MasterChef US


Sitter just nu och ser på MasterChef US, väldigt spännande!
Frågar ni mig så är det otroligt mycket mer spännande än den svenska versionen, jag vet att den svenska just har börjat, men det känns inte riktigt lika prestigefyllt när man ser de svenska domarna, Ramsay, Bastianich och Elliot känns så mycket coolare. När jag såg uttagningen till svenska MasterChef så kändes det lite som att titta på en Idoluttagning, inte riktigt det jag gillar!

Jag hejar på Whitney, hon är helt jäkla underbar enligt mig. Jag är absolut inte stolt över faktumet att jag hade förutfattade meningar kring henne. Hon verkade väldigt tjejig, på ett sätt jag inte gillade. Hennes röst kändes pipig och jag undrade lite hur hon platsade i tävlingen. Men wow, om det är någon som förtjänar att vinna MasterChef US så är det hon! Vid endast 22 år lagar hon redan nu som en MasterChef, tänk dig då hennes potential. Hon är även krönt som pastry princess, med andra ord är hon fenomenal på just efterrätter och bakelser. Just nu är hon i final med David Miller och jag står inte ut med honom, han är cocky och känns bara otroligt jobbig.

Jag var och hälsade på min farmor på sjukhuset idag, hon är bättre men blir kvar tills på måndag. Hon har svårt att andas, men trots hennes ålder så verkar hon kämpa sig ur det här! Jag är grymt stolt över henne, vill aldrig förlora henne.

Imorgon blir det en arbetsintervju som jag fick reda på idag och förhoppningsvis en trevlig biokväll med sambon. Önska mig lycka till (ja, men intervjun alltså).

Om rhulth

En adopterad 28-åring med en masterexamen i socialantropologi, frilansreporter, samt en skriv- och läsfantast. Frilansar för Adoptionscentrum. Bor utanför Stockholm och kontaktas enklast via rinki.hulth@gmail.com
Det här inlägget postades i Bio/Film/TV och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till MasterChef US

  1. Ruth Frida Marie skriver:

    Sv: Åh ja, den middagen var riktigt nedrans god. En av mina närmsta kompisar började en matlagningskurs i höstas och hans klass är helskön. Helt jädra underbara, de har barkunskap också, så varje fredag blir det alltid goda drinkar och mysigt tilltugg.

    Ja det verkar onekligen som så. Jag har både piano hemma och egen gitarr, så det känns bra att det instrument som ligger mig varmast om hjärtat alltid kommer vara mitt. Jag är faktiskt väldigt besviken på mig själv, har jag kommit på nu på senare år, över att jag slutade spela fiol. Det händer att jag plockar fram den lite då och då men jag känner att jag har tappat nästan allt. Riktigt tråkigt, jag älskar att uttrycka mig genom musik. Att sjunga är den skönaste känslan jag vet.

    Tack så mycket! Jag trivs superbra i det. Nu känns det som om jag inte längre är rädd för förändring. Jag tror det till och med var bra för mig att klippa av det.

    Kram

  2. Sandra skriver:

    Det verkar vara ett bra program. Känns som jag inte sett på tv på evigheter, inför-möten för VM och nu VM haha. Är ju aldrig hemma!!😉

    Svar: Ja det var SÅ skönt att sova ut kan jag lova, puh. Tack så jättemycket.

    Nej jag tycker inte heller det. Dömande människor är bland det värsta jag vet, de är så inskränkta att man blir mörkrädd. Nej men precis. ”Skadar” det dem på något sätt att en tjej är lyckligt kär i en annan tjej?? Seriöst. Jag kan inte förstå hur det fungerar. Kärlek är kärlek, hur den ser ut är mindre viktigt. Lyckliga och kära människor är väl underbart.

    Nej men jag menar inte att man ska göra en stor grej av det hela, jag menar bara att man ska vara ÖPPEN. Sen ska man inte göra mer med det hela men att dem som är homosexuella inte hymlar med det eller känner att de måste gömma det på något sätt. För gör man en stor grej av det hela blir det bara rabalder och knas, men om man bara är öppen och är naturlig med det så tror jag det blir naturligt för alla. Om du förstår hur jag menar?🙂

    Jaja jag kan också förstå det, jag skulle inte bli bästis med en tjej som haft sex med min kille/man. Det är väl naturligt att man blir sur på henne men man måste ju inse att hon inte ensam har makt att se till att din partner är otrogen mot dig. Det är mycket lättare att bli förbannad än att känna ens hjärta bli utslitet när man utsätts för ett sådant svek av någon man älskar.

    Nej jag tycker inte heller det, vi gör alla våra misstag och i slutet av varje dag är det vi själva som får leva med konsekvenserna av vårt handlande. Jo där håller jag med dig, men det finns alltid kryphål i allting och när det gäller vänner så gäller helt enkelt andra regler. Då blir man förbannad och ser det hela från ETT håll och så tycker jag det ska vara också.

    Jag tror säkert att vissa kan vidare och att de kan klara det, jag vet folk som fixat det och deras relation är bra nu. Men som med allt annat får man fundera om det är värt det, om det GÅR att reparera. Det är olika från person till person och från situation till situation. Tack, det hoppas jag också att jag slipper gå igenom igen🙂

    Man kan alltid tänka ”what if” men det är inte någon poäng egentligen, vi gör våra val och vi lever med dem. Det som har skett har skett🙂 Du är ju lycklig i nuet och hur du kom hit är ju mindre viktigt, man lär sig något av allt man gör, de bra valen och de dåliga. Nej och har man ingen kommunikation så blir det otroligt svårt att få en fungerande relation, i mina ögon är det ju det som är det absolut viktigaste.

    Det är väl en bedömningsfråga i mina ögon, för om du frågar mig är det inte handlingen i sig som är sårande och ett svek, det är lögnerna. Det är dem som gör som mest ont. Det är tråkigt när det blir så. Ibland blir det bara så helt enkelt, det finns inte alltid förklaringar till allting, kärlek är knepigt och väldigt komplicerat. Det finns inget facit på vad som är rätt och fel.

    Usch vad jobbigt vännen😦 Blir ledsen av att läsa det. Jag håller tummarna för henne då och skänker dig, din familj och din farmor en tanke. Du är söt du! Uppskattar verkligen dina kommentarer också, de är uppiggande när man kommer hem från jobbet och jag får tänka på något annat också🙂

    Puss&kram

  3. Eleonore skriver:

    Jag hejade också på Whitney, hon var så duktig! Känner igen mig lite i henne också haha. 22 år och mycket kunskap men som inte alltid tas på allvar för att man inte borde vara så duktig. Det är lite trist ändå att det ska vara så🙂

    Ja jag vet också en del om kaffe men inte ofta man tänker på vad man faktiskt får i sig. Inte mycket näring i det kan man ju säga haha. Men kul att ta reda på och lära sig. Det är så kul med min blogg nu också, samtidigt som jag lägger upp alla inlägg får jag lära mig något jag också!

    Nej, vilken tur att din farmor klarade sig! Måste vara en riktig krutkvinna på 91 år. Förstår att du blev skärrad! Hoppas det går bra för henne. Tycker du ska ta en liten paus från bloggandet om du vill, jag finns iaf kvar när du känner dig redo igen🙂

    Hoppas du kan få en fin fredag ändå, kramar

  4. LIENE skriver:

    sv: Men alltså, är det röd karamellfärg som gör så att det ser rött ut?
    Ja jag hoppas det:)

    Hoppas det går/gick bra med arbetsintervjuno ch masterchef är så spännande! Lika som hells kitchen:)

Kommentera

