TGIF

Thank God It’s Friday
Inte för att jag direkt känner någon fredagskänsla. Dagen har varit rätt hektisk först ett möte på arbetsförmedlingen för att gå igenom vad som hänt sedan julen; det gick jättebra, C är så trevlig. Däremot blev det lite stressigt eftersom jag skulle hinna fixa mig inför min intervju som var 13.30 idag.
Intervjun gick jättebra, M som jag träffade var så himla trevlig och charmig; jag trivdes verkligen med henne. Hon verkade tycka att allting gått bra också eftersom hon i slutet sade att det kändes bra, att hon gillade mig och att hon tyckte det var bra att jag verkade så lugn. Däremot så sade hon också att det var en hel del andra sökande till jobbet också; så jag hoppas att jag inte blir slagen på mållinjen (det har ju hänt förr). Det här jobbet vore verkligen jätteroligt att få, jag älskar småbarn och vet att jag skulle göra ett bra jobb!
Så håll tummarna för mig!
Nu är jag verkligen supertrött, får se ifall jag orkar att svara på kommentarer ikväll; jag vill ju kunna svara på dem ordentligt.
Hur har er fredag varit och hur ser kvällen ut?

Om rhulth

En adopterad 28-åring med en masterexamen i socialantropologi, frilansreporter, samt en skriv- och läsfantast. Frilansar för Adoptionscentrum. Bor utanför Stockholm och kontaktas enklast via rinki.hulth@gmail.com
Det här inlägget postades i Allmänt, Jobb och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till TGIF

  1. Paparazzibecka skriver:

    Sv: haha, tack. Jag var överviktig när jag var liten, hahahah.🙂

    Krönikan jag skrev handlar om en dag som ände upp och ner på mitt liv, som gjorde det från vilket som helst till huvudrollen i en dramafilm som man vänner brukar säga.

    Den handlar om dagen jag fick reda på att jag hade en annan pappa.

    KRAM

  2. Jasmine skriver:

    Klart att jag håller tummarna för dig! Det skulle ju vara jätteroligt om du fick jobbet. Lycka till.🙂

    Svar: Tack snälla för de fina orden. Va roligt att du blev så förtjust i inlägget. Jag ska försöka skriva liknande framöver, vad tror du om det? Jag börjar få tillbaka inspirationen för skrivandet känner jag – i alla fall när det gäller bloggandet. Och dina ord är en stor hjälp på vägen, tack.❤

    Precis! Du förstod vad jag menade. Sen måste man också kunna se motsatsen; att handlingar ibland behöver upplyftas och förtydligast med hjälp av ord. I alla stunder hjälper de inte att bara älska; personen behöver också få bekräftat genom ord att han eller hon är älskad. Det är viktigt, mycket viktigt.

    Dina ord om inlägget gjorde mig verkligen glad. Jag blir rörd och att du tror på mig lyfter verkligen mitt självförtroende till höga höjder. Tack!!

    Jag trivs också hemma.🙂

    Jag kan bara hålla med dig om filmen. Allt är så överdrivet och man kan bara skratta åt allt. Jag skrattade så jag grät, medan min pojkvän kollade konstigt på mig och skakade på huvudet.

    Jag tycker att du ska känna dig speciell och ta åt dig av det hon på intervjun sa. Hon menade säkert det hon sa. Du är fin och unik, kom ihåg det.❤

    Kram

Kommentera

