It’s a heartache…


Idag fick jag reda på av mamma, vid lunchtid att min farmor åkt in på sjukhus, det har hon gjort flertal gånger under de senaste åren; hon har stått ut med mycket. Men nu är det ett tag sedan hon åkte in senast, men nu var det hjärtat igen och hon är 91 år gammal så det är klart att detta gör att man blir orolig! Det finns en röst som viskar ”kommer detta att vara sista gången, kommer jag att förlora henne?”. Jag är superrädd, jag vill verkligen inte att hon dör, hon betyder så otroligt mycket för mig och stöttar mig så otroligt mycket; hur skulle jag kunna gå vidare?

Mamma ringde sedan senare under eftermiddagen och berättade att provsvaren visade att hon hade haft en mindre hjärtattack. Det chockerade mig så starkt, hon har haft problem med hjärtat i flera år men detta har aldrig hänt tidigare och jag är riktigt rädd, jag vet att jag borde se det positivt. Hon klarade sig den här gången, trots sin ålder. Det enda just nu är att hon är svag, men det går inte att skaka av sig oron, rädslan…

Så i och med att känslorna svallar ikväll, så blir det inget långt inlägg.
Hoppas att ni har en bra kväll.

Om rhulth

En adopterad 28-åring med en masterexamen i socialantropologi, frilansreporter, samt en skriv- och läsfantast. Frilansar för Adoptionscentrum. Bor utanför Stockholm och kontaktas enklast via rinki.hulth@gmail.com
Det här inlägget postades i Privat. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till It’s a heartache…

  1. Marcus Å skriver:

    Oj, hoppas det löser sig med din farmor. Aldrig roligt när detta händer även om hon är gammal så betyder släktingar väldigt mycket för en om jag ska tala för mig själv. Kommer ihåg när min farmor gick bort. Tänker på det nästan varje dag, eller kanske lite att överdriva, men du förstår vad jag menar. Saknar henne väldigt mycket!

    Det där med kärleken kanske jag ska ta tag i lite mer känner jag nu. Eller så låter jag det komma automatiskt en vacker dag. Måste bara fråga hur du träffade E?

    Kram

  2. Jasmine skriver:

    Detta var verkligen tråkigt att läsa. Jag hoppas att din farmor klarar sig.

    Svar: Ja, visst är Diva söt! Bilden som jag publicerade är nog en av de bästa bilderna som jag har på henne.

    Trivs man inte framför kameran så gör man inte. Det måste få vara okej.
    Tack för ditt önskemål. Jag ska se om jag kan lägga upp en bild på mig i yngre år. Jag tänkte först göra det, men sen kändes det lite för privat. Men jag ska tänka på det, absolut.

    Jag är säker på att din partner tyckte mycket om dina cupcakes – trots att de inte blev perfekta. Det var ju du som hade gjort dem!

    Du är en fantastisk människa, en duktig bloggare och klok som en uggla. Det är jag som ska tacka för att du delar med dig av det som finns inom dig – både i egna inlägg och i kommentarer.

    De sista orden du skrev till mig var nog det finaste jag nåonsin har fått läsa. Tack snälla!❤ :')

    Kramar

Kommentera

