Middag


Idag så har det varit en rätt hektiskt dag, jag jobbade från 10-13 på mini-SATS och sedan från 13-14 i receptionen; förra gången – som var min första gång i receptionen – så var jag ju helt superstressad när jag stod där, men såhär i efter hand tror jag att jag dels hade otur och dels så var jag ju sjuk, jag hade feber när jag kom hem. Idag gick det hur som helst jättebra och det kändes skönt, som att något lättade från mina axlar, för jag hade verkligen varit nervös!

När jag sedan hade slutat så strålade solen och det kändes verkligen som att det var vår ute, gissa vad glad jag blev över det. Gick en snabb vända till Centrum, E mötte sedan upp mig med bilen och så åkte vi hem för att fortsätta med den sista städningen.

Det jag hade varit lite nervös över också var nämligen att mina föräldrar för första gången skulle komma hit och äta middag tillsammans med E’s mamma och hennes sambo. Min mamma har visserligen träffat E’s mamma tidigare, men det var lite nervöst; men det gick superbra och det var jättetrevligt!

Nu är jag supertrött och dessutom så jobbar jag imorgon, så nu ska jag gå och lägga mig!

Hur har er kväll varit?

Om rhulth

En adopterad 28-åring med en masterexamen i socialantropologi, frilansreporter, samt en skriv- och läsfantast. Frilansar för Adoptionscentrum. Bor utanför Stockholm och kontaktas enklast via rinki.hulth@gmail.com
Det här inlägget postades i Privat och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Middag

  1. LIENE skriver:

    sv: Det är den dålig stil.
    Klänningarna är vackra:D perfekta till finare fest/middagar på sommaren.

  2. Lissie skriver:

    Vilken söt bild! Och mini-SATS låter ju som ett kul jobb! Har du gympa med barnen eller är det bara att passa dem?

  3. Jasmine skriver:

    Skönt att det gick så bra på jobbet och vad bra att det fungerade mellan era föräldrar.

    Här i Göteborg har våren kommer – på riktigt, vill jag tro. Jag kan inte ha vinterkängorna längre och har därför med glädje (och smärta) på mig mina höga klackar. Äntligen!

    Svar: Kvällen var mysig.🙂
    Tack så mycket! Mina naglar ä ganska stora, men jag antar att det är så på den här modellen. roligt att du tycker om dem. Jag har inte sett bilder på dina naglar, men jag är säker på att de också ser fina ut. Kanske får man se bild?

    Haha, naw. Klart att du ska ha ett kort! Jag gör mer än gärna kort till personer som jag tycker om. <33

    Hoppas att dagen har varit bra!
    Kram

Kommentera

