Dag 24 – Det här får mig att gråta


Numera finns det mycket som kan få mig att gråta, kanske tar jag efter mamma?
Men jag har inte alltid haft lätt till gråt. Jag kommer ihåg att jag var och såg Titanic på bio tillsammans med min bästa vän Linn och min mamma; i slutet grät de båda två. Inte jag, trots att jag absolut tyckte att det var både sorgligt och romantiskt. Min mamma har alltid varit en person som gråter till filmer, i alla fall sorgliga eller romantiska och såklart de där obvious-mamma-gångerna; när hon är stolt över sina barn och sådana där saker.
 

Jag kommer ihåg, efter Titanic episoden (jag skämdes väldigt mycket eftersom jag inte grät och var avundsjuk på Linn eftersom hon grät och inte jag), det gick ett par år och min farfar dog. Vi skulle på begravningen, jag och min familj, alla var där alla var ledsna; vissa grät. Vi fick vänta på en begravning som var innan farfars i kapellet och jag kommer ihåg att jag var jätterädd och orolig för att jag inte skulle gråta. Vad skulle hända då liksom, skulle alla tro att jag var känslokall och inte brydde mig?
Jag hade inte behövt oroa mig, jag grät, mycket och högt.

Numera så gråter jag rätt enkelt, jag har till och med gråtit till ett Top Model avsnitt, när en av tjejerna jag gillade blev utröstade. Så långt har det gått liksom, så kanske, bara kanske vore det enklare att skriva om vad som inte får mig att gråta…

Om rhulth

En adopterad 28-åring med en masterexamen i socialantropologi, frilansreporter, samt en skriv- och läsfantast. Frilansar för Adoptionscentrum. Bor utanför Stockholm och kontaktas enklast via rinki.hulth@gmail.com
Det här inlägget postades i 30 dagar och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

10 kommentarer till Dag 24 – Det här får mig att gråta

  1. ALICE skriver:

    sv; hihi tack så mycket!🙂

    vi valde att bowla, och det var riktigt roligt! trots att jag är hemskt dålig.. hehe

  2. ALICE skriver:

    sv; jag ska titta på film med min familj, självdå?🙂

  3. Sandra skriver:

    Har också haft väldigt svårt att gråta men nu är det bra fart på tårkanalerna vid vissa tillfällen😉

    svar: Åh tack så mycket, vad roligt att du gillar det.

    Nej det är ingen fara. Det är sourz apple, vodka, ljus rom, pressad lime och sprite.

    Nej jag ser inte heller det som en svaghet, absolut inte. Jag är avundsjuk på människor som verkligen kan vara lite mjukare. Jag försöker bli bättre på det, att inte vara så misstänksam men man formas av det man varit med om.

    Nej det är inte samma sak, men man vänjer sig och hon flyttade i september förra året så det är ju andra gången hon åker iväg. Ja, hon pluggar i Skottland. Jag var där och hälsade på i december.

    Nej konstigt nog är det inte alltid lätt att vara lycklig, att lita på den känslan och bara njuta av det så länge det varar. Exakt. Du förstår vad jag menar.

    Håller med, gillar inte hans personlighet eller hur han gör sina roller. Det blir ofta lite too much i mina ögon. Cameron Diaz är verkligen en glädjespridare. My sisters keeper var fantastisk, åh vad jag grät. Jag blev faktiskt förvånad över Camerons insats i den filmen för det är inte den typen av roller hon brukar ha.

    Kramar.

  4. ALICE skriver:

    sv; haha ja det var både bra och dåligt att vi tappade det, så jäkla kul!😀

    vi skulle ha sett ”The Town” men blev inte så alla var för trötta🙂

  5. ALICE skriver:

    sv; jag vet inte säkert vad The Town handlar om, men tror att det är något med bankrånare och sådär🙂

  6. Sandra skriver:

    Svar: Tack! Nyår var jättetrevligt, är så glad att alla kunde komma och fira tillsammans. Det är guld värt.

    Oh vad roligt🙂 Då är han säkert pepp på att blanda drinkar nu kan jag tänka mig? Jag och en vän är lite sugna på en utbildning i sommar faktiskt. Vore inte helt fel. Jag har jobbat i bar men utan utbildning. Mått hade jag nog på ett ungefär. 4 cl sourz. 2 vodka. 2 rom. 2 lime. Och sen fylla upp med sprite.

    Jo så är det ju för alla människor, händelser i livet formar oss till den vi är. Det tror jag med och som sagt, går det ju framåt så man får ge sig själv lite tid också.

    Jaha, var i Skottland?🙂 Min syster läser engelsk litteratur och film. Jag pluggar ett år fotografi och design. Sen har jag valt lite extra kurser i ekonomi och marknadsföring vid sidan om för att fylla ut mina dagar. Och jobbar för ett eventbolag, så nu i januari kommer jag jobba med handbolls-VM. Vad gör du?🙂

    Åh vad roligt! Är glad att du hittade dit med, så att jag hittade hit.. Dina kommentarer är uppiggande.

    Jo, Cameron Diaz får en hel del B-roller. Hon är inte med i jättemånga filmer som står på min topplista. Nej sådana roller är man inte van att se henne i, med mycket djup. Det brukar vara en glad, rolig, lite smådum blondin som hon spelar.

    Min kväll var fin. Käkade pizza med tjejerna sen dök jag ner i sängen och kollade på lite serier. Hur var din fredagskväll?
    Kramar

  7. Paparazzibecka skriver:

    Sv. ååh, gud. Du gjorde mig tårögd. Wow, tusen tack för de fina orden. Kände mig en aning starkare efter att jag läst din kommentar.

    KRAM

  8. bitterfittan skriver:

    åh era stackare. jag hatar när det tar tusen år att bygga ihop möbler. finns nästan inget som är mer frustrerande än det

    vi såg änglagård igår (: det var var myspys

  9. Jasmine skriver:

    Ett väldigt personligt inlägg, tack för det.🙂
    Jag är nog som din mamma, samtidigt vill jag inte påstå att jag är blödig. Det finns vissa punkter som triggar igång mina tårar.

    Svar: Tack så mycket! Blir glad, när du tycker om mina utdrag. Dina ord går rakt in i hjärtat, det vill jag absolut att du ska veta. Tack snälla!❤

    Kramar

  10. Ruth Frida Marie skriver:

    Jag skulle nog lätt kunna gråta, men jag tillåter inte riktigt mig själv att göra det. Om jag gråter så är jag ensam, jag hatar att visa för andra att jag är ledsen.
    Sv: Tack!

Kommentera

