BANG och smutsen är väck!


Yes, dagen har spenderats i städningens tecken!
Fast dessvärre(?) var jag inte lika het som Victoria Beckham när jag städade, här kördes det istället 100% på fula byxor och en av sambons t-shirts. Sexigt värre.
 

Till en början hade jag mest tänkt städa undan det vanliga och dammsuga lite. Men det blev en hel del mer än det. Först så städade jag undan i köket, fixade med disk och diskmaskin. Dammsög i köket, tvättade golvet och sedan tog jag mig an badrummet! Dammade, tvättade golvet, badkaret, toaletten och handfatet. Rengöringsmedel och hela köret!

Det coolaste är hur blank kranen till handfatet är nu; det ser helt kromat ut!
Kastade sedan ut gamla tandkrämstuber och andra artiklar, så nu skiner det verkligen där inne. Lite stolt är jag faktiskt. Tog mig an sovrummet också, men här inne behövde man inte städa lika mycket. Imorgon tacklar jag – med hjälp av sambon (han var duktig och pluggade idag) – vardagsrummet och hallen, samt fixar med pantflaskor och liknande.

Och allt detta lyckades jag med utan Cillit Bang faktiskt, så ja jag inser att jag vilselett er med rubriken, men så är det här min blogg också. Men här är smutsen väck i alla fall, I’m just that good!

Hur har er lördag sett ut?

Om rhulth

En adopterad 28-åring med en masterexamen i socialantropologi, frilansreporter, samt en skriv- och läsfantast. Frilansar för Adoptionscentrum. Bor utanför Stockholm och kontaktas enklast via rinki.hulth@gmail.com
Det här inlägget postades i Allmänt och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

9 kommentarer till BANG och smutsen är väck!

  1. Sandra skriver:

    Det är verkligen skönt när man får ett ryck och städar tokigt mycket!! Det är så skönt efteråt liksom när man kan känna sig riktigt duktig.

    Svar; TACK🙂 Ja det var väldigt spännande faktiskt, en jämn och rolig match.
    Hehe ja, det var roligt. Jag älskar att spela men det var jobbigt kan jag säga, var svettig efteråt men kul var det!

    Kände att det passade till texten så de fick vara med.

    Jo, jag tycker inte man ska utgå och jämföra sig själv med någon annan än sig själv. Vi är olika byggda och alla kan inte se ut likadant. Så man ska bara utgå från sina egna förutsättningar och från sig själv. Så stark är jag inte, det gäller bara att inse att man inte ska hetsa. Så länge man mår bra och kroppen mår bra så ska man vara nöjd tycker jag.

    Puss&Kram

  2. LIENE skriver:

    sv: haha oh no:O vi hade rundgång heela tiden under vissa konserter. Det var hemskt:( men det var kul ändå:D Så värt! Trots allt var ju ljudgruppen bara nybörjade. Bara en visste vad kablar heter och allt sånt där, bara han visste vad man ska göra.
    Det gick bra och ja, nu mår jag prima:D

  3. Lisa skriver:

    Min dag har verkligen varit super, men den har varit lite av det motsatta jämfört med din. Istället för att ha städat har jag snarare sett till att låta köket bli så kladdigt som möjligt :p

    sv. Tack så mycket😀
    Det är faktiskt en av mina favoriter också — just mörk choklad med apelsin smak. Den glasyren blev faktiskt fantastiskt god (även om det inte blev tillräckligt mycket) ^^

    Puss&Kram!

  4. Anniepie skriver:

    Åhh va duktig du har varit!😀 Verkligen härligt när man får mycket gjort! Jag har ju varit på stan hela dagen och shoppat!🙂 Sen på kvällen blev det mys med gott i magen och filmen var ju verkligen gullig, men lite konstig på ett bra sätt. haha Jaa, då vet jag vem jag ska skriva till när jag behöver en shoppingvän!😉 Hoppas att du får en fin dag nu, här skiner solen dagen till ära så det är nice!😀 Kramis

  5. Eleonore skriver:

    Jag skulle också vilja vara lika snygg som Victoria Beckham när jag städar😀 Annars slänger man ju på sig ett par mjukis byxor och en tshirt som man inte är så rädd om🙂

    Ja det håller jag med om! Lindt brukar ju smaksätta med hela torkade bär som är riktiga dessutom medan denna kexchoklad är smaksatt med något som ska smaka blåbär, finns ju inge blåbär i det alls egentligen. Det är lite synd tycker jag att det inte blir gott då🙂

    Denna helgen har varit härlig hittills, ska strax ut på promenad också i det fina vädret! Känns som våren är på väg men långt kvar🙂
    Kram!

  6. Paparazzibecka skriver:

    sv. tackar!

    Jodå, en så länge har jag inte gjort så mycket. Har bestämt att söndagar ska vara en tag att ta hand om sig själv. Dricka te, duscha bort alkoholen från helgens festligheter, göra ansiktsmask och bara slappa med myskläder.🙂

  7. Marcus Å skriver:

    Du var nog lika sexig som Victoria på ditt speciella sätt, men frågan är också varför man ska vara så snygg när man städar? Det är väl ganska onödigt…

    Jag fortsätter bli väldigt imponerad och ställd av dina kommentarer, du kommer alltid med så kloka åsikter och du har helt rätt i allt du skriver. Finns inte så mycket mer att tillägga egentligen både i det du skriver till Gunhild men även det du skrivit till mig om att hela tiden se framåt. Vi kanske borde jobba mer med att leva i nuet helt enkelt men det är inte lätt…

    Idag har jag också städat lite faktiskt och bara tagit det lugnt. Kanske blir tufft att sova ikväll när jag inte tränat men jag måste ju sova… Praktiken börjar imorrn! Vad har du gjort denna söndag då?
    Kram

  8. Ruth Frida Marie skriver:

    På den punkten är jag 100% stök…inget skämt alltså. Att jag skulle göra allt det där är ungefär som att en meteorit skulle slå ner på min bakgård.

    Sv: Tack så mycket. Jag har flertalet liknande inlägg faktiskt som jag då inte lagt upp. Det känns så privat, så himla personligt. Dessutom blir jag sällan helt nöjd med sådana inlägg, men jag tror nog att stjärnstopp är det bästa jag kommer kunna skriva utan att avslöja för mycket. Det är jobbigt och svårt, jag skriver mer än gärna i gåtor.

    Jag får ta och kika upp de där byxorna när lönen kommit…det låter onekligen intressant. Du marknadsför dem bra må jag säga.

    Telefonförsäljning passar mig perfekt, som handen i handsken. Dessutom tror jag till hundra procent på det jag säljer, så jag behöver inte må dåligt.

    Kram

  9. Mariam skriver:

    Nej det har jag inte, har du?🙂

Kommentera

