Mute


Hej!
Det här för tillfället mitt sätt att kommunicera; skriva. Jag kan knappt använda min röst och jag ska hoppa in och jobba imorgon så jag ska verkligen göra mitt bästa för att spara på rösten. Helgen har verkligen inte varit vidare sexig, den har snarare känts väldigt slemmig. Under lördagen tror jag att jag konsumerade en hel toarulle för att snyta mig, det kändes som att hjärnan skulle komma ut ur näsan efter ett tag, så mycket som jag frustade och flåsade (intresseklubben antecknar, huh?). Hade jag transformerats till en räv – eller vad det är i den historien man hörde som barn – och skulle huffa och puffa på de små grisarnas hus, så hade jag lätt kunnat fnysa ned ett tegelhus!

Men till min lättnad så gick själva snorigheten ned under måndagen och jag började kunna andas och till och med sova lite; hallelujah. Men sedan tog hostan över och den är – tro det eller ej – ännu värre än snuvan. Dels så låter jag som jag har rökt i tjugo år, minst, både när jag hostar och när jag försöker prata. Sexigt värre! Så jag kanske inte har förvandlats till en räv som kan huffa, pusta och frusta ned ett tegelhus, däremot har jag absolut – röstmässigt – förvandlats till Selma/Patty Bouvier, Marge’s systrar i The Simpsons!


Vet ni någon bra huskur mot heshet som jag kan testa innan jag jobbar imorgon?

Om rhulth

En adopterad 28-åring med en masterexamen i socialantropologi, frilansreporter, samt en skriv- och läsfantast. Frilansar för Adoptionscentrum. Bor utanför Stockholm och kontaktas enklast via rinki.hulth@gmail.com
Det här inlägget postades i Privat och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

9 kommentarer till Mute

  1. Sandra skriver:

    Oj vad jobbigt att vara hes =/

    Svar: TACK🙂 det gjorde susen får oj, vad de var duktiga idag pojkarna. Nej jag förstår det, jobbigt att ligga sjuk ju.

    Man måste det, om man är en officiell person så blir man vare sig man vill det eller ej en förebild och då har man ansvar. Oansvarigt, ja. Men hon kan inte må bra den tjejen som skadar sig själv på det sättet.

    Men de kan ju inte heller vänta sig att du kommer in första dagen och kan allt, det gör de inte. Och det ska int edu göra heller. Var snäll mot dig själv. Hoppas du kryar på dig”!!! Kram

  2. Julia skriver:

    Sv: Ja jag kämpar verkligen för att må bra.. Det är svårt men känner iaf att jag mår bättre ju mer jag kämpar. Ibland bryter jag typ ihop men har mkt lättare för att ta mig i kragen och fortsätta framåt igen!🙂

    Jasså men vad kul! Är alltid bättre än inget ju🙂 Hur gick det i receptionen nu då?

    Åh vad jobbigt att bli så sjuk, får hoppas du blir bättre snart.. Det bästa mot heshet är väl att va så tyst som möjligt kan jag tänka mig, men är ingen expert inom det området..😛 Men hoppas det går bra för dig på jobbet imon iaf!

    Kraam

  3. Tessie skriver:

    Men fy!
    Jag hoppas verkligen att det ger med sig för dig, som sagt överansträng inte rösten. Vet själv hur det är när man blir så hes, och hostan skär i halsen som rakblad!.. fy!!!

    Jag har ingen huskur jag kan ge dig, men te med honung är ju alltid bra och lent mot halsen!🙂

    Krya på dig!!

  4. Paparazzibecka skriver:

    sv: ja, det är väldigt skönt att vara hemma. dock har jag mycket i skolan men har nyss varit på body balance och känner mig lugn nu.🙂

  5. Anniepie skriver:

    Åhh stackars dig!:/ Hoppas att du mår bättre nu och inte är hes!😉 SV: Jaa, en sån säng skulle du behöva nu då! Men gutt att du har en hyffsat ny säng iaf!🙂 Visst är kissie dryg, bör tänka på vad hon skriver ut och framförallt på vilket sätt hon gör det på. Många småtjejer apar ju tyvärr efter som sagt… Hoppas nu att du har en mysig kväll! ) Kramis

  6. Lindis skriver:

    Hoppas det blir bättre sötis! Btw, du jobbar ff nästa helg eller? puss

  7. Jasmine skriver:

    Stackare! Du får krya på dig och bli frisk inom kort.❤

    Svar: Jag tycker definitivt att du ska prova pajen. Den är god och enkel. Receptet hittar du i min blogg.

    Visst kan kakor vara gott. För det mesta äter jag för att det smakar bra och vid vissa tillfällen för att dämpa en svag ångest.

    Klart att du kan få ett kort av mig! Jag gör det så gärna – och du behöver självklart inte betala för det. Maila mig bara din adress, så ska jag försöka få det skickat lagom till din födelsedag. <33

    Åh, hoppas att firandet av din mamma blir trevligt.

    Trevlig kväll!
    Kramar

  8. Marcus Å skriver:

    Låter inte kul det där att du blev sjuk direkt. Mår du bättre nu eller?🙂

    På jobbet går det väldigt bra. Idag gjorde vi det sista för att skicka iväg ett magasin som ska gå i tryck imorrn. Sedan kommer det ut i slutet av mars vilket känns väldigt roligt. Jag får göra lite allt möjligt, skriva texter och hjälpa till med det sista finliret, verkligen superkul! Nu ska jag också få stå med som skribent i tidningen och det känns stort! Hur går det för dig annars då?

    Min vecka har gått väldigt fort och imorrn är det ju fredag!🙂

    Kram

  9. Lissie skriver:

    Usch, krya på dig hörru. Te och honung är väl det enda jag kan komma på såhär på rak arm…

    Och tack för din uppmuntran. Det är klart, man kan inte ha nya ämnen att skriva om jämt, och det är ju man själv som väljer vad man vill skriva, ingen annan.

    Skrattterapi… ja, det är vad det låter som, att skratta sig glad. Man kan förstås se på en komedi eller något sånt, men det funkar egentligen lika bra att bara säga till sig själv ”låtsas att du skrattar åt det här”. Och tipset är att inte ägna sig åt detta på bussen eller i kön på Ica😉 Man känner sig liksom … awkward. Hehe.

    Anyway, tack för länken. Ska kika runt lite. Kramar

Kommentera

