Dag 30 – Ett sista ögonblick

Wow, även om jag inte riktigt höll mig till att skriva ett inlägg om dagen så har jag ändå hållit mig igång rätt så bra, det här kommer att vara sista inlägget när de gäller 30-dagars-temat, sedan får vi se vad jag skriver om. Det är kul att mera skriva på fri hand, men det är också skönt med lite förutbestämda ämnen; då håller man sig till det, annars kan jag vara bra på att glida iväg på tusen olika saker samtidigt. Vilket självklart blir lite krångligt.

Så ett sista ögonblick.

Jag väljer att tolka det som ett sista farväl (av detta tema), kan man väl säga. Istället för att skriva om ytterligare ett ögonblick. Så vad vill jag säga?

Jag tycker att det här har varit riktigt intressant, jag började skriva om de första dagarna och kände att det var roligt, spännande och kul att ha bestämda ämnen att skriva om. Någonstans runt dag 10 började känna mig lite skeptisk, jag frågade mig själv ifall ni läsare verkligen ville höra om min vecka, om min månad och så vidare. Runt dag femton började jag känna att jag hellre ville skriva om andra saker, helt andra saker. Saker och ting jag funderat på under dagen kanske. Ni kanske tänker att jag borde skriva fler inlägg per dag då, det är ju enkelt gjort. Men jag vill också att ni ska hinna läsa ett inlägg; jag vill gärna få ett par kommentarer innan jag börjar med nästa, i alla fall om jag skriver om något seriöst. Er feedback betyder ju allt för mig. Men nu, såhär i slutet känner jag att det här var nyttigt, de här 30 dagarna (om än inte på raken) har fått mig att se djupare inom mig själv, fått mig att känna mig själv lite bättre. Vissa av de här ämnena har jag fått tänka till om, tvinga mig själv att tänka på saker och ting som jag har tagit för givet eller inte ens tänkt på alls. Innan det här hade jag inte tänkt mycket på ögonblick och min favoritplats.

Det här borde kanske alla göra, det är spännande att se andra som har gjort denna utmaning; se hur andra har tolkat vissa frågor. Se hur personliga, eller opersonliga andra har varit.

Jag hoppas att ni kommer att fortsätta att följa min blogg och att mina kommande blogginlägg kommer att vara lika intressanta, eller kanske ännu mer intressanta. Sedan är jag ju med i post a day, en utmaning som WordPress annonserade kring nyår; att man ska skriva en post per dag under hela 2011. De har en sida med ‘dagens ämne’ så jag kan ju alltid låna därifrån ifall jag får total brist på inspiration.

Idag har jag för övrigt klippt håret och lagt en mahogny inspirerad färg i luggen! Jag älskar min frisör I, hon är helt underbar och jag blir alltid superglad då jag ska dit. Man mår så bra och man får prata av sig lite, undrar hur hon orkar med mig egentligen.  Bild kanske kommer, vi får se!

Hur har er dag varit?

Om rhulth

En adopterad 28-åring med en masterexamen i socialantropologi, frilansreporter, samt en skriv- och läsfantast. Frilansar för Adoptionscentrum. Bor utanför Stockholm och kontaktas enklast via rinki.hulth@gmail.com
Det här inlägget postades i 30 dagar och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

9 kommentarer till Dag 30 – Ett sista ögonblick

  1. Lisa skriver:

    Min dag har varit…relativt produktiv. Jag har fixat boken från biblioteket i alla fall, och jag har spånat lite mer. Frågan är bara hur jag ska få ner mina ”spån” (det där lät inte alls fel) nedskrivna på ett mer seriöst sätt. Men det löser sig säkert — det brukar det göra på ett eller annat sätt🙂

    sv. Drömmen om en sångkarriär är inte mindre seriös än dina andra drömmar; så länge du har passionen har du möjligheten.

    Puss&Kram!

  2. Lisa skriver:

    sv. I det här sammanhanget är ambition och dröm samma sak🙂
    Men jag vet hur det känns att ha personer som inte tar en på allvar för att man har en dröm som anses vara orealistisk. Samtidigt kan man fråga sig vad som är orealistisk och vad som inte är det; det finns trots allt artister här i världen, så att själv vilja bli en är ytterst realistiskt.

    Puss&Kram!

  3. Sandra skriver:

    Vad härligt att fixa håret!!🙂

    SVar: Det var otroligt jobbigt idag och sen hålla ihop det hela dagen och kvällen för att fixa jobbet, så nu är man hemma och helt slut i huvudet och tårarna bara forsar pga övertrötthet och farväl. Jo det är ju så, jag har varit tvungen att vara fokuserad så är det ju. TACK vad gullig du är.

    Kram på dig!

  4. LIENE skriver:

    sv: det hade jag inte ens tänkt på, hehe.
    Tack för tipset, den filmen vill jag se!

  5. Eleonore skriver:

    Härligt att du äntligen är i mål med utmaningen! Du har kämpat på bra, jag hade glömt bort att göra den vredan efter ett par dagar hihi.🙂
    Ja jag tror också att det blir så! Man förstår programmet på ett annat sätt tror jag. ska bli spännande att följa nu i vår. Hoppas det går bra för bloggaren kalasgott med😀

    Hihi jag har också en gigantiskt lång baklista över grejer jag vill och måste provbaka! Den minskar aldrig för det kommer bara med och mer som man vill baka.
    Spännande, din prisyr blev säkert jättefin! Skulle också behöva gå och klippa mig snart🙂
    kram!

  6. Eleonore skriver:

    frisyr menade jag ju😛

  7. Paparazzibecka skriver:

    Sv: åh, gud jag fick typ ett litet lyckorus inom mig. Det där kändes verkligen bra. Du skriver så fina kommentarer.
    Tack tack tack snälla du!

    Vad tycker du om killar som går och frågar om man är oskuld då?
    T.ex så träffade jag en för någon vecka sedan och han sov över och vi höll på…. ja du vet allt det där förutom sex. Men så ska han gå och fråga om man är oskuld. Jag mena, vad ska det ha för betydelse? Jag ändras ju inte som människa om jag säger ja eller nej. Det känns så jäkla dömande med sådana frågor.

  8. bitterfittan skriver:

    hoppas du har det bra idag (:

  9. Jasmine skriver:

    Jag tycker att det har varit jätteroligt att läsa dina inlägg i utmaningen. Och just att du skriver så personligt gör att jag gärna läser mer.🙂

    svar: Oj, tack snälla för din fina och kloka kommentar. Jag måste erkänna att jag själv inte tänkte så långt. Du ska ha äran för det.

    Gårdagen var underbar! Det finns ett inlägg om det, läs gärna.

    Kramar❤

Kommentera

