334,805349 dagar

Det finns lite olika syn på detta. Många tycker att det är corny och vissa tycker att det är allmänt onödigt. Jag vet inte vad jag tycker, det är inte så att jag känner att jag behöver broadcasta det för alla, eller att jag känner att jag måste fira detta. Men jag tycker ändå inte att det är helt fel att skriva om det. Idag är det alltså drygt 334 dagar sedan, eller 11 månader sedan jag och E blev tillsammans. Det känns underbart. Man måste inte fira alla månadsdagar, idag är en kombination av att vi inte har fått så mycket kvalitetstid tillsammans och sedan är det första dagen på jullovet för E samt att hans tentaperiod nu är över. Det sistnämnda får man verkligen fira enligt mig. Han har varit superduktig och pluggat hårt den senaste tiden, så ikväll ska vi bara ta det lugnt och antagligen se någon film.

Egentligen förstår jag inte varför många anser att det är mesigt att fira månadsdagar, det är klart att man kanske inte orkar göra det resten av livet, om man nu är tillsammans så länge. Men det är rätt mysigt – enligt mig – att ändå bekräfta det. När jag säger fira menar jag inte att man går ut och äter, köper present eller nödvändigtvis gör något jättestort av det, nej! Utan bara tar sig lite tid till varandra, kanske gör en lite finare middag? Det är väl inte mesigt, eller fel?

Jag är annars inte en person som är ett stort fan av blommor, jag vet inte om jag kan förklara varför riktigt. Det känns mest pinsamt. Om min sambo skulle bjuda ut mig på en restaurang och stå där med en blomma till mig, det skulle kännas obekvämt. Jag gillar inte att vara the centre of attention på det sättet. Blommor hemma är väl mer okej. Då blir det mer nedtonat. Men att fira kärlek, inte helt fel tycker jag. Man tar nog lätt allt det här med kärlek för givet, många kanske känner att det är pinsamt för att alla runt omkring en kanske inte ser på relationen som du själv gör; att det kommer att räcka för alltid. Att det alltid kommer att vara ni. Men om vi ska vara helt 100% ärliga, vet vi någonsin det? Helt säker kan man ju inte vara. Enligt mig är det dumt att aldrig våga fira och vara glad, bara för att man är rädd för att det kan ta slut. Det är ju som det kända (och kanske väldigt klyschiga) uttrycket ”Carpe Diem”, som betyder fånga dagen. Man måste fånga kärleken också, visst den kan ta slut och de kanske inte är evig; men just nu är den helt enkelt och det borde man – enligt mig – ta vara på!
Så, E tack för dessa 334,805349 dagarna (dessa siffror får man ifall man söker på 11 månader på Google). De har varit underbara och jag hoppas på många till! Nu ska jag nog påbörja middagen som jag har planerat: fläskfilé med balsamicosky.
Angående mitt Dag 16 – min första kyss. Så känns det dels konstigt att skriva om det efter detta och dessutom; hur dumt det än må låta så kommer jag inte ihåg min första kyss. Är det ett bra tecken? Det hände i alla fall när jag var 14 och han var två år äldre än mig, min första kille. Det var stort, men kommer inte ihåg den första kyssen. Så jag hoppar att skriva om det.

Om rhulth

En adopterad 28-åring med en masterexamen i socialantropologi, frilansreporter, samt en skriv- och läsfantast. Frilansar för Adoptionscentrum. Bor utanför Stockholm och kontaktas enklast via rinki.hulth@gmail.com
Det här inlägget postades i Privat. Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till 334,805349 dagar

  1. sv; ja det är jobbigt:/
    okej, är du frisk från din depression nu eller ?

    dom har slutat försöka, eftersom jag har tagit över makten för dom
    skriker hela tiden. jag äter ”mitt”, och bara att jag äter ngt är dom väl nöjda
    men jag har självklart förstört dem, tycker jättesynd om dem.För ingen
    ska behöva genomgå det dom ser.. det är tungt men vi kämpar på!
    kram

  2. Lisa skriver:

    Man behöver verkligen inte göra en stor grej av det hela. Jag tycker, precis som du, att man kan fira månadsdag på ett eller annat sätt oavsett hur länge man varit tillsammans.

    sv. Att läsa din kommentar gjorde verkligen min dag😀
    Det känns så skönt att veta att jag har stöd, och om jag någonsin når den drömmen ska du defintivt få hjälpa mig med replikerna😉

    Puss&Kram!

  3. Eleonore skriver:

    Visst behöver man kanske inte fira varenda månad, men när det slås ihop med att man får jullov och att tentorna är slut ska man definitivt fira det tycker jag😀 Man ska ta tilvara på tiden man får tillsammans så man inte börjar ta något för givet. Man får nästan hitta på saker att fira ibland om man vill det😀

    Åh tack söta du! Jag är likadan när jag är pmsig, man känner sig lite ostabil, man vill ha något med vet inte vad. Men brukar alltid fixa sig med en chokladbit😀 Va roligt att du hittar inspirationen och hoppas ni fick ihop en god middag, vad blev det för något?
    Får själv inspiration i min lilla rosa bubbla till blogg, är så skönt att ha den platsen att vända sig till i mörkret😀

    Åh var du också på Chokladfestivalen när den var i Sthlm iår? Deras cupcakes och annat såg så gott ut!😀

    Hoppas du får en fin lördag! kramar

  4. Paparazzibecka skriver:

    sv. yes i do. Fast har lite kontakter med.🙂

Kommentera

