Dag 23 – Det här får mig att må bättre


Det finns egentligen väldigt mycket som får mig att må bättre; allting från väldigt små saker till större saker. Högst upp på listan är väl min sambo, även om han visserligen kan få mig att bli irriterad och arg också, så är det han som alltid vet när jag behöver tröstas eller peppas lite.

Trots att det är klart att jag gillar att bli utbjuden och kanske se på bio och allt vad det kan vara, så är det som får mig att må riktigt bra: de små sakerna, detaljerna. Som spontana saker, att sambon köper hem favoritgodiset eller favoritchipsen och bestämmer att vi ska ha en myskväll, trots att det kanske är mitt i veckan.

Det kan också handla om att det är vackert väder ute när jag vaknar, det får mig ofta att må bättre. Att få se solsken. Sedan mår jag bäst när jag vet att mina nära och kära mår bra, men det kan även få mig att må bättre om jag vet att jag har hjälpt till exempel en vän med något problem eller bekymmer.

När jag får uppskattningar här på bloggen i form av era underbara kommentarer så kan jag lova er att jag mår bättre, jag blir superglad!

Sedan finns det mer triviala saker som kan få mig att må bra, som ett bra avsnitt i en av min favoritserier eller att lyssna på bra musik.

Vad får er att må bättre?

Om rhulth

En adopterad 28-åring med en masterexamen i socialantropologi, frilansreporter, samt en skriv- och läsfantast. Frilansar för Adoptionscentrum. Bor utanför Stockholm och kontaktas enklast via rinki.hulth@gmail.com
Det här inlägget postades i 30 dagar och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

9 kommentarer till Dag 23 – Det här får mig att må bättre

  1. bitterfittan skriver:

    fint inlägg (:

    min älskade karl får mig alltid att må bättre, oavsett vad. är väldigt lycklig över att han vill vara med mig

  2. Julia skriver:

    Sv: Förlåt för att jag inte har svarat på så länge! Har bara varit så trött och irriterad de senaste.. Men ska minsann bättra mig nu!🙂

    På julafton var jag hemma och firade jul med familjen annars jobbade jag som vanligt, sjdå?🙂 Och hade du en bra nyår?

    Jag sparar pengar så att jag kan åka iväg till asien och backpacka faktiskt. Det skulle bli en helt ny upplevelse för mig då jag inte har varit särskilt mycket i asien. Har bara varit i Indien nämligen! Sen är jag ju så van vid att alltid bo på bra och fina hotell och att föräldrarna alltid betalar för mat osv.. Så därför tror jag det skulle vara bra för mig att göra något så annorlunda!

    Ja jag tycker också att halvblodsprinsen är lite seg, den handlar ju nästan bara om att dumbledore förklarar massa saker för harry.. Men i filmen gillar jag när ron får i sig kärleksdrycken eller vad man kallar det, haha grymt bra spelat! Och håller faktiskt med om att det var för lite på hogwarts i sista. Tycker också att det gick alldeles för fort det sista slaget eller vad man säger. Tycker det borde ha hänt massa mer! Men det kanske också är för att jag inte vill att det ska ta slut någon gång! ^^

    Puss o kram!

  3. LIENE skriver:

    sv: jag vet, det är konstigt men jag fick kick av bara det:D jag hade inte ens förväntat mig det. Efter den gången hittade jag det rätta sättet ta andan på och sen sjunga av det, typ, kan inte förklara bra här.
    De sa hur som helst att jag hade skön röst och det var ett + att jag skrev mina egna låtar och att den låten jag sjöng var fin med bra titel.

    jag fick inga presenter. Fick röd matta i förväg, den var redan dyr annars skulle jag fått något annat..kanske systemkamera, aja. Jag får väl spara pengar själv till en systemis:) vill ha det!

  4. LIENE skriver:

    och tack för gratulationen så klart:D

  5. Sandra skriver:

    Pojkvännen! När det kommer till pepptalk och att få en på andra tankar är han kung🙂 Tur vi är lyckligt lottade med sådana karlar.

    Men håller med, även små saker gör att en dag blir bättre.

    Svar: Man gör ju det,man känner sig så ofräsch och klen när man är i sina ”sjukkläder” och bara ligger i sängen. Det är bra med mig nu, frisknade till lite igår och idag har det varit helt okej. Så det är gött.

    Ja, men Friends kan man liksom se over and over, det är underbart! Man behöver slappa lite ibland, har 50% jobb och 75% skola i januari från och med tolfte, vet inte ens hur det kan gå ihop men det ska bli intressant! Usch ja, trist med all snö nu faktiskt. Visst är det bättre än slask men så fort det är januari är man trött på vinter😉

    Jag missade visst, vi snackade om New York, I love you men den blev visst utbytt till Knight and day. Ja jag såg trailern och där verkade det så, som en massa små historier i NY. Men jag gillade filmfotot så jag var sugen på att se den eftersom jag pluggar till fotograf🙂 Men får nog bli ensam då haha. Ja jag ska ta med A-team till min grabb så vi får se den ihop.

    Det blir lätt förändringar när man blir kär, man prioriterar lite annorlunda på något sätt. I alla fall om det verkligen känns helrätt. Jag flyttar upp till mitt hjärta till sommaren och kan inte längta mer än jag gör🙂 Men det blir ju också en omställning, dock en bra sådan.

    Oj, jag får tänka på det där och ge dig några tips🙂 Är så dålig på att komma på bara sådär men jag ska absolut tänka fram några guldklimpar till dig!

    Ja innerfiléer blir ofta lite mer möra och goda, dessutom går det snabbare att få dem genomstekta. Oh vad heter de som vi köper av… tror det är Euroshopers innerfiléer? Finns i alla fall på ICA. Kanonbra och ett helt okej pris faktiskt.

    Kramar

  6. Sandra skriver:

    Svar: Den gröna var extra god faktiskt🙂 Den har smält mycket det senaste året, jag är inte lika ”tuff” som jag brukade vara, jag börjar bli lite soft. Denna gången kommer hon hem ganska snart, annars hade hon varit borta tills i juni och det hade varit riktigt tungt. Visst, kan jag åka dit och hälsa på och hon kan komma hem ibland men det är trist att ha henne i ett annat land.

    De är galna men det får man ta, the good with the bad. Bara en sådan kväll när man är lite extra känslig. Vad gullig du är, tack. Det var inget allvarligt, bara jag som hela tiden måste ifrågasätta och leta fel. Jag är inte van vid det här än, att vara lycklig och bara lita på den känslan. Men jag har äntligen någon som förstår hur min krångliga hjärna springer iväg ibland.

    Skådisarna är bra, de passar i de rollerna de har. Ja han gör ett bra jobb i den filmen. OTH har jag aldrig följt slaviskt men jag tycker faktiskt också det är en bra serie😉

    Tack, det hoppas jag också. Nej men det är roligt, jag har fått ett superkul eventjobb nu i januari, med hanbdolls VM så det ska bli roligt. Ja jag längtar efter våren, lite sol och lite varmare dagar hade inte varit fel. Och blommor, färger ute.

    Kan tänka mig det, jag är inget stort fan av Tom Cruise heller och brukar inte direkt gilla hans filmer. Cameron Diaz tycker jag är bra dock. Och ja, inte mitt val av film men den får duga för en slapp kväll🙂

    Det ska bli otroligt mysigt faktiskt, jag längtar. För det börjar bli mer och mer jobbigt att bo i olika städer nu. Jag trodde det skulle bli lättare, att man skulle vänja sig men det var faktiskt raka motsatsen.

    Det är klart du ska få receptet. 1 limefrukt. 2 vitlöksklyftor. 2 msk honung. 2 msk soja. 1 msk olja. Bryn kycklingen med salt och peppar (går lika bra att göra i ugnen). Lägg i en ugnsfastform. Pensla filéerna och häll över resten av marinaden så att alla filéerna är täckta. I ugn ca. 20 minuter.

    Receptet är till 1 kilo kyckling, så man får väl räkna om lite beroende på hur mycket man gör🙂 Men det är rätt lätt och himla gott.
    Kramar

  7. Paparazzibecka skriver:

    Sv. vad snällt av dig. Hoppas jag med men just nu kämpar jag inte. Bara sörjer.
    Vi var på G i somras och alla hans vänner trodde vi var tillsammans eftersom vi kysstes offentligt. Han var inte det biffigaste eller något sådant men han var verkligen perfekt i mina ögon (då han rakade sig, haha). Och tillslut sa han att det var bäst om vi bara var vänner eftersom han ville vara singel och träffa olika…

  8. bitterfittan skriver:

    idag har jag städat lite och försökt vara duktig hehe & ikväll blir det biomys med min karl (:

    vad har du planerat för kvällen?

  9. Jasmine skriver:

    När jag såg inläggets tema, kom jag med enkelhet på saker som får mig att må bättre. Först och främst har vi ju min ö. När jag sätter min fot här, då stannar hjärtat, skuttar några extra steg och sen är lyckan fulländad. Och mitt skrivande, min passion för att sätta ord på saker och ting – jag älskar det! Skrivandet kan jag nästan alltid ta till, när allt känns meningslöst.
    Tack för ett bra inlägg!

    Svar: Tankar kring utbildning snurrar även i mitt huvud. Och det tar nära intill kål på mig. Jag vet inte var jag ska ta vägen och i slutändan känns allt så meningslöst. Och jag som hade bestämt mig – nästan, och nu känns det inte alls rätt.

    Kramar

Kommentera

