Dag 27 – Min favoritplats


Jag har suttit och funderat på min favoritplats och jag har kommit underfund med att jag inte ens vet om jag har någon just nu. När jag var mindre så fanns det ett ställe dit jag gärna gick, när det blev jobbigt i skolan; då pratar jag alltså början av mellanstadiet. Jag kommer ihåg det stället väl, det var mysigt och speciellt framåt sommaren när det blev varmare. Det var bakom Energihuset och det var egentligen restricted area, så som elever fick vi inte gå dit. Men jag gick dit med M ibland, det var fint. Energihuset bestod av ett större hus och ett längre, det var på det lägre vi var; på taket. Det var ingen klättring involverad, det var planteringar på taket och det var som en fin liten oas mitt i allt det röriga! Man kunde se himlen och fåglarna.
 

Numera känner jag mig inte riktigt hemma någonstans, inte på riktigt, vill så gärna ha en egen lägenhet. Men nu när jag och E har fixat med hans rum de senaste dagarna så känns det riktigt hemtrevligt här och jag börjar känna mig lugnare. Kanske kan detta bli min oas? Jag tror att alla behöver ett ställe där de känner att de kan slappna av, kanske handlar det om en specifik plats, eller den platsen man känner är hemma, eller bara ett ställe där ens älskade finns; om det så är en pojk-/flickvän, sambo, fru/man eller familj.

Har ni någon favoritplats?

Om rhulth

En adopterad 28-åring med en masterexamen i socialantropologi, frilansreporter, samt en skriv- och läsfantast. Frilansar för Adoptionscentrum. Bor utanför Stockholm och kontaktas enklast via rinki.hulth@gmail.com
Det här inlägget postades i 30 dagar och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

7 kommentarer till Dag 27 – Min favoritplats

  1. ALICE skriver:

    sv; Ja, skolan började idag🙂

  2. Eleonore skriver:

    ÅH jag har många favoritplatser! I sthlm är min favoritplats på fjällgatan där man kan se hela staden och insupa hela stadens rytm😀 Men i världen blir det nog London eller Köpenhamn!

    Så gullig du är och vilken bra fråga. Jag brukar göra chokladbollar med mjölk istället för det kalla kaffet som oftast står. Sen brukar jag minska lite på kakaon. För att få en luftig konsistens som det är i delicatobollar kan man köra lite i matberedare eller mixer😀

    Tack snälla!
    kramar

  3. Sandra skriver:

    Jag har två favoritplatser. Västra hamnen i Malmö, där kan jag gå runt hur länge som helst och bara känna lugnet. Och hos min kille. Två ställen där jag kan släppa ALLT och bara slappna av.

    Hoppas att du finner en riktigt bra lägenhet och att den kanske kan bli din absoluta favoritplats🙂

    Tack så mycket! Ja hon är fin min lillasyster, vacker som tusan. Snökriget kan jag bara gissa var väldigt kallt.

    Nej det är klart man inte ska vara för orädd heller, vilket ofta är mitt problem – jag ska alltid slänga mig med huvud före. Vilket inte alltid är det optimala. Man måste hitta ett mellanting.

    Tack, du är go du!

    Tack så mycket, ska bli helt fantastiskt och jag är så glad för deras skull. De var värda att ta sig vidare och det ska bli spännande att följa ett sådant mästerskap från ”insidan” och samtidigt få en bränna och se vackra Grekland.

    Man vill ju det🙂 Haha ja jag fick ju ha stand-in, pratade med Sofia om det när vi åt att vi fick vara varandra nyårskyss. Det gick an men inte samma sak såklart hihi. Jag har ju ännu inte hunnit träffa min pojkvän i år, låter så hemskt haha. Men lördag. Då ska han kramas sönder!!

    Ja det är verkligen mer spännande nu, var lite dött i slutet av säsong 2 där. Då var jag nära att lägga ner och sluta kolla.

    Massor av kramar!

  4. Marcus Å skriver:

    Jag har en favoritplats på ett café i Norrköping. Där sitter jag ofta😀

    Väldigt roligt att så många var inne i söndags när jag sände. Växer ju bara större hela tiden faktiskt. Har du några förslag på hur jag kan göra det ännu bättre?🙂

    Det låter som en väldigt bra idé till din bok. Har du kommit igång att skriva då?

    Kram

  5. bitterfittan skriver:

    tack fina du (:

    min favoritplats är hemma hos mina föräldrar hehe. älskar att komma ”hem”.

    men annars är det malmö (staden jag bor i) och london som jag älskar.

  6. Lisa skriver:

    Jag har två favoritplatser; den ena är Camden Town i London och den andra är faktiskt på en klippavsats vid en promenadstig som ligger precis intill en stor sjö.
    Just i Camden Town finns det alla typer av människor, så det är svårt att inte känna sig hemma där.
    När det gäller den där klippavssatsen… Man har en sådan fin utsikt över andra berg, skog och såklart vattnet. Det är så vackert och fridfullt som det kan bli🙂

    sv. Åh, tack så mycket!
    Jag hoppas verkligen att jag kan publicera något utöver bloggen någon gång i framtiden. Det är lite av ett mål, faktiskt ^^

    Puss&Kram!

  7. Jasmine skriver:

    Jag tror också på att alla behöver en egen plats där man får vara sig själv. Ärligt talat tror jag inte att jag hade mått så bra idag, om jag inte hade haft min ö. Den betyder väldigt mycket för mig och ytan den skulle jag nog vara i princip krossad.

    Svar: Dina kommentarer gör mig alltid så glad! De senaste dagarna har jag publicerat åtminstone ett inlägg per dag, det är väl okej? Jag ska blogga mer, det kommer nog snart. Håll utkik!

    Jag kan inte annat än att ta åt mig av dina fina ord. Hoppas att också du kan ta åt dig av det jag skriver till dig – det är sanning.❤

    Kramar

Kommentera

