Double F’s: Fika och Förberedelser


Idag har det varit en rätt så mysig dag, men den gick alldeles för fort enligt mig. Vaknade vid tio-tiden och fixade med frukost och sedan satt jag och E och kollade lite på serier på TV, vi tog det lite lugnt, han pluggade och sedan blev det att fixa till sig inför fika tillsammans med hans kusiner hos hans farmor. Det var trevligt, vi åt god mat och god efterrätt. E fick sin födelsedagspresent en dag tidigare, eftersom hans kusin F hade fyllt år nyligen också, så hans farmor passade på att ge dem deras presenter då, när vi alla var samlade.

Sedan så begav sig jag och E till Coop för att införskaffa ingredienser till saker jag ska baka inför morgondagen, då hans mamma, brorsa med fästmö samt mormor och morfar kommer förbi (kan säkert bli fler också). När vi kom hem så började jag genast med bakningen, det blev morotskaka, en av E:s favoriter och den ser god ut, imorgon ska jag fixa med frostingen (jag ska försöka komma ihåg att ta en bild på den). Jag hoppas att E:s dag imorgon blir bra, det är nog första gången som hans mamma eller pappa inte är med och grattar honom på morgonen; så jag vill inte göra fel om man säger så. Men jag har en och annan idé inför morgonen och han ska få sin present också, som jag hoppas att han kommer att älska!

Hur har er dag sett ut? Solen har varit framme här i alla fall, vilket kändes väldigt skönt!

Om rhulth

En adopterad 28-åring med en masterexamen i socialantropologi, frilansreporter, samt en skriv- och läsfantast. Frilansar för Adoptionscentrum. Bor utanför Stockholm och kontaktas enklast via rinki.hulth@gmail.com
Det här inlägget postades i Allmänt, Mat/Bakelser och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till Double F’s: Fika och Förberedelser

  1. emma sajjer skriver:

    tacktacktack! (:

    jag kände att det var dags att lämna devote och min gamla blogg. varför vet jag inte riktigt?

  2. Marcus Å skriver:

    Nej, det är på nya bloggen jag har nu…

    Jag gillar att fota naturbilder och lite bilder på folk också men det blir inte lika ofta. Fotar du också?🙂

    Helgen har varit väldigt bra så långt. Hur har du haft det?
    Kram

  3. Eleonore skriver:

    Åh vad jag gillar den bilden, ser jättemysigt ut! Koppen där var ju jättegullig😀

    Hehe nej det är ju inte alls säsong för kräftor men vi fiskade det i augusti förra året och har haft i frysen sen dess. Vi har inte haft tillfälle att äta dem och tänkte att nu när det är alla hjärtans dag är det ju ett lite speciellt tillfälle🙂 Gott var det med!

    Kalmar är lite större så vi hoppades på att det skulle finnas fler butiker där men hittade ingen klänning iaf🙂 Min sambo pluggar till militär och någon gång under utbildningen brukar de ha en bal med frackklädsel, nästan som man ser på filmer😀

    Hoppas morotskakan blev bra till idag, det är så mysigt att ordna med kalas! Hoppas din sambo blir glad för uppvaktningen med🙂

    Puss och kram!

  4. Anniepie skriver:

    Heej!🙂 Gott dedär ser ut!🙂 Förresten, du har svarat rätt på veckans kändis så du har fått en länk på min blogg nu! ;D Grattis! Kramis

  5. Tessie skriver:

    Hoppas bakningen och alla andra förberedelser går toppen bra!🙂

    *Svar:*
    Nej, att tappa fotfästet på det sättet är inge vidare. Men det är inte så att det blir så varje gång jag intar alkohol, men den här gången blev det lite för mycket helt enkelt!!.. De ger en tankeställare eftersom jag haft ett problem med alkohol tidigare i mitt liv.
    Idag känns det lite bättre, har städa min lägenhet så de luktar gott och känns bra!🙂 Ska ta mig nå att äta nu, nått lättare!

    -Kramar-

  6. Jasmine skriver:

    Smaskig bild.❤
    Hoppas att morotskakan smakade bra och att den blev lyckad. Jag vill gärna se bild.🙂
    Kram

Kommentera

