Vårdagjämning


Idag har det faktiskt känts riktigt vårligt, åh vad härligt det är!
Jag vaknade idag av att solen lyste in, precis innan själva alarmet gick igång; det är skönt att få vakna naturligt istället för av klockan. Jag hade alarmet på 6.38 och att vakna till solsken då, det kändes hur fint som helst. Satt ett tag utanför jobbet också, eftersom jag på helgerna kommer dit tidigare (pendeln går endast varje timme), satt i solen och bara njöt; solen värmer ju faktiskt nu!

Dagen på jobbet gick rätt bra, däremot var den otroligt hektisk till en början; alla barn kom på samma gång och sedan dog det ut, så det blev lugnt runt 11.30. Men det passade bra eftersom H jobbade sin andra helg och eftersom jag – mellan 13:00 och 14:00 – står i receptionen, så var hon ensam sista timmen.

Idag är det dessutom vårdagjämning, vilket innebär att dag och natt är ungefär lika långa (på hela jorden) och nästa söndag är det dags att vrida fram klockan en timme.

Hur har er helg varit?

Om rhulth

En adopterad 28-åring med en masterexamen i socialantropologi, frilansreporter, samt en skriv- och läsfantast. Frilansar för Adoptionscentrum. Bor utanför Stockholm och kontaktas enklast via rinki.hulth@gmail.com
Det här inlägget postades i Allmänt, Jobb och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

5 kommentarer till Vårdagjämning

  1. Sandra skriver:

    Ja idag har det faktiskt känts som om våren skulle kunna tänka sig att infinna sig i Sverige med!

    SVAR: Ja det var skönt att gå till Johanna emellan🙂 Skönt att ha henne så nära arenan, sprang dit efter att ha varit lite värdinna till bortalaget sen skulle de värma upp & då klarar de sig själva!

    Ja men eller hur? Usch va dåliga en del av dem är alltså. Och helt fel personlighet för det hela också, en del är jättebra men saknar social kompetens. Jo man känner ju sig mer trygg med någon som är trevlig och lugnar en och som lyssnar på en.

    Tyvärr är det så och jag tycker det är tråkigt som tusan, jag tycker vi tjejer borde hålla ihop och ge varandra styrka istället. Stötta! Absolut, killar kan vara idioter de med men de är ganska så raka. På ett annat sätt.

    Nej jag vet, jag har många kompisar som verkligen avskyr singellivet men jag är alltid så upptagen så jag tycker det är rätt skönt på ett sätt att slippa anpassa mig ibland men sen lever jag annorlunda också när jag är i ett förhållande, då kanske man inte tar på sig lika mycket🙂 Åh vad du är söt vännen! Vad glad jag blir av dina fina ord🙂 Du är en fantastiskt fin tjej du.

    Puss & Kram

  2. Tessie skriver:

    Det är som du säger helt otroligt underbart att vakna upp till nått så underbart som vårsolens värmande strålar, men senare ju längre tiden går kommer man bli irriterad på att solen lyser hela tiden.. hehe.. Men de är då de🙂

    Låter som du haft en skön helg iaf, trots jobb och lite hysteri på jobbet! De är du värd, att ha de bra!🙂

    Min helg har vart lugn, otroligt lugn och det behövde jag. Nästa helg blir det bara massa myss och säkerligen en hel del bus med bonusbarnen🙂

    Massa kramar// Tessie

  3. Lisa skriver:

    Det låter som att du fick en härlig morgon🙂
    Jag måste verkligen följa ditt exempel och försöka njuta av solen när den är framme; det var så länge sedan jag gjorde det senast.

    sv. Jag lite snuvig fortfarande, men det är inte mer än det🙂
    Jag träffade två vänner i lördags, vilket var mer än underbart. Igår tog jag det mest lugnt; jag tog en promenad och pluggade lite.
    Hur är det med dig?

    Puss&Kram!

  4. Tessie skriver:

    Sv: Tack så mycket!🙂 Det är en bild jag tog här förut när Jonas var upp och vi var till S-vall, en bild i bilen men tyckte den var så fin och ville ha nått nytt på bloggen🙂

    Jag förstår din känsla, och varför fotbollen blev nått du verkligen gillade. Det är alltid lika roligt att göra så andra tappar hakan och får äta upp sina ord. Det är en skön känsla och det ger ens självkänsla samt självförtroende en bost!🙂

    Härligt att höra att helgen var skönt för dig.
    Jaaaa, snart så.. när sommarens sista strålar lyser så bor jag nog i vackra stockholm!🙂

    Jag och Jasmine träffades på grund av att hennes kille R kommer från Stockholm och dom var på besök samtidigt som jag var och hälsade på Jonas. Så vi bestämde oss för att träffas och så blev det. Hennes R var med och min Jonas, vi tog en fika och sedan kollade vi även på zoombie walk som var i just då!🙂

    Kram

  5. Jasmine skriver:

    Fin bild!

    Ljus på morgonen gör verkligen skillnad! Det ska bli så skönt med lite vår. Hur är vädret hos dig? Är det vår än?🙂

    Svar: Tack så mycket för berömmet, snälla du.❤
    Som du skriver; kärlek är så individuellt. Det finns inga rätt och fel. Det viktigaste är att det känns bra på insidan.

    Tack, jag ska leta vidare efter jobb. Man ska inte förlora hoppet!

    Tack för att du lämnar så fina kommentarer. <33
    Massa kramar

Kommentera

