Tjejmiddag



© rhulth.wordpress.com

Idag har det verkligen varit full rulle!
Började jobbet idag klockan 10.00 sedan jobbade jag fram till 14.10 (var en rätt hektisk dag) och sedan så begav jag mig mot L’s tjejmiddag. Jag lyckades vara där vid 16.o0 och hjälpte till och fixade lite innan de andra skulle komma; det var jätteroligt. L var så otroligt vacker, hon hade fått en jättesnygg sminkning på MUS (Make-Up Store). Vi förberede Cosmos som välkomstdrink och sedan förrätterna; vi fick även sällskap av L som även hon kom tidigare.
Det var en var jättehärlig kväll och jag fick chansen att prata med folk jag tidigare inte har talat med så mycket, jag fick mig en ny bekantskap: M, som var väldigt trevlig! C hade jag nog inte träffat på nästan två år, vilket känns helt tokigt egentligen. L fixade oss jättefina drinkar, förutom Cosmon och det hela avslutades – i alla fall för min del – med en Strawberry daiquiri. Kanske inte riktigt min typ av drink, men den var väldigt god. Men jag tog det väldigt lugnt eftersom jag ska upp och jobba imorgon också.
De andra fortsatte med utgång till stan och jag hoppas att de har det jättetrevligt!

Hur har er lördagskväll varit?

Om rhulth

En adopterad 28-åring med en masterexamen i socialantropologi, frilansreporter, samt en skriv- och läsfantast. Frilansar för Adoptionscentrum. Bor utanför Stockholm och kontaktas enklast via rinki.hulth@gmail.com
Det här inlägget postades i Privat och har märkts med etiketterna , , , , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Tjejmiddag

  1. Lindis skriver:

    Darling, vad underbart skrivet, tack så mycket! Du var lika fin som en ängel!🙂 Vi måste ses snart igen och hoppas att maskeraden blir av. Nu har jag precis dammsugit hela lyan, fan vad skitit det blir på bara en kväll. Massa kärlek❤

  2. Tessie skriver:

    Låter som du hade en toppen kväll med dina väninnor, så som det ska va!🙂

    Svar:
    Nej, det är verkligen ingen höjdare. Är på jobbet idag, känns lite bättre i halsen. Nu har jag 9e dagar kvar att äta antibiotika och ipren sammalagt efter 10e dagar har jag då ätit 60 tabletter, lite sjukt måste ja ju säga men men..

    Idag är det rätt okej med mig.
    Försöker blicka framåt.
    Känns dock tungt att jag kanske inte kommer träffa Jonas förns om 6 veckor, vi får se hur det blir.
    Hur är det med dig!?..
    Kram

Kommentera

