Parlez-Moi d’Amour

Var ute och gick en promenad idag under dagen och gud vilket underbart väder det är ute just nu! Solen skiner och det är torrt på gatorna; det dammar till och med i luften när bussarna åker förbi. Hade på mig jeans, mina converse, halsduk, en t-shirt, en tjocktröja samt min läderjacka och jag var varm! Hur länge sedan hände det liksom. Det enda som kunde ha varit negativt var att jag frös lite om händerna eftersom det då och då blåste lite kyligt, men det är verkligen vår i luften nu.

Jag som var så avundsjuk på mina föräldrar som åkte till Italien för ungefär en vecka sedan, men just nu så tänker jag absolut inte klaga. Såhär hoppas jag att det kommer att hålla sig och sedan får det ju gärna bli lite varmare också, sakta men säkert.

Väl ute på min promenad så smet jag, på hemvägen, in på Kicks och kikade runt lite snabbt. Jag fastnade för John Gallianos nyaste parfym som Gossip Girl-stjärnan Taylor Momsen har varit ansiktet för. Parfymen heter: Parlez-Moi d’Amour. Det var faktiskt flaskan jag fastnade för först, den är så otroligt söt och det förhöjde vårkänslan ytterligare. När jag doftade på den tyckte jag först att det kanske inte riktigt var min stil, men nu har jag ändrat mig, jag gillar den verkligen; den är feminin på ett fint sätt, men inte för tantigt.

För er som är duktiga på parfymer kan jag ju inkludera denna fakta som kommer från Chic.se‘s hemsida:

Toppnoter: Blåbär, ingefära, bergamott.
Hjärtnoter:
Jasmin, lavendelolja, turkisk ros.
Basnoter:
Mysk, patchouli, cypress.

Om jag kan tyda namnet på parfymen rätt så betyder det något i stil med ‘Tala till mig av kärlek’.


En bild tagen med min mobilkamera, bara för sakens skull. Torr mark! Har på mig mina vita converse samt jeans från Gina Tricot.

Hoppas att ni har en underbar tisdag, själv ska jag göra mig i ordning för att gå på möte ikväll.

Om rhulth

En adopterad 28-åring med en masterexamen i socialantropologi, frilansreporter, samt en skriv- och läsfantast. Frilansar för Adoptionscentrum. Bor utanför Stockholm och kontaktas enklast via rinki.hulth@gmail.com
Det här inlägget postades i Fashion och har märkts med etiketterna , , , , , . Bokmärk permalänken.

5 kommentarer till Parlez-Moi d’Amour

  1. CHIC skriver:

    Tack för länken!🙂

  2. Lisa skriver:

    Du fick till översättningen rätt😉

    sv. Nej, jag tog inte alls illa upp. Tvärtom var jag glad över att du skrev det. Bara för att man själv inte kan sätta sig i den situationen betyder det inte att man inte ska kunna tala öppet om det. Det är det man behöver göra — om man inte kan tala öppet om det känns det som att man förnekar det.

    Puss&Kram!

  3. Marcus Å skriver:

    Jag tror också att det handlar mycket om alla tjejer som röstade på honom. Personligen tror jag också att låten kommer fungera utomlands men jag vet inte om jag gillar Melodifestivalen faktiskt. Hur mycket känsla är det i låtarna egentligen? :S

    Kram

  4. Jasmine skriver:

    Va härligt att våren har kommit även till dig. Det behövs lite ljus – i alla fall i min tillvaro.

    Svar: Tack så mycket! ditt beröm uppskattas otroligt mycket. Du är fantastisk, jag vill att du ska veta det.❤

    Oj, ett inlägg om Mitt Kortmakeri (http://jasmineskortmakeri.blogg.se), det skulle vara fantastiskt. Du är så himla snäll mot mig. Vill du låna en bild från kortmakeriet, är det bara att välja en som du tycker passar.🙂

    Du om någon har talang för skrivande! Dina texter är riktigt bra. Du skulle med enkelhet kunna jobba som journalist, det är jag säker på.

    Igår skickade jag in CV till ytterligare två jobb, men fick svar redan idag; nej. Jag är tydligen ute för sent, tyvärr. Men jag har inte haft motivationen att söka tidigare. Det har varit mycket annat som har stått i vägen.

    Förutom besvikelse och nedstämdhet är det rätt okej med mig.
    Hur är det själv?

    Kramar❤

Kommentera

