Oscarsgalan 2011

Sitter och kollar på sammandraget av Oscarsgalan; jag fastnade bara. Det är verkligen en otrolig tillställning och vissa tack-tal blir jag faktiskt rörd av!

Måste också säga att jag verkligen gillar Anne Hathaway och James Franco som hosts; en bra sak med att ha charmiga skådespelare/skådespelerskor som hosts.

De som vann i år:

Best Picture: The King’s Speech
Actor in a leading role: Colin Firth
Actor in a supporting role: Christian Bale
Actress in a leading role: Natalie Portman
Actress in a supporting role: Melissa Leo
Animated feature film: Toy Story 3
Art Direction: Alice in Wonderland
Cinematography: Inception
Costume Design: Alice in Wonderland
Directing: The King’s Speech
Documentary Feature: Inside Job
Documentary short subject: Strangers No More
Film Editing: The Social Network
Foreign language film: In a Better World
Makeup: The Wolfman
Music (original score): The Social Network
Music (original song): Toy Story 3
Short Film (animated): The Lost Thing
Short Film (live action): God of Love
Sound Editing: Inception
Sound Mixing: Inception
Visual Effects: Inception
Writing (adapted screenplay): The Social Network
Writing (original screenplay): The King’s Speech

Vad tycker ni om vinnarna?

Om rhulth

En adopterad 28-åring med en masterexamen i socialantropologi, frilansreporter, samt en skriv- och läsfantast. Frilansar för Adoptionscentrum. Bor utanför Stockholm och kontaktas enklast via rinki.hulth@gmail.com
Det här inlägget postades i Bio/Film/TV och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Oscarsgalan 2011

  1. Sandra skriver:

    Håller med, bra val av hosts även om många inte tyckte de gjorde ett så bra jobb. Jag är lite immun. Jag gillar Franco’s lite laid-back ”jag bryr mig inte”-charm haha. Tycker faktiskt att vinnarna blev rätt väntade och det är bra som har vunnit. Men svårt att säga när man inte sett alla filmerna heller, men jag tror det blev bra🙂 Nu är jag sugen att se i kapp film haha.

  2. Lindis skriver:

    Du måste skämta, du é den första jag vet som tyckte Franco var bra. Han såg ju så obekväm o stel ut, som han skulle bajsa på sig när som helst. Så otroligt dåligt, stackars Hattaway som fick bära allt. Undra varför han tacka ja, jo för prestige, men det betyder väl inte något när han gjorde så jvla dåligt ifrån sig. Sjukt tråkig gala i år, bara längtade efter Hugh Jackman!

Kommentera

