Mc. Boring


Ja, ibland kan jag verkligen känna mig så; lite sådär halvtråkig.  Som att jag kan lägga mig ned och bara stirra upp i luften, bara för att. Inte för att jag skulle gå ut och lägga mig i snön just nu, då skulle jag definitivt inte ligga kvar länge…

Idag har inte varit alls lika fartfylld som gårdagen, men det kanske man förtjänar efter en storstädning? Idag harjag mest tagit det lugnt, läst lite, tänkt lite och skrivit lite. Så jag har känt mig lite som Mc. Boring. För er som sett – eller har hört talas om Grey’s Anatomy – kanske känner igen uttrycket ”Mc”, som används på två doktorer i serien: Mc. Dreamy och Mc. Steamy. Inte för att jag vet den ”korrekta” termen för kvinnor, men jag får väl komma på något…förslag?

Nu under kvällen så har jag och sambon varit hos hans pappa och ätit middag, det var jag som lagade. Jag ville göra något fint för E och hans pappa, så att de kunde få lite quality time tillsammans. Så jag lagade kyckling i ugnen, en kall sås på Turkisk Yoghurt med kryddor och rå lök i och till detta jasminris. Jag tackar Sandra för det goda receptet på kycklingmarinaden, det var jätteuppskattat! Jag lyckades även med att lägga upp riset fint på tallriken; ni vet som de gör på restaurang, små kullar av ris liksom.
Till maten så såg vi på filmen Fargo som är gjord av bröderna Coen, som ligger bakom en rad bra filmer, jag ska försöka lägga upp en recension snart.

Hur har er söndag varit?

Om rhulth

En adopterad 28-åring med en masterexamen i socialantropologi, frilansreporter, samt en skriv- och läsfantast. Frilansar för Adoptionscentrum. Bor utanför Stockholm och kontaktas enklast via rinki.hulth@gmail.com
Det här inlägget postades i Allmänt, Mat/Bakelser och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

8 kommentarer till Mc. Boring

  1. Eleonore skriver:

    Det låter som din söndag slutade mysig då du ordnade lite qualitytime för E och hans pappa! Men håller med dig om att söndagar kan kännas riktigt boring ibland. Inget vettigt som händer, affärerna stänger tidigt och inte mycket annat att göra.🙂

    Ja det är trist förstår jag att vara allergisk mot mycket. Är det alla nötter eller bara de två nötterna som du inte tål?

    Haha men det är väl skönt att kunna ha på sig lite sexiga kläder när man städar så känns det inte lika jobbigt att göra det😛 Nej men man blir ju så varm av att dra runt på dammsugaren så lite lättkläddare kan man ju va!

    Idag blir det städning här hemma och storhandling för veckan. Ska även ladda upp för träning och en arbetsintervju imorgon på en restaurang🙂 Vad ska du hitta på?
    kram!

  2. Lisa skriver:

    Bröderna Coen… En av mina favoritfilmer (top fem) är ”Oh brother where art thou?”😀

    sv. Bara om du vill ha pappersbitar i din glasyr :p
    Den är ju väldigt lätt att göra, så du kan ju alltid försöka dig på den själv🙂

    Puss&Kram!

  3. Lisa skriver:

    sv. Jag utgick från ett vanligt recept man använder till pepparkakor; 1 msk hett vatten, 1 äggvita och ca 5 dl fluorsocker. När man har rört ner alltihop häller man i vanlig chokladsås (om man inte vill smälta vanlig mörkchoklad på spisen, och om man väljer det måste man vänta tills det svalnat innan man häller i det) och sedan river man lite skal från en apelsin🙂

  4. Lisa skriver:

    sv. Oj, vad svårt… Det fungerar till kladdkaka, det gör det definitivt, men det är svårt att avgöra hur mycket choklad man ska ha i… Jag tror att runt 150 g kan gå bra, men det beror ju också på hur stark man vill att chokladsmaken ska vara ^^

  5. Paparazzibecka skriver:

    sv: exactly!

    Ja, jag ska träna ikväll med min kompis. Du då?

  6. Eleonore skriver:

    Ja men visst är det roligare att läsa andras utmaningar och svar. För man själv är ju inte så intressant liksom haha. Man säger dessutom att man ska göra dem så blir det aldrig av, man känner sig så dum då🙂

    Ja visst är det så! Jag brukar också städa i mjukiskläder, gärna på morgonen och sen hoppar man in i duschen och gör sig fin. Blir ofta så när jag tvättar, kan man ta på sig nytvättade kläder också så känner man sig extra fin🙂

    ÅH tack snälla, hoppas jag får något utav jobben nu! Det är en bufférestaurang och sen på kvällarna verkar de ha lite finare mat. Även konferensavdelning🙂
    kram!

  7. Jasmine skriver:

    Svar: Tack, roligt att du gillar kortet. Vill du se det i färg, rekommenderar jag dig att kika in Mitt Kortmakeri (http://jasmineskortmakeri.blogg.se). Där hittar du också ett pris, om du är intresserad av att köpa kortet..?

    Du är en otroligt bra inspirationskälla för mig – och det är självklart att du ska ha en länk för det.❤
    Naw, tack. Magi vet jag inte om det är, men fint kan det allt bli.

    Tack snälla! Det känns som att jag måste ta lite distans till allt fint jag får läsa om mitt skrivande. Det är verkligen överväldigande… Men jag tror på det, absolut.
    Haha, tack. Min handstil kan ibland vara rätt kladdig, men överlag är den nog ganska.. personlig? Äsch, jag vet inte.

    Tack, jag ska sticka ordentligt! Kanske kan jag till och med få klart den till helgen – men det kan jag inte lova.

    Kram

  8. Anniepie skriver:

    Så trevligt, maten lät ju verkligen jättegod!😀 Min söndag var bara bra tack. Kollade lite tv.serier m.m Sv: Visst är de snygga. Vill verkligen ha allihop, men så är det ju dedär med storlekarna!😛 Vissa brukar passa perfekt medans andra inte alls passar… Jaa, priserna är ju lite dyra med ack så snygga. Gillar den gröna färgen på de längst ner till vänster. I inlägget dagens shopping lite längre ner så kan du se vad jag shoppade!😉 Jaa, här har solen skinit oxå idag, Såå härligt!!! Hoppas att du har haft en bra start på veckan och att kvällen din är bra! 🙂 Kramelikram

Kommentera

