Firande

Ikväll blir det inte mycket bloggande, E’s mamma fyller år imorgon så idag har vi firat med hennes föräldrar, syskon och E’s kusiner. Nu under kvällen har även E’s bror och fästmö kommit hit, vi har haft det jättehärligt. Jag bakade två tårtor igår också, för att det skulle finnas ordentligt med fika det blev en choklad-/kladdkaka som är L’s favorit och sedan morotskaka (favorit i repris, det var det jag gjorde när E fyllde år förra helgen). 

I och med att Eleonore som är superduktig på recept och att baka läser mig blogg så känns det som att jag vill visa upp lite av det som jag har bakat; detta är för dig vännen. Hon brukar nämligen alltid bli nyfiken på vad jag hittar på när jag bakar och jag har inte varit jätteflitig med att lägga upp några bilder, men här kommer dagens kakor.

Ovanpå choklad-/kladdkakan är det pudrat florsocker (jag har använt en hjärtformad pepparkaksform som hjälpmedel) och ovanpå morotskakan är det apelsinskal.

Jag och E var uppe och sjöng för L imorse, trots att hennes riktiga födelsedag är imorgon, men då kommer hon inte att vara här. Vi hade ställt hennes present; en ljusstake i köket och sade inget så hon blev riktigt förvånad när hon kom ut och hon verkade gilla presenten mycket också så vi är glada.

Sådär såg den ut, hjärtanen som är upphängda i den kan jag inte ta credit för då det är E’s mormor som har pysslat ihop dem. Jättefina är de. Tyvärr är det inga ljus tända i staken just nu, but you get the idea.
Nu ska jag fortsätta att vara social.

Hoppas att ni har en fin kväll!

Om rhulth

En adopterad 28-åring med en masterexamen i socialantropologi, frilansreporter, samt en skriv- och läsfantast. Frilansar för Adoptionscentrum. Bor utanför Stockholm och kontaktas enklast via rinki.hulth@gmail.com
Det här inlägget postades i Mat/Bakelser och har märkts med etiketterna , , , , . Bokmärk permalänken.

8 kommentarer till Firande

  1. Sandra skriver:

    Åh vad smaskigt!!

    Svar: Åh det låter som en himla go roadtrip det du. Det gick inget vidare för grabbarna tyvärr men men… det är bara att bryta ihop och komma igen antar jag. Men usch vad det var tungt idag. Blir en tung dag på jobbet imorgon.

    Jo jag förstå vad du menar absolut🙂

    Haha ja det finns alltid sätt att locka tittare, lite marknadsföring!!🙂 Det är ju det dom anställt mig för at göra haha.

    Nej men det är svårt det där, har man blivit riktigt sviken så går det inte bort i första taget. Nej det är inte lätt att släppa!!😦

    Puss &Kram

  2. LIENE skriver:

    sv: Jag tänker likadant om hajarna:) och som Emma skrev i sin blogg om hajarna så tror de att vi människor är sälar som är i vattnet. Men tänk, om hajarna försvinner, då blir det fler sälar och sälarna äter fler fiskar. Fiskarna kommer utrotas och vi blir inte bara utan hajar men även utan annat fisk.

    Så goda kakor! Älskar både kladdkaka och morotskaka och så sant, Eleonore är duktig. Fast du med som bakat så fint.

  3. Anna skriver:

    Heej!
    Bakverken ser jättegoda ut! Bakade själv igår kväll också. En sk ”Tove-kaka”. Som en chokladsockerkaka, fast ändå inte! Fick recptet av min faster Tove då jag var liten, därav namnet^^

    Ska svara på kommentaren senare, samt läsa dina inlägg, men vill just nu bara tipsa om en riktigt bra film vi såg igår kväll! It’s kind of a funny story ( http://www.imdb.com/title/tt0804497/ ). Härlig feelgood-film som jag bara vill dela med mig av =)

    Slipat på ett cv som jag ska iväg & lämna på ett byggvaruhus nu! Skriver mer ikväll eller imorgon!

    P&K !!

  4. Marcus Å skriver:

    Jag försökte ta upp det ämnet vi pratade om sist, vad gäller genus, i mitt program igår men det verkade inte vara något folk ville diskutera. Tyvärr. Det kanske är så att det tillhör ett ämne som man inte ska ta upp längre? Känns lite konstigt på ett sätt men jag kan hålla med om att det är en sak som alltid varit så som det är nu. Lite tråkigt att folk inte vill prata om det och ändra på det…

    Förövrigt hoppas jag att ni får en trevlig kväll med firandet. Det är ju perfekt att läsa Eleonores blogg där man får massa tips…

    Hur har har helgen varit annars för dig?
    Kram

  5. Tova skriver:

    Åh, men mums!! Är ett riktigt kak- och bakfreak själv och både kladdkaka och morotskaka är ju stående favoriter som sällan misslyckas. ;D
    Riktigt gulligt med hjärtat på kladdkakan, hihi, och gör ju att den ser lite ”tjusigare” ut🙂

  6. paparazzibecka skriver:

    sv: Yes I have.

    Eftersom jag gillar hippiekulturen och orde passar ihop med jag jag stravar efter i livet samt stjarnan. Orde ar som ett plaster pa saret for allt jag gatt igenom med familjen..

    Det blev en lite kille. 🙂

  7. mia skriver:

    Åh så gott! Och vad fina dem ser ut.

    sv: Dem är supersköna verkligen! Jag köpte dem på Stadium🙂
    Ja, jag har också länge velat prova på Zumba och nu när jag fick göra det blev jag ganska besviken. Det var konstig koreografi och inte blev man särskilt svettig iheller..

    Tack så jättemycket! När jag har gett mig fan på något så ska det hålla också! Iallfall ett tag, haha.. Till sommaren komemr jag inte kunna träna för då åker jag hem till min hemstad och sommarjobbar, lite tråkigt men ett måste. Haha ja, artt jobba med småbarn är jobbigt. Jag gick barn och fritid på gymnasiet så när vi var ute på förskolor i tre veckor var det en pain in the ass.. haha! Man var alltid slutkörd när man väl kom hem.

    Vad skoj att din sambo är det🙂
    Hur är din måndagskväll? Stor kram

  8. Jasmine skriver:

    Vilka fina bakverk! Du har talang i köket.😉

    Svar: Tack. Ledigheten gjorde verkligen sitt. Och jag är dessutom ledig på torsdag och fredag också, så kallade studiedagar. ;P

    Ja, att tvingas hålla tyst om sina odrägliga levnadsförhållande är verkligen hemskt och brutalt.

    Jag håller med om att Sara inte var någon höjdare i tävlingen; hon sjöng falskt. Shirley’s änglar gillade jag också. Det var ett coolt nummer.🙂

    Hoppas att du mår bra.❤
    Kramar

Kommentera

