resorna, eller kanske mest spännande var den resan som gick till Nya Zeeland. Min pappa är – som tidigare nämnt – forskare och en del av denna har han gjort nere vid Sydpolen. Många av hans kollegor brukade, på vägen hem till Sverige stanna ett tag i NZ men pappa fick aldrig den chansen eftersom han brukade åka runt julen och behövde därmed skynda hem för att hinna med julfirandet med oss. Men vintern 2000/2001 så bestämde sig mina föräldrar för att jag, min lillebror och min mamma skulle åka ned till NZ, Christchurch och möta min pappa där.

Det var en otroligt spännande resa och NZ är ett otroligt land; alla var så himla trevliga. Sedan har ju landet en otrolig historia kring maorierna, vi fick se en jättefin utställning (som ett utomhus-muséeum) med dans och allting när vi var där. Sedan var konceptet Bed and Breakfast något nytt för mig och det var häftigt att få lära känna andra familjer som erbjöd säng och frukost varje dag.

Dessvärre har jag inga egna bilder från NZ på denna dator, men bilden här ovan är från en strand som heter: Kaiteriteri Beach och det var en av mina favoritställen där.  Att få se vilda delfiner (samt dyka med dem), pingviner och albatrossar var bara en del av denna underbara resa.

Har ni någon favoritresa? Skriv och berätta!

Om rhulth

En adopterad 28-åring med en masterexamen i socialantropologi, frilansreporter, samt en skriv- och läsfantast. Frilansar för Adoptionscentrum. Bor utanför Stockholm och kontaktas enklast via rinki.hulth@gmail.com
Det här inlägget postades i Bloggen, Privat och har märkts med etiketterna , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

