Happy Birthday


Grattis till mig idag🙂
Idag fyller jag 23. Det är superfint väder ute och jag är jätteglad, den här dagen har börjat jättebra och jag är säker på att det kommer att fortsätta såhär. E – som härligt nog är ledig idag – har gett mig en mysig morgon. Jag blev väckt imorse med sång, han kom in med en bricka och på den stod ett stort rosa blockljus, tre paket, ett fint kort (som han målat och skrivit i själv) samt en mazarin med ett litet tårtljus i. Jag blev så himla glad, jag äskar nämligen mazariner och har gjort det sedan jag var liten (det är dock en annan historia, kan ta den vid ett annat tillfälle).

Så idag ska jag fira och ikväll ska jag äta middag tillsammans med mamma, pappa, E och farmor! Tyvärr kommer min bror att hinna till middagen eftersom han åker från Göteborg någon gång ikväll, men jag kommer att få andra chanser att träffa honom.

Måste också nämna att jag på posten igår fick ett superfint kort av en bloggläsare, nämligen Jasmine. Ni kommer säkert ihåg att jag nämnde hennes kortmakeri för inte så länge sedan och det var ett superfint kort, jag öppnade kuvertet nu på morgonen; så inget fusk här inte!
Såhär fint var det:

Om rhulth

En adopterad 28-åring med en masterexamen i socialantropologi, frilansreporter, samt en skriv- och läsfantast. Frilansar för Adoptionscentrum. Bor utanför Stockholm och kontaktas enklast via rinki.hulth@gmail.com
Det här inlägget postades i Privat och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

8 kommentarer till Happy Birthday

  1. Tessie skriver:

    GRATTIS på födelsedagen tjejen, hoppas den fortsätter på samma sätt som den börjat!!

    Sv: Ja du, som sagt. Jag känner mig inte på topp just nu. I morse kom ett besked som gjorde mig allt annat än glad och det triggade i gång allt det andra som jag försöker att hålla någolunda i schack! Bägaren rinner över, jag har ingen ork i kroppen just nu, pencelinet gör att jag är super seg (slutar me de på torsdag) och sen på det får jag iaf inte sova, dom få timmar jag får sova är de mardrömmar utan dess lika och sedan är de ny dag att ta tag i och att orka. Det är för mycket med allt, men ja… så är de!!! Tack för din omtanke.

    Ja, på fredag är det meningen jag ska åka ner till stockholm!!

    kram

  2. Sandra skriver:

    Åh ett stort grattis till dig på din dag! Hoppas den blir hur fin som helst =)

    SVAR: Jag brukar alltid glömma att göra dem faktiskt. Men det hade varit kul att se dina svar.

    Tack! Du är så söt =) Lite får man ju bjuda på.

    Ja det förstår jag att det är ren lycka, det är underbart! De är så ärliga och geniuna liksom och så söta dessutom. Det är klart det är krävande men det är värt det.

    Han ska nog repa sig. Han fick en skada på menisken och ska opereras idag. Så han blir borta från handbollen 3-6 veckor beroende på hur bra det läker. Så det är tråkigt men tyvärr är han väl i en ålder där det är vanligt att få den typen av skada om man fortfarande håller på med toppidrott. Men han är en fighter och han kommer att vara tillbaka till nästa säsong drar igång. Tills dess får jag väl göda honom med godis på kontoret så han inte blir för jobbig att ha och göra med. Han brinner för det han gör.

    Ja men precis, tjejer är lite mer manipulativa och falska. De går gärna bakom ryggen. Killar kan vara lika elaka men de är oftast mer rakt på sak vilket jag kan tycka är lite ”schysstare”. Ja och jag tycker det är trist, som sagt tycker jag att vi tjejer borde hålla ihop istället för att vara såååå duktiga på att trycka ner varandra i skorna och få varandra att må dåligt.

    Det är sånt som kommer tror jag, jag menar jag kanske också ha lite svårt för ensamheten ibland det är kanske därför jag alltid är uppbokad. Men just det där med kärlek vet jag inte om det är just det som jag letar efter just nu. Du, du är redan vis & smart. Det visar alla dina insiktsfulla texter. Men man lär sig något om sig själv hela tiden och jag tror att du kommer komma långt =) Och ännu en gång, grattis på din dag!

    Puss & Kram

  3. Tessie skriver:

    Sv: Ja, jag har ju den turen att jag har fina vänner om kring mig. Sen har jag löst problemet någolunda iaf. Men det blir jobbigt när man har så pass mycket att bolla med som är tungt.

    Jo, det ska bli skönt att få komma ner till Jonas, tidigare idag när allt var svart ville jag inte ens åka ner.

    Tack för din fina omtanke och kärlek!
    Kram

  4. mia skriver:

    Åh, grattis på födelsedagen fina fina du! Hoppas den är alldeles underbar.

    sv: Ja, visst är det jobbigt men jag försöker att intala mig att jag gjorde rätt och påminner mig om varför jag faktiskt bröt upp. Då hjälper det för stunden. Men jag är som sagt inte bra på att vara singel, men det är ännu en sak i livet som jag får möjligheten att uforska. Något positivt är ju att jag faktiskt får göra vad jag vill och det borde ju vara rätt härligt. Jag förstår att det var jobbigt, han vill också att vi skulle försöka igen men jag visste innerst inne att det inte skulle fungera så jag sa nej.

    Haha! Nej, det stod inget vettigt. Tyckte rubriken var lite missvisande eftersom reportaget handlade om HUR killarna hade friat till sina tjejer. En hade åkt iväg till paris och en annan gjorde det i soffan. Det stod inget om hur man får sin kille att fria, bara hur andra killar har gjort det.

    Tack, det fixar sig nog! Det jobbiga nu är att lega lägenhet och allt.. Lite problem med pengar med.. Suck! Alltid är det något. Hur är det med dig? Kram❤

  5. Ellen Mantler skriver:

    Grattis på födelsedagen!

  6. Johanna skriver:

    Grattis på födelsedagen🙂

  7. Jasmine skriver:

    Grattis på födelsedagen!❤😀
    (Svar:) Va roligt att du uppskattade kortet. Det kändes högtidligt att göra. Fina vän, du är omtyckt! <33

    Svar: Skönt att ni också har haft sol idag. Det behövs!🙂

    Hoppas att du har haft en bra födelsedag!
    Kram, Kram

  8. Marcus Å skriver:

    Stort grattis till dig!

    I helgen var jag med min kusin och så, var väldigt trevligt! Idag ska jag bli intervjuad för min blogg också. Är lite nervös men det kommer säkert gå bra. Du kanske har läst om min nya kategori som du ska ingå i eller?

    Ha det bra!
    Kram

Kommentera

