100%


Idag har det verkligen varit vårkänsla i luften, det är så himla härligt att se solen! Men, som min kära kusin sade så brukar det ju egentligen vara vinter i minst en månad till; så helt inställd på vår kanske man inte ska bli än, det är ju så lätt att lura sig själv.
 

För övrigt har det varit en väldigt aktiv dag (100%), jag var och hälsade på farmor på sjukhuset under förmiddagen och hon mådde inte vidare bra när jag kom. Hon satt hopsjunken på sängkanten, mådde illa och hade väldigt svårt att andas. Efter ett tag gick jag och hämta sjuksystern som fick hjälpa till att administrera syrgas, hon var väldigt trevlig och omtänksam, hon hämtade även en fåtölj/stol till min farmor så att hon skulle andas lättare än när hon låg ned i sängen. Jag och farmor pratade på lite allmänt, så mycket som hon orkade och efter ett tag kom min kusin dit med E; mitt underbart söta kusinbarn! Vi hade det väldigt mysigt och snackade lite från och till.Efter träffen hos farmor gick jag och M och åt lunch på ett asiatiskt ställe i stan, det var supermysigt och som vanligt kastade vi oss in i diskussion efter diskussion; jättetrevligt!

Men, även om det var jobbigt att se farmor så svag så fick jag i alla fall två goda nyheter idag!
Dels har jag en intervju imorgon eftermiddag på ett rätt så stort företag och sedan ville de jobbet som jag var på intervju på i fredags att jag kommer och provjobbar nästa vecka!
Det känns verkligen skönt, jag behövde lite positiva vibbar kändes det som. Det som är på fredag är på SATS, de behöver personal på Mini-Sats, så det blir till att hålla ungar igång, det känns som ett jätteroligt jobb och jag hoppas verkligen att jag gör ett väldigt bra intryck nästa vecka.

Hur har er dag varit?

Om rhulth

En adopterad 28-åring med en masterexamen i socialantropologi, frilansreporter, samt en skriv- och läsfantast. Frilansar för Adoptionscentrum. Bor utanför Stockholm och kontaktas enklast via rinki.hulth@gmail.com
Det här inlägget postades i Jobb, Privat och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

5 kommentarer till 100%

  1. LIENE skriver:

    sv: det är inte särskilt roligt. Så klart vill jag prata med någon och har redan gjort. Men ja, jag klarar det här:D har ju klarat mig i mitt liv hittills, så det kommer väl bli bra.
    Ja, det var ju det roligaste på hela skolåret:D

  2. Lisa skriver:

    Nej, vad kul att då fått några goda nyheter under dagen; du förtjänar det verkligen!

  3. Anna skriver:

    Härligt att du ska få komma & provjobba =D Hoppas att det funkar bra!

    Låter som att din dag har varit i överlag bra =)

    Själv har jag varit på banken & öppnat bank-girokonto till mitt företag. Sen stekte jag pannkakor i en timma, sen drog jag & A ut till ett naturreservat, åkte längdskidor & grillade pinnbröd & drack varm choklad =)

    P&K

  4. bitterfittan skriver:

    tacktacktack! du gör mig alltid så glad (:

    allt är bra med mig! hur är allt med dig fina du?

  5. Jasmine skriver:

    Bilden är jättefin! .<

    Svar: Tack. Ja, sno den du. Den var faktiskt nyttig att göra – för sin egen skull.

    Vi hoppas på det bästa för din farmor.

    Jag har tidigare inte dröm tom theSims. Vet inte varför det har blivit så knasigt på senaste tiden. Men bättre det, än att vakna upp och känna ren panik inför alla måsten.

    Åh, va ska han få i present?

    Jag kom precis hem från skolan. Nu väntar kakor och mjölk. Senare ikväll blir det mys-mat framför Let's Dance tillsammans med Rickard.❤

    Kram

Kommentera

