2010


Jag tänkte ta tillfället att skriva lite om det gångna året, jag kan ju inte vänta alltför länge med det. Vore ju löjligt att börja skriva om 2010 när det har gått ett par månader på 2011; och känner jag mig själv rätt så kan det nog lätt bli så ifall jag inte tar tillfället i akt. Så, vad har hänt under 2010? 

Jag började det nya året på en positiv note; jag blev tillsammans med min sambo E! 17 januari faktiskt, så  snart är det ett år sedan vi blev tillsammans. Wow, tiden går fort.
I och med detta flyttade jag hem till föräldrarna för en kort period, men flög rätt snabbt ut igen.

Firade sambon som fyllde 20, firade mig själv utan föräldrarna på morgonen; första gången! Kändes konstigt och E glömde att jag fyllde år, så han försökte väcka mig och sade att vi skulle gå upp. Jag blev sur, han skämdes och sade att jag skulle försöka somna om igen. Jag fortsatte att vara sur, men han var väldigt snäll och gjorde frukost åt mig och skrev med hjälp av bacon och ägg I❤ R, hjärtat var gjort av ägg. Väldigt fint faktiskt och sedan fick jag bra presenter, så jag blev glad!

Avnjöt Spotify Premium! Hur ska jag någonsin klara mig utan? Åh, jag och Spotify inledde en otrolig kärleksaffär i början på förra året, verkligen. Tror inte att vi skulle kunna leva utan varandra.

Min älskade lillebror tog studenten, fy fan vad han är bra alltså! Jag var säkert världens stoltaste syster då, det tror jag starkt på. Det var superfint.

Började ägna mig åt Twitter, så underbart.

Paddlade kajak för första gången, gick riktigt bra!

Skickade ett brev, ett old fashioned, riktigt brev!

Besökte systers grav för första gången på egen hand, väldigt emotionell upplevelse.

Skrev artiklar för adoptionstidningen FFIA, älskar det jobbet!

Barn blev till: Idun fick sin Jouleen, min kusin M fick sin son E, min vän R fick sin son W, min andra kusin M fick sin son T, M fick sin son O.

Blev arbetslös. Gick på intervjuer. Är fortfarande arbetslös, men tar gärna emot jobb!

Jag inledde en kärleksaffär med Photoshop, gud så roligt det är!

Gick såklart och röstade, på självaste valdagen dessutom.

E’s storebror och hans fina tjej M förlovade sig, vackert!

Började blogga oanonymt här på WordPress. Rätt stort enligt mig.

Läste såklart väldigt mycket böcker, lyssnade på väldigt mycket musik, sett väldigt bra filmer och bra serier. Här är lite exempel.

Bra böcker under året: Juliet, Naked (Nick Hornby), Det är så logiskt alla fattar utom du (Lisa Bjärbo, debutbok), House Rules (Jodi Picoult), Lilla stjärna (John Ajvide Lindqvist).

Bra musik under året: Love The Way You Lie (Eminem feat. Rihanna), Teenage Dream (Katy Perry), Raise Your Glass (p!nk), Empire State of Mind (part II) (Alicia Keys), Breakdown (Daughtry), Telephone (Lady Gaga & Beyoncé), Glee Cast, Fireflies (Owl City).

Bra filmer: My Sisters Keeper, Away We Go, Remember Me, Shutter Island, Inception, Easy A.

Bra TV-serier: The Event, Chuck, Weeds, Psych, Californication, HIMYM, Glee.

Om rhulth

En adopterad 28-åring med en masterexamen i socialantropologi, frilansreporter, samt en skriv- och läsfantast. Frilansar för Adoptionscentrum. Bor utanför Stockholm och kontaktas enklast via rinki.hulth@gmail.com
Det här inlägget postades i Böcker, Bio/Film/TV, Musik, Privat och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

7 kommentarer till 2010

  1. Lisa skriver:

    Jag har inte sett Away We Go, men jag litar på dig när du säger att den är bra🙂

    sv. Nemen, tack så mycket!😀
    Jag har letat runt på Internet, då det inte står något om fattiga riddare i mina kokböcker, och jag hittar ingen information någonstans för hur man ska få dem att se bra ut utan att bränna dem… Men äh, så länge det smakar bra — det är trots allt insidan som räknas ^^

    Puss&Kram!

  2. Sandra skriver:

    Vilket härligt år du beskriver. Och det verkar som att 2010 var året för kärlek🙂 Och det kan man ju inte annat än älska🙂 Snart ett år med mannen.. vad mysigt!

    Det verkar dessutom som om vi har nästan identisk smak när det kommer till musik och film/serier.

    Svar: Jag kan rekommendera det, hur gott som helst. Vi körde kyckling innerfiléer och slängde in dem i ugnen. Kändes lättast till många och det blev verkligen kanonbra!

    Nej julen är nog aldrig som närman var liten, det där pirret i magen och all spänning. Men mysigt är det🙂 På ett annat sätt.
    Kram

  3. Marcus Å skriver:

    Låter som att du har haft ett riktigt bra år, men detta ska väl bli bättre?🙂

    Vad kul att få lite respons kring iMac. Ska faktiskt köpa den nästa vecka så det känns riktigt bra faktiskt. Ska bli underbart!

    Jag gav min kusin en klänning faktiskt. Eller min familj gav det.

    Hur mycket skriver du nu för tiden då?

    Kram

  4. Bimbo Boy skriver:

    Har svarat dig på Facebook istället.🙂 Hoppas det var okej! Kram

  5. ALICE skriver:

    sv; nä det tycker jag inte du ska göra, satsa på att låna den istället för jag tror man blir besviken om man lägger så mycket pengar som en bok kostar på den🙂 en pocket bore ju kanske okej men..🙂

  6. Paparazzibecka skriver:

    sv. håller med dig om allt. riktigt snygg är de.
    Ja, fast jag vet typ att jag inte kommer att få honom. han är den ända jag varit riktigt kär i…

  7. Eleonore skriver:

    Vilken rolig lista, ett bra sätt att sammanfatta året positivt! Annars blir det lätt att man tänker mycket på det negativa från året som gått🙂 Eller så glömmer man bara bort dessa punkter!

    Ja dit borde du verkligen gå. Är en jätterolig idé med cupcake sthlm. Deras cupcakes är ju så goda med! Roligt är det också att de exprimenterar från vecka till vecka och har lite olika samtidigt som de har ett basutbud😀

    Skönt att han kommit hem nu då! Det är ju vid såna tillfällen man inser hur mycket man tycker om sina föräldrar med🙂

Kommentera

