Say it with a card

En bild säger mer än tusen ord.

Det är ett väldigt vanligt uttryck och jag är beredd att – i alla fall till viss del – hålla med om påståendet. Är man duktig så kan man som, person bakom kameran, fånga ett ögonblick, en känsla eller något annat som kan vara otroligt svårt att uttrycka i endast ord. Jag älskar foton och jag beundrar de som verkligen kan fotografera riktigt djupa saker och förmedla känslor som rädsla, lycka och kärlek genom sina alster.

Jag har en vän som fyller år på lördag, än vet jag inte ifall jag kommer att ingå i något firande då jag jobbar på söndag men oavsett så är jag en person som gillar att ge bort kort till folk i födelsedagspresent. Dels så älskar jag att skriva och sedan tycker jag själv att det är roligt att spara sådana kort; där det kanske står någon liten hälsning, eller något personligt. Problemet idag är dock – som jag har talat med L om – att det är svårt att hitta bra kort att ge bort. Antligen är de så uppenbart flick-/pojkaktiga eller så är det så otroligt opersonliga och tråkiga. Vad ska man göra då?
Alla kanske inte har en kreativ sida, eller så kanske man inte har mycket material hemma. För er så finns det en enkel lösning och hon heter Jasmine, hon är en vän som jag har lärt känna via bloggosfären och här har vi en tjej som är kreativ, dessutom skulle hon nog lätt kunna uttrycka – med ord – hur saker och ting är (bättre än ett kort); läser man på hennes blogg så kan man bli riktigt fängslad av hennes personliga texter.

Jasmine har ett så kallat kortmakeri, där hon själv designar kort till olika högtider. Vill man beställa ett kort till någon så kan man kontakta Jamsine via hennes blogg och sedan kan hon hjälpa er med att finna ett perfekt kort till den ni vill överraska, kom bara ihåg att kontakta Jasmine i tid. Här kan ni finna inspiration: http://jasmineskortmakeri.blogg.se/ och vill man läsa hennes blogg så finner ni den här.

Här har ni ett fint exempel på hur duktig hon är:


Hoppas att ni har en trevlig torsdagskväll! Själv ska jag krypa till sängs nu, jobbar imorgon.
Kram på er!

Om rhulth

En adopterad 28-åring med en masterexamen i socialantropologi, frilansreporter, samt en skriv- och läsfantast. Frilansar för Adoptionscentrum. Bor utanför Stockholm och kontaktas enklast via rinki.hulth@gmail.com
Det här inlägget postades i Privat och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Say it with a card

  1. Tessie skriver:

    Jasmine är super duktig på att göra kort, just de kortet du har som visning är ett av mina favoriter som hon gjort!🙂 Sen som du skrivit så är hon otroligt duktig på att uttrycka sig i ord. Som du!🙂
    Har träffa denna fantastiska tjej IRL med🙂

    Svar:
    Ja, men så är det i bland! Man behöver få träffa lite vänner och bara umgås!
    Hoppas verkligen att helgen blir toppen mys nu och att ni får massa egen tid med varandra.🙂

    Ja, det är lite segt att vi inte kommer ses på ett tag, men vi klarar det med. Blir ju flytt här framöver så då slipper vi vänta så länge som vi måste göra vissa gånger nu.

    Kramar❤

  2. Jasmine skriver:

    Jag läste inlägget nedanför och måste säga att det är bra. Dock har jag inget direkt att skriva om det, men jag vill ändå berömma dig.🙂

    Jag måste få tacka dig med ödmjukaste ord och säga att ditt inlägg om mig är fantastiskt. Du öser komplimanger över mig och jag blir otroligt rörd. Din vänskap betyder mycket för mig.
    Jag måste också – självklart – tacka för att du har gjort reklam för Mitt Kortmakeri (http://jasmineskortmakeri.blogg.se), vilket uppskattas otroligt mycket ska du veta.

    Svar: Tack för din kommentar angående Körslaget. Jag såg faktiskt hela programmet, men kände att det kanske var slöseri med tid. Samtidigt är det skönt att bara slökolla på teven en lördagskväll.

    Jo, kontakter är nog A och O på arbetsmarknaden. Jag hoppas på det bästa inför detta år och tar med mig mina erfarenheter till nästa års sökande.

    Hoppas att du mår bra.❤
    Kramar

Kommentera

