Joy, where art thou?

Idag var jag på första dagen på jobbet, bara som prov dock. Jag var absolut nervös, men det kändes jättebra och naturligt så fort det satte i gång. Så himla härligt, fick jobba med M; samma tjej som intervjuade mig och V, båda var jättetrevliga. Jag skulle vara där en timme och helt plötsligt hade den timmen gått och M sade att jag fick gå. Då infann sig nervositeten igen…
Men, så sade M att hon tyckte att det gått jättebra och att hennes chef ville att jag skulle komma in och skriva på papper nu på fredag. Jag blev jätteglad, även om det – i alla fall till en början – bara handlar om varannan helg och inhoppare.

Lite senare när jag hunnit ringa min far, som visserligen var väldigt stressad och min arbetsförmedlare; så kändes det inte lika bra längre. Min far blev ju glad, men han sade ju det uppenbara att det inte handlade om mycket jobb och att jag får fortsätta leta…
Det är ju sant, även om jag trivs och ser fram emot att jobba där varannan helg, så innebär det alltså endast 8h/varannan vecka. Jag blev ledsen, jag ville ju vara glad. E var jättesnäll och försökte trösta och peppa men det gick inte jättebra.

Jag vet att det ”riktiga” jobbet att hoppas på just nu är det jobbet som jag väntar svar från. Det är en heltidstjänst som är åtminstone tre månader…
Jag vet att jag borde plugga, det vill mina föräldrar och jag önskar innerligt jag kan hitta något…
Ringde aldrig mamma och berättade, men pappa och mamma pratar om allt; men hon har inte ringt. Men jag antar att pappa antingen glömde, eller…ja, just nu känns det inte jättelyckat, men det är det kanske inte heller, eller?

Om rhulth

En adopterad 28-åring med en masterexamen i socialantropologi, frilansreporter, samt en skriv- och läsfantast. Frilansar för Adoptionscentrum. Bor utanför Stockholm och kontaktas enklast via rinki.hulth@gmail.com
Det här inlägget postades i Jobb, Privat och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Joy, where art thou?

  1. Marcus Å skriver:

    Vad kul att du fått jobb nu också. Förstår att du är nervös nu i början men du ska se att det kommer gå väldigt bra för dig!

    Får tacka för din kommentar också vet inte vad jag ska säga till svar mer än att du har väldigt bra åsikter. Du behöver absolut inte be om ursäkt för en lång kommentar för jag gillar det även om jag inte är så bra på det. Att skriva långa kommentarer alltså. Men du finns det något ämne du skulle vilja se mer om på min blogg?

    Kram

  2. Lisa skriver:

    Jo då, det är lyckat — även om det inte är mycket är det alltid något, men jag hoppas att du får det där heltidsjobbet du har sökt till.
    Du hittar säkert din egen väg, om inte nu hittar du den inom sonom tid. Min brors hann bli närmre 30 år gammal innan han listade ut vad han ville göra. Du är inte den enda som fastnat på en fronten, men grejen är ju också att du har en aning om vad du vill göra. Satsa på att skriva böcker — du är redan en otrolig skribent, och jag har inga som helst tvivel om att du skulle få en bra karriär som författare.

    Puss&Kram!

  3. Jasmine skriver:

    Åh, jag blir verkligen glad för din skull. Var glad, håll humöret uppe. Det är ju kanon att du i alla fall har fått möjlighet att jobba några timmar. Vem vet, kanske blir det mer i framtiden? Vi hoppas på det bästa!
    Det är synd, när ens föräldrar inte kan glädjas med en. Jag vet hur det är, dte vet vi nog alla. Du har mitt stöd.❤

    Svar: Tack för dina ord om bilden på katten Benjamin.

    Haha, bra. Det känns skönt att jag inte är den enda som sågade förra veckans startfält. Vi får hoppas att deltävlingen imorgon bjuder på bättre bidrag. Jag hörde dock på radion att det kommer vara det sämsta någonsin. Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta.

    Ja, berätta mer än gärna vad han får!

    Ingenting att be om ursäkt för. Du läser och kommenterar när du har tid och känner för det.
    Med mig är det okej. Hoppas att det är det med dig också?

    Kramar

Kommentera

