Läsning


Idag har inte varit en vidare händelserik dag, jag har suttit hemma och läst igenom lite av de papprena jag fick på jobbet imorgon, försöker mentalt att förbereda mig inför att stå ett pass i receptionen i helgen och det ska bli riktigt spännande; men är lite nervös.

Jag har även fått lite tid för att läsa skönlitterärt, som annars mest brukar ske då jag sitter på pendeln, det var rätt mysigt att vakna runt sju imorse och ligga och läsa lite. Men helt degig har jag inte varit idag, var ute och tog en lång promenad och det kändes riktigt bra. Det har varit en jättehärlig dag också, solen har skinit och jag som är så otroligt trött på snön nu, hoppas att solen börjar skina riktigt ordentligt så att allting kan börja smälta. Eller vad säger ni?

Imorgon ska jag även luncha med mamma och H och det ska bli jätteroligt, har inte träffat mamma på ett tag nu. Vi ska testa ett nytt matställe, så det ska bli spännande.

Nu ska jag hjälpa E att fixa med maten, hur har er onsdag varit?

Om rhulth

En adopterad 28-åring med en masterexamen i socialantropologi, frilansreporter, samt en skriv- och läsfantast. Frilansar för Adoptionscentrum. Bor utanför Stockholm och kontaktas enklast via rinki.hulth@gmail.com
Det här inlägget postades i Allmänt och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

10 kommentarer till Läsning

  1. ☆VERONICA☆ skriver:

    sv: Hej! allt bra idag? Vad blir det för matställe då? Hoppas du haft en bra dag,. KRam

  2. Anniepie skriver:

    Håller med dig, vill inte se mer snö nu!😛 haha Alltid kul att besöka nya matställen!🙂 SV: Joda, det är bara bra tack. Allt rullar på som det ska och jag har snart avslutat min 5:e vecka på praktiken, har två kvar!😉 Jaa, det var riktigt skoj, jag hoppas på de ja!🙂 hihi Jaa, det gör det nog, verkar som de håller på att fixa så alla kan få ha kvar sina bloggar eller fixa så det går att föra över de gamla inläggen.🙂 Kramis

  3. Sandra skriver:

    åh stort lycka till i receptionen, vad spännande!! =)

    Svar: Jag hann slappna av till slut, det var galet innan jag gick från jobbet. Det var kaos med allt… typ ”oh vi har inte något att bjuda pressen på”. Så var det typ 3 journalister och detta fick jag stressa iväg och fixa fika för en timme efter jag skulle sluta haha. Men fick god mat och en kul kväll med min fina vän så det blev okej iaf🙂 Så jodå, det blev nedvarvning. Skönt!

    Åh gud vad gullig du är, vad glad jag blir. Att sprida glädje är bland det bästa man kan göra en.ligt mina mått mätt🙂 Jag hoppas jag gjort något bra med mitt jobb i alla fall men idag blev det en härlig vinst och vi satt bakom bänken och hejade verkligen på dem🙂 Hoppas de kände av vårt stöd!!

    Vad bra att du var med i mitt resonemang, det är inte så lätt att förklara🙂 Jag har gjort om men denna kv’ällen var riktigt viktig för mig, satt och verkligen PRATADE med min vän och det var tungt men ååååh så skönt🙂 Du är underbar vet du det? Vad fina ord du sprider!! Du gör mig otroligt glad och om världen hade fler som du skulle vi ha mycket färre problem. Du är fantastisk!!!

    PUSS OCH KRAM

  4. LIENE skriver:

    sv: Om du vill kan du ju alltid bli bättre:D
    Och tack så jätte mycket. Glad jag blir!

    Intressant med nya matställen.

  5. Jasmine skriver:

    Bilden är jättefin! Jag gillar verkligen läsning i kombination med mjölk. >.<

    Hoppas att det går bra att jobba i receptionen nu i helgen.
    Och lunch med mamma låter mysigt.

    Svar: Oj, oj… Din otroligt uppskattade information gör att jag blir aningen rädd. Journalisthögskolan kanske inte är någonting för mig. Men va f*n. Man måste ju satsa… Jag ska i alla fall försöka, om det är det jag vill. Tackar så mycket för en så bra och givande kommentar.
    Du har inte funderat på att ta upp din utbildning igen? Det borde ju gå, eftersom man som du säger söker om varje år. då kan du ju läsa om det året som du fuckade up? ;P❤
    Blyghet är inte fel. Det är inte alltid bar att vara så översocial som jag är heller.
    Tack för ditt stöd. <33

    Vissa dagar känns helt enkelt inte som de bästa. Men man får försöka klara sig ändå. som jag skrev tidigare; sök till journalisthögskolan och fortsätt med din utbildning. Tänk vad glad och stolt du skulle bli, om du lyckades!😀

    Kramar❤

  6. mia skriver:

    Vilken mysig bild!

    sv: Jadå, våra grupparbeten brukar oftast gå bra men då beror det mest på mig och en annan i gruppen. Jag är inget stort fan av grupparbeten men man kan ju inte gå och klaga och vara ”barnslig” på en högskola, man får lösa det på egen hand och visa sig vuxen och mogen..

    Ja det har du rätt i, alla säger så olika men jag kör på om jag inte mår jättedåligt eller har jätteont i hela kroppen. Igår vilade jag dock ifrån träningen men idag kör jag ett body balance pass ikväll, det är ju ett litet lugnare pass med mycket styrka balans och andning så det går nog bra!

    Ja, dem skorna är perfekt om man tränar pass🙂 Vet inte om dem är så bra att springa ute i eller sådär men det får man ju prova. Dem var väldigt billiga så mig gör det itne så mycket, dem fyller ju sin funktion. Hoppas du får pengar snart så du kan prova ett par🙂

    Får man fråga vad du jobbar med? Kram!!

  7. Lissie skriver:

    Låter dom du hade en mysig dag. Har du några boktips att dela med dig av?

    Jag har funderat lite på det där du skrev, om att flytta hemifrån. Visst har jag tänkt tanken tusen gånger och varje gång blir jag livrädd. Kanske vore det bra, för både mig och min syster, att skilja på våra liv lite mer. Ju sämre vi mår, desto mer beroende blir vi av varandra, och bara tanken på att vi ska vara utan varandra en längre tid känns hemsk. Min syster var inlagd för sig anorexi i en stad 20 mil bort, häromåret, och det var så fruktansvärt jobbigt att jag har svårt att beskriva det. Det hade väl kanske lite att göra med att jag var orolig för att hon var så sjuk samtidigt som våra föräldrar låg i skilsmässa och vi skulle flytta, men ändå. Det skrämmer mig att flytta ifrån min enda trygghet… särskilt när ingen av oss mår bra.

    Men jag uppskattar din tanke. Tack!
    Hoppas att du har en fin torsdag. Kramar

  8. Julia skriver:

    Sv: Haha aa men jag är väldigt klumpig så är van vid att jag skadar mig själv.. Men brukar inte vara så allvarliga saker som tur är, mest blåmärken o så😛

    Ooh härligt, då är jag inte ensam om att fastna i serier iaf! ^^ Men nästa säsong av the walking dead kommer inte förrän i oktober😛

    Jodå just för tillfället känner jag att jag mår bättre men var verkligen på botten för någon vecka sen. Men känns bra att det går uppåt nu iaf!🙂

    Läste och såg att du har fått jobb? Grattis!!😀 Vad är det för jobb? Du kanske har skrivit om det tidigare men har inte riktigt följt bloggar alls den senaste tiden..

    Kram på dig!!🙂

  9. Marcus Å skriver:

    Du har börjat jobba nu antar jag när jag läser detta inlägg. Hoppas det går bra för dig och att du kommer in i det snart, blir ju alltid en liten omställning när man varit arbetslös ett tag. Är säker på att du kommer gå långt!

    I helgen ska jag träffa lite vänner och så. Ha allmänt trevligt! Tänkte ge mig ut och åka lite skidor också nu när jag äntligen är frisk så skönt och avkopplande. Vad ska du hitta på i helgen då? Och du jag ska hälsa från Gunhild att hon uppskattar dina kommentarer oerhört mycket!

    Kram

Kommentera

