It’s finally Friday!


Äntligen är det fredag, jag älskar fredagar. Många ser inte fredagar som en del av helgen, men jag gör verkligen det. Även om man skulle vara i skolan eller på jobbet; man vet att man kan stanna uppe längre och har man tur så kanske man får sova länge under lördagsmorgonen.
 

Det var ett tag sedan jag och E gjorde något speciellt under fredagskvällarna, visst har vi haft det mysigt och egentligen är inte jag någon person som är high maintenace jag behöver inte lyx, glam och fest. Men det är mysigt att ibland, någon gång få lyxa till det lite. Det tycker jag att man förtjänar ibland. Så ikväll ska vi ut och äta och gå på bio, vi ska se The King’s Speech med Colin Firth i huvudrollen. Filmen blev nominerad med 12 (tolv!) Oscars, bland annat för bästa film, bästa regi samt bästa manliga huvudroll. Så den borde ju liksom vara rätt okej då…
Helena Bonham Carter är med i filmen också och hon är en stor favorit hos mig.

Jag är ledsen att jag inte har varit superflitig med att svara på era underbara kommentarer, jag lovar att jag fixar det under helgen.

Hoppas att ni alla får en underbar fredag!

Om rhulth

En adopterad 28-åring med en masterexamen i socialantropologi, frilansreporter, samt en skriv- och läsfantast. Frilansar för Adoptionscentrum. Bor utanför Stockholm och kontaktas enklast via rinki.hulth@gmail.com
Det här inlägget postades i Allmänt, Privat och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till It’s finally Friday!

  1. Eleonore skriver:

    Va roligt att ni ska gå ut och äta och sen gå på middag! Håller med dig om att det inte är något man måste göra gör att det ska bli speciella kvällar men man tackar ju inte nej om det blir föreslaget hihi. Ibland kan det vara härligt att komma ut och göra sånt med🙂
    Var ska ni äta på för ställe?

    Va skönt att din farmor är bättre igen och återigen får åka hem. Det visar ju bara vilken kämpe hon är!🙂 Hon kommer inte ge upp i första taget!

    Ja visst är det härligt att få kontakt med så fina människor genom bloggen. Vissa tjejer och killar blir ju nästan som ens bästa vänner och det hade ju varit så tråkigt att inte ha träffat dem om man inte bloggat. Har du träffat någon på riktigt, utanför bloggen?🙂
    Kram!

  2. Tessie skriver:

    Svar: Jag kan bara hålla med dig att det verkligen är så det har blivit med mig med. Att mitt bagage har format mig till den jag är, gjort mig starkare så är det, men som du även säger är det ju så att man önskar på ett sett att man sluppit gå igenom en hel del, för mycket av det bagage man drar på är sjukt tungt!!..

    Idag är en bra dag, tackar som frågar! Hur är det med dig!?

    Jag sitter i stockholm just nu, åkte ner hit i morse överraskade min karl. Han visste jag skulle komma men inte när. Så jag tittade in vid 13 tiden med kaffe åt honom, han blev så glad så!🙂
    Sedan har vi hämtat tjejerna från dagis och skola och nu är det mat på gång, sedan blir det fredagsmys och när tjejerna sover blir det vin och ost och kex för oss🙂 Ser fram i mot helgen med hjärtat nära!🙂

    Kramar

  3. Anniepie skriver:

    Hej på dig!😀 Igår bloggade jag inte så har varit lite frånvarande som du märker… Jag ser oxå fredag som helg för man vet att man kan spendera kvällen hur som helst och komma hem när man vill eftersom att man inte MÅSTE upp tidigt dagen efter!😉 Åhh va kul att gå på bio, hoppas att filmen är bra!🙂 SV: Naaw, tack va snäll du är!🙂 man vet ju aldrig med en del folk, men jag trivs ju så bra där så då skulle de nog inte tycka illa om mig tillbaka lixom!😛 hehe Jaa, jag hoppas verkligen att det går bra för henne… En kusin till mig ligger på sjukhus just nu och det ser inte alls bra för honom. Han har bakterier i hela kroppen så de kan inte ens operera honom!😦 Får se hur det går… Åhh kollar du på Glee, bill oxå se den serien. verkar himla bra. har för mig om att den ska gå i den nya kanal 11, men när?? har du koll på det??🙂 Önskar dig en fin helg nu iaf vad du än ska hitta på!😀 kramar

  4. Marcus Å skriver:

    Jag håller med dig helt klart angående Matilda som var en fantastisk person att intervjua. Märks verkligen att hon brinner för miljön som många andra också borde göra men inte gör det. Hoppas bara att vi kan bli bättre på dessa frågor i framtiden, och inte bara i Sverige utan runt om i Världen.

    Det där med att vara nöjd med sig själv är svårt. Men du har ju allt man kan önska sig i livet eller hur? Försök se det positiva med allt🙂

    Min dag har varit helt ok men har blivit sjuk. Inte speciellt roligt!

    Kram

  5. Paparazzibecka skriver:

    sv: danslektion i skolan. Allt möjligt från street, break, balett, modern, jazz m.m.

  6. Ruth Frida Marie skriver:

    Hoppas du och din E hade en helt underbar fredagskväll ihop.

    Sv: Tackar tackar, jag trivdes som tusan i röda läppar. Kommer högst troligt köra på det ett tag här nu.

    Jag skrev nyss en inlägg om hur det kom sig att jag firade det kinesiska nyåret, så om du vill kan du kika på det.

    Jaa, jag har också inte så hög prio på smink, kanske något högre än du verkar ha. Jag är noga med att slänga och så när mascaror är för gamla och köper nytt på så vis och jag försöker hitta nya märken som är bättre än det jag nu använder. Köper nytt lite då och då, så jag slipper det där att allt tar slut på en och samma gång. För då blir det mycket pengar att lägga ut på en gång.

    Idag ska jag hem till en kompis som är hejare på att fota och jaa…bli fotad. Gillar att stå framför kamera men jag vet aldrig vad jag ska göra så vi får se hur det kommer gå.

    Kram på dig!

Kommentera

