Challenge 2011

Jag vet att jag inte har varit duktig på att blogga sedan dagen innan julafton. Under själva julen (24-26) så var det familjen som tog upp tid och sedan har jag nu varit sjuk sedan den 26:e på natten. Inte roligt! Har åkt på en influensa, men idag är första dagen som jag mått bättre. Med ipren, that is. Just nu handlar det lite om att jag är trött på att vara sjuk också, man kanske ska göra som Barney i How I Met Your Mother, ni vet väl vad han säger? 


”Whenever I get sick, I just stop being sick and be awesome instead”

och det låter väl bra tycker jag!

Under nyårsaftonskvällen så kikade jag in i min inkorg och hittade ett mejl från WordPress som handlade om en utmaning. En utmaning som jag tyckte lät väldigt intressant, det fanns två alternativ eller två challenges, den ena handlade om att man skulle utmana sig själv att skriva en post (inlägg) per dag under hela 2011 och den andra – lite lättare – var att man skulle skriva en post per vecka. Jag tänkte i alla fall försöka att gå med i denna utmaning, då kanske man tvingar sig själv att skriva lite också. Jag tänker vara positiv och lite kaxig och anta den stora utmaningen att blogga ett inlägg per dag under hela 2011.

Ni som läser min blogg, ni kommer väl att heja på mig?
Jag hoppas att ni kommer att peppa mig att skriva genom att kommentera, ge mig ‘likes’ och sådana saker. Då kommer jag nog att komma långt! Det är ju ni som motiverar mig, utan er skulle denna blogg inte vara mycket nöje.

Jag har fortfarande min tidigare 30-dagars utmaning att göra också, så lite idéer kommer jag nog att ha inför kommande blogginlägg samt att jag tar hjälp av denna sida: http://dailypost.wordpress.com/
Där man kan få tips på topics (ämnen) att skriva om.

Hoppas att ni alla har haft en underbar jul och ett underbart nyår samt att det nya året kommer att bidra med mycket lycka och positiva saker till er!

Många Kramar,
Rinki

Om rhulth

En adopterad 28-åring med en masterexamen i socialantropologi, frilansreporter, samt en skriv- och läsfantast. Frilansar för Adoptionscentrum. Bor utanför Stockholm och kontaktas enklast via rinki.hulth@gmail.com
Det här inlägget postades i Allmänt och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Challenge 2011

  1. Paparazzibecka skriver:

    Sv: ja, det är synd. Men jag gillar ändå inte julen. Tycker att det är sjukt överskattad.. Nyår är betydligt roligare enligt mig. :p

  2. Eleonore skriver:

    Klart du kommer klara av ett inlägg per dag!😀 Du verkar ha så mycket bra att säga så det fixar du. Under julen är det ju helt ok att inte blogga så mycket, bäst är ju att umgås med nära och kära.

    Låter som du fick en bra jul trots att det inte blev riktigt som vanligt, är din bror och pappa bortresta? Vi hade också en bra jul, men inte som jag är van vid heller. Blev lite väl intensivt att umgås 2 dagar med sambons familj hihi.

    Jag åker hem till min familj imorgon! Ska bli så härligt att komma tillbaka till Sthlm och bara njuta av allt man inte kan göra så ofta längre😀
    Hur ser dina planer för veckan ut?🙂
    kram

  3. Lisa skriver:

    Du kommer klara av den störa utmaningen; det finns ingen tvekan om den saken😉

    sv. Julen blev så bra som den kunde bli. Tyvärr blev inte nyår lika bra, men det finns inget som ett par fyrverkerier inte kan fixa🙂

    Puss&Kram!

  4. LIENE skriver:

    sv: låter bra. Hoppas du snart blir frisk:)
    Det var mysigt i julas ändå och ingen beklagade att jag inte hade något till de. Det blev liksom som att jag och mamma gav julklappar tillsammans om du förstår hur jag menar.
    Åh vad kul att du gjorde:D yes, jag spelar där också.
    Min bror går på kulturama så han hade tillgång till en studio. Det var bara att boka och så vips. Han behövde trots allt träna på att mixa låtar. Ännu är de inte klara men jag hoppas att snart. Den här belong hade jag spelat in bara hemma men bra du tycker det lät bra:)
    Att söka till idol var kul:D har skrivit ett inlägg om det på den här bloggen, i maj. Bara synd att jag inte gick vidare men jag hade väl åkt ut förr eller senare. Bara slöseri med pengar att åka hit och dit. Man får ju göra det flera gånger.

    Hoppas du lyckas med det här att blogga varje dag. Du har så rätt att man är beroende av läsare för hur kul är det att göra inlägg ofta som inte läses av särskilt många och så.

Kommentera

