Training


Idag har jag faktiskt varit och tränat!
Ja, jag måste säga att jag är lite stolt, det var ett tag sedan nu eftersom jag har varit förkyld om vartannat, men nu så har jag äntligen börjat igen. Gick upp tillsammans med E imorse och när han åkte till skolan med 8.07-tåget så följde jag med och tränade i lite mer än en timme innan vi möttes igen och åkte hem tillsammans. Enligt mig var det en väldigt perfekt start på dagen och veckan för den delen.

Började med att träna styrka först, körde lite blandat och tränade rygg, armar, ben och mage. Det var jätteroligt att testa Pilatesbollarna, som ni kan se på bilden (dock har bilden inget att göra med gymmet jag går till, bilden är hittad på Internet) har aldrig testat sådana förut och jag trodde inte att man kunde göra vidare mycket med dem, men där hade jag verkligen fel. Sedan blev det cykling för hela slanten, jag ville se till att träna kondition men alla löpband var upptagna så jag stationerade mig på cykeln och cyklade en mil; det kändes superbra! Det kändes jobbigt när man satt vid maskinerna och tränade, men ändå så kändes det inte mentalt jobbigt att träna, det kändes jätteroligt. Jag antar att mitt jobb får mig att känna mig lite extra motiverad till att faktiskt ta upp träningen ordentligt. Jag hoppas verkligen att jag kan hålla igång detta nu också, på torsdag blir det förhoppningsvis pass om A blir frisk tills dess.

Sedan har jag, tillsammans med mina föräldrar kommit fram till vilken restaurang vi ska besöka på onsdagkväll då jag fyller år. Det är roligt att tänka tillbaka på när jag var liten och verkligen räknade ned, dag för dag, fram tills födelsedagen. Så känns det inte riktigt längre, är inte riktigt lika överlycklig över att fylla år; i alla fall inte kring att-bli-äldre-aspekten, presenterna är alltid trevliga dock, hehe. Nej, men jag ser mest fram emot att träffa mina föräldrar och min farmor igen, dessvärre kunde inte lillebror vara med, men jag hoppas på ett telefonsamtal eller ett sms i alla fall.

Hur har er dag varit?

Om rhulth

En adopterad 28-åring med en masterexamen i socialantropologi, frilansreporter, samt en skriv- och läsfantast. Frilansar för Adoptionscentrum. Bor utanför Stockholm och kontaktas enklast via rinki.hulth@gmail.com
Det här inlägget postades i Träning och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

