Dag 03 – En bild av något som får mig att bli glad

Thailand – 06/07
© rhulth.wordpress.com
Det kanske inte är  den typiska bilden man förknippar med glädje, men för mig så ger denna bild mig glädje. Dock handlar det inte vidare mycket om själva motivet på bilden, även om jag älskar att fotografera fyrverkerier, utan det handlar om just den där resan.

Resan som jag och min familj tog i december 2006, vi åkte först till Bangkok där min bror är adopterad från. Det var en återresa för honom och jag, som året innan var med om en sådan resa, förstod hur känslosamt det kunde vara. Jag försökte stötta min bror så mycket som möjligt och jag tror att det gick jättebra, fördelen med Bangkok och Thailand i allmänhet är att det är mycket mer turistiskt samt turistvänligt; om man jämför med Calcutta, Indien som jag kommer ifrån. Resan var otroligt spännande och vi åkte vidare ned till Ao Nang efteråt, där resan fick lite mer en ‘semester-karaktär’, vilket jag tror fick min bror att slappa av lite mer.

Hela resan var underbar, det kändes som att jag och min lillebror kom mycket närmare varandra och jag tror att jag och min familj kom lite närmare varandra också. Det var en jätteskön känsla, det var även lite andra insikter jag kom fram till under slutet av den resan. Resan avslutades i princip med att vi firade nyår där nere och det kändes som en superfin början på ett nytt år. Jag är jätteglad att vi gjorde den resan och när jag ser tillbaka på just den här bilden, så blir jag glad. Jag har många fina minnen från den resan!

Har ni någon bild som får er att bli glada och varför?

Om rhulth

En adopterad 28-åring med en masterexamen i socialantropologi, frilansreporter, samt en skriv- och läsfantast. Frilansar för Adoptionscentrum. Bor utanför Stockholm och kontaktas enklast via rinki.hulth@gmail.com
Det här inlägget postades i Allmänt, Bloggen, Foton, Privat och har märkts med etiketterna , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Dag 03 – En bild av något som får mig att bli glad

  1. Lindis skriver:

    Va fint skriven, blev så rörd!❤

  2. Jasmine skriver:

    Verkar som att du har skapat dig en rolig lista. Jag ser fram emot att få läsa dina inlägg.🙂

    Det finns så mycket bakom en bild. I ditt fall är motivet inte det viktiga, utan minnena du förknippar den med är det viktiga. Sånt är så spännande, eftersom varje individ har en särskild relation till en viss bild. Samma bild betyder något unikt för varje enskild person.

    Svar: Det känns skönt att du känner igen dig i mina tankar. Det gör att jag inte känner mig så ensam. Jag fick en hel del reaktioner på inlägget – både stöttande och ord som visar på missnöje…

    Dina ord är fantastiska att läsa. Du har en förmåga att påverka och dina ord fastnar så lätt inom mig. Det skulle vara underbart att få träffa dig i verkligheten och bara få diskutera allt mellan himmel och jord.❤

    Kramar och Kärlek

Kommentera

