Dag 20 – Den här månaden


Den här månaden har följande hänt:
Jag har börjat med denna utmaning, det var det första jag bloggade om denna månad.
Vilket jag tycker har varit jätteroligt, det känns som att jag har vågat öppna upp mig och skrivit en del privat här på bloggen.

Blev kallad till en jobbintervju, men den blev inställd i sista sekunden.

Jag och E blev bjudna på fin och mysig middag hemma hos J, tillsammans med henne och F, det var hur trevligt som helst, kändes lite vuxet på något sätt.

Min älskade lillebror hade namnsdag, smsade faktiskt ett grattis även om vi  i min familj inte brukar göra en stor grej av namnsdagar.

Hade en väldigt trevlig lunch tillsammans med min pappa, lite egentid med honom innan han for iväg till Sydpolen, tack och lov är han snart tillbaka! Saknar honom.

Införskaffade mig en ny halsduk, en sådan där snood! Ett ypperligt bra köp enligt mig.

Var på intervju, en intervju som kändes väldigt bra. Fick dock inte jobbet, då de sade att de hade två val, antingen satsa på någon ung som kunde jobba ett tag eller en senior som kunde se detta som ett framtida jobb. De satsade på senioren. Annars hade jag legat bra till, enligt dem. Nåja, det kommer andra chanser.

Jag skrev nog den längsta bokrecensionen om Jodi Picoult’s bok: House Rules. Här kan du läsa om den. Den var bara väldigt bra! Läs den.

Såg mamma och pappa kyssas i närbild under Nobelfesten (under dansen), väldigt trevlig och lite stolt blev man ju! Så fina var de!

Försökte hitta lite Luciastämning och tittade på SVTs Luciaprogram, väldigt mysigt. Lennart Jähkel passade in på något sätt.

Hade intervjuträning hos min arbetscoach, väldigt bra gick det faktiskt, men å andra sidan är jag inte vidare livrädd för henne. Hon är väldigt snäll.

Jag och sambon var firade att tentorna var över (han fick reda på idag att han klarade första tentan av de två! Gud så stolt jag är!) samt att vi varit tillsammans i 11 månader, inte dåligt.

Ja, det är väl i princip det som har hänt under denna månad. Nu ska jag nog börja laga mat, vi är lite försenade här hemma.

Om rhulth

En adopterad 28-åring med en masterexamen i socialantropologi, frilansreporter, samt en skriv- och läsfantast. Frilansar för Adoptionscentrum. Bor utanför Stockholm och kontaktas enklast via rinki.hulth@gmail.com
Det här inlägget postades i 30 dagar. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Dag 20 – Den här månaden

  1. LIENE skriver:

    Tack för ditt komplimang:D och kul att du tror det skulle passa.
    Att leva utan musik skulle vara svårt ja!:O jag har många favoriter, tokio hotel, the veronicas, tiger lou, LIGHTS, the veronicas, coldplay, neverstore, paramore, flyleaf, kent.
    Har du några favoriter då?
    Btw så sysslar jag själv med musik så jag älskar det mest för det:D om jag inte kunde spela/sjunga själv skulle det inte vara samma men att lyssna på musik gör redan så mycket. Musik är en stor sak.

  2. Lisa skriver:

    Tänk att det redan gått två veckor (mer eller mindre) sedan du skrev om dina föräldrar på Nobelfesten; det inlägget gjorde mig faktiskt berörd🙂

    sv. Tack så jättemycket för dina ord!
    Det värmer mig så att du är stolt över mig; jag beundrar många bloggare, men på något sätt har du blivit min blogg-förebild. Jag ser upp till dig på väldigt många plan,så att få läsa att du är stolt över mig…tack!❤

    Puss&Kram!

Kommentera

