Happy Birthday – 21!


Idag fyllde sambon år och vi var ensamma här på morgonen, förra året då E fyllde år (första gången som vi firade tillsammans, vi blev tillsammans i januari) så var hans mamma hemma; så det här var första gången jag var in charge själv så att säga. Jag vaknade vid halv sju och var nervös, jag ville att allting skulle bli bra! Jag vet att jag inte hade behövt vara nervös, men det gick inte att skaka av sig helt.
Det var en otrolig soluppgång i morse, hela vardagsrummet badade i röd-rosa ljus och det var så otroligt vackert.  På bilden ovan ser ni hur det såg ut, bilden är tagen med mobilkameran, så det är inte direkt världens bästa bild (och så är den ju tagen genom fönsterrutorna).

Jag vet att det här är så att man får frukost på sängen när man fyller år så jag förberedde blåbärsscones och vispade ihop Marsánsås till det; något som E älskar.


Gjorde även varm choklad till honom och fixade ihop ett kort till min present, sedan gick jag in och sjöng för honom. Han blev jätteglad och jag var både exalterad och nervös över att ge honom presenten; men precis som jag antog så blev han superglad över den. Han fick nämligen två biljetter till Foo Fighters konsert i Stockholm nu i sommar, en present som jag blev väldigt nöjd med.

Efter frukosten så fixade vi lite till i lägenheten och sedan kom E’s mamma hem och grattade och vi hjälptes åt att fixa till inför fikat som vi skulle bjuda på då hans mormor, morfar och storebror med fästmö skulle komma hit. Jag hade bakat en morotstårta som jag senare garnerade med riven lime, jag glömde däremot att ta bild på den, men det finns lite kvar så kan ta en bild på en tårtbit imorgon så får ni se hur den såg ut, blev rätt nöjd faktiskt och god var den!

Kvällen blev jättemysig, det var jätteroligt att få prata med M (E’s storebrors fästmö) igen; det var så länge sedan jag fick träffa henne och middagen var jättegod. Det serverades kalkonfilé med klyftpotatis och rotfrukter, det tackar vi L för!

Nu är jag verkligen supertrött och vill mest sova, men jag ska försöka att svara på lite kommentarer först, annars lovar jag att ta det imorgon. Jag ser fram emot att få sova, det känns som att det har varit väldigt intensivt med jobb sedan tisdag förra veckan!

Hur har er dag varit?

Om rhulth

En adopterad 28-åring med en masterexamen i socialantropologi, frilansreporter, samt en skriv- och läsfantast. Frilansar för Adoptionscentrum. Bor utanför Stockholm och kontaktas enklast via rinki.hulth@gmail.com
Det här inlägget postades i Privat och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Happy Birthday – 21!

  1. Sandra skriver:

    Åh grattis grattis till din man🙂 Vad du tog bra hand om honom på hans dag, sicken lyckost!!!

    Svar: Tack, gud vad söt du är! =) Yes, en video med våran show kommer upp på bloggen. Lovar.

    Det är verkligen jobbigt men nu är jag tillbaka, inte helt 100% frisk än men otroligt mycket bättre.

    Det är ju så, man kommer in i det snabbt men de första dagarna är man ju genomtrött. Tackar🙂 Ska bli skönt att komma igång med jobb imorgon faktiskt. Laget jag jobbar med fick dock stryk idag så det är väl inte bästa stämningen menmen de behöver mig helt enkelt haha.

    Puss o kram

  2. Jasmine skriver:

    Vilka fina scones du bakade! Jag förstår att E blev glad. Och presenten var ju kanon, hoppas att ni får roligt.

    Kram

  3. Tessie skriver:

    Härligt att dagen blev så bra!🙂

    Svar:
    Man får ta en dag i taget, just nu försöker jag finna en inre ro. Jag försöker komma fram till vad det är jag vill göra med livet. Vad för jobb man ska jobba med, vad jag ska plugga till mer en plugga upp betyg, om jag nu väljer att börja plugga. Ja det är mycket som snurrar hos mig, men jag hittar ingen ro att ta tag i tankar och funderingar. När jag väl sätter mig ner så är de blankt! Som ett vitt papper, tomt.

    Jag vet inte när jag och Jonas kommer ses nästa gång faktiskt. Vi har inte pratat om det riktigt heller, han har så mycket med jobb just nu och familjen där nere så jag vet inte. Men det jag vet är att han kommer upp hit till ”oss”. Kram

Kommentera

