Dag 22 – Det här upprör mig


När jag såg frågan så tänkte jag på allt det där seriösa: diskriminering, mobbing, krig, världens orättvisor, blood diamonds, abortmotståndare etc etc.
Men det blir så mycket att skriva om, det blir djupt och egentligen gör det mig lite rädd. För vad ska lilla jag skriva om det? De sakerna upprör mig helt enkelt, ni får tar det så bara. Rätt upp och ned, svart på vitt.
 

Sedan kan jag bli upprörd på min sambo, min familj och sådant också. Men det hör till och oftast känner jag att; blir man upprörd så är det för att man bryr sig om något. Däremot så måste jag ju erkänna att jag kan bli upprörd över saker som är extremt löjliga, ifall jag har vaknat på fel sida. Som vissa personers engelska, när de har alltför stark svensk brytning. När någon har stavat fel, eller när vissa envisas med att använda dessa tecken ´ istället för dessa ‘ när de skriver till exempel: I’m happy (det ska inte vara I´m happy).

Vi har väl alla våra saker, de som vi går igång på. Men kring de triviala sakerna som upprör mig, så försöker jag att vara så positiv som möjligt. Försöka att inte bli så upprörd med andra ord.

Om rhulth

En adopterad 28-åring med en masterexamen i socialantropologi, frilansreporter, samt en skriv- och läsfantast. Frilansar för Adoptionscentrum. Bor utanför Stockholm och kontaktas enklast via rinki.hulth@gmail.com
Det här inlägget postades i 30 dagar och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

10 kommentarer till Dag 22 – Det här upprör mig

  1. Bimbo Boy skriver:

    Svar: Jag älskar också serier! Fast jag är mer för dramaserier och såpor som ”Dallas”, ”Melrose Place”, ”Dynastin”, ”Gossip Girl”, ”Desperate Housewives”, ”Falcon Crest” osv, mycket från 80-talet.😀 Kram

  2. Lisa skriver:

    Jag kan också störa mig på människors engelska; om jag vet att de kämpar med den gör det inte så mycket, men om man inte ens kämpar för att försöka få till det… Jag vet inte, det är bara någonting som irriterar mig.

    sv. Jo, jag såg det efteråt. Du fick mig att känna mig lite som en ”schmuck” där :p
    Men vad kul att ni kunde ha det bra ändå. Själv var det inte lika mysigt. Mamma och en nära vän till henne (jag vet inte ens om de är tillsammans eller inte) tittade på en film, och jag kände mig bara allmänt utanför. Jag satt visserligen inne i mitt rum med datorn, men jag drog ut på det jag höll på med för att jag inte kände mig…önskvärd, tror jag är det rätta ordet (de ropade bara på mig när de ville ha påfyllning av dricka).
    Men det blev bättre senare när raketer avfyrades — jag har inte sett så många sedan jag var tio, elva år🙂

    Puss&Kram!

  3. LIENE skriver:

    sv: Lät riktigt gott! Åh juste, vi hade olivolja i också.
    Bra att det är på bättringsvägen:)
    Nej förstår. Vem som vill spela in låtar vill tacka nej till en studio.
    Kanske, men jag tror inte det längre fast jo, hehe. Nej men det är alltid bra att bli beredd lite till. Liksom mer utvecklad. Visst utvecklas man fort under såna möjligheter men ändå, det blir ännu bättre om man gör det på egen hand också före man söker till idol.
    Och tack så sjukt mycket:D Jag hoppas verkligen låtarna är snart klara.
    Förresten fick jag aldrig sjunga för den riktiga juryn men den innan var grymt bra också. De gav mig bara bra kritik:) om de inte uteslös det osm är dåligt. Man vill ju veta vad man måste bli bättre på men så klart, jag visste redan vad jag behövde bli bättre på och de kanske visste det. Jag hade ju svaret själv.

  4. ALICE skriver:

    sv, vad härligt! jag ska också försöka att inte spendera så mycket pengar, men idag var jag ”tvungen” att köpa en hårinpackning!

  5. Lisa skriver:

    sv. Jo, det var molningt är med. Det var lite synd; jag älskar att se fyrverkerier mot en stjärnklar natt. Allt blir mer levande på något sätt🙂

    Vad kul att du gillade mina svar, förresten — jag tenderar att komma med dåliga svar på frågestunder :p

    Puss&Kram!

  6. Paparazzibecka skriver:

    sv. tackar, hoppas jag med att de blir.

  7. Sandra skriver:

    Det finns ju verkligen mycket här i världen som är upprörande, den saken är klar. Sitter just nu och irriterar mig mest på föräldrarna som startade slagsmål på läktaren efter att deras match spelat en match i en inomhus-cup. Vuxna människor som slogs och sparkades. En kvinna som sparkade en liggande man i huvudet. Framför sina 12 åriga små barn? Ja, det är pinsamt. Man slutar aldrig förvånas över vilka idioter som finns. Suck!

    Tack så mycket, jag är nöjd med cupen. Vi tog oss till kvartsfinal och fick inte marginalerna (eller domarna) på vår sida. Men så är det och jag är nöjd ändå. Julkänslorna hann faktiskt fram detta året. Skönt att komma hem till familjen och bara mysa lite🙂 Själv? Kramar

  8. bitterfittan skriver:

    kul att du blev glad (:

    det där med att bli upprörd, det är så svårt att kontrollera sig, att inte bli upprörd över alla orättvisor man möter och ser i livet. men jag tror att antingen så är man en sån känslomänniska eller inte. finns ju konstigt nog dem som bara skiter i allt som inte rör dem själva.

    sv: allt är bra med mig tack! hur är det själv? (:

  9. ALICE skriver:

    sv; ja, den är ganska bra. den är väl inte jättebra skriven sådär, men den är underhållande🙂

  10. Bimbo Boy skriver:

    Svar: I dag ska jag beställa pizza tillsammans med familjen och se lite film.😀 Själv då? Kram

Kommentera

