Dag 15 – Mina drömmar

Jag har många drömmar. Både stora och små.
Men ni vet när någon fyllde år när man var liten och om man fyllde år själv så skulle man blåsa ut ljusen på tårtan och när man gjorde det fick man önska sig något? Sedan fick man såklart inte säga vad man önskade sig, för då skulle det inte gå i uppfyllelse. Mig veterligen så gick nog aldrig någon av mina önskningar i uppfyllelse, men det känns ändå lite jinxande att bara säga dem, eller?

När det gäller drömmar kan jag känna lite samma sak, ibland drömmer vi om stora, gigantiska och kanske till och med orealistiska drömmar, men jag tycker att det är viktigt att ha dem! Ibland behöver man något att hoppas på, drömma om, för att gå vidare för att orka vidare här i livet. Hur orealistiska och konstiga andra skulle tycka att vi var, för att vi drömde just de drömmarna. När man drömmer om de där orealistiska drömmarna, de gigantiska drömmarna så kan jag ibland känna att det inte är superkul att dela med sig av dem, vad händer ifall någon skulle skratta? Eller, ännu värre, att någon säger att ”vad löjlig du är, det där kommer du aldrig att lyckas med!”. Även om man tänkt den tanken själv 1000 gånger, så vill man inte ha det uppslängt i ansiktet. Ibland behöver vi fantasin och det ouppnåeliga. I alla fall jag. Lite som, tänk om man gjorde ett nyårslöfte att man skulle bli supervältränad och fit till Beach 2011 och sedan händer det inte, då vore det lite deprimerande ifall man delat med sig det till hela världen. Därför finns det saker som jag naturligtvis inte tänker att ta upp här.

Men har jag drömmar? Boy do I have dreams!
I stora drag drömmer jag just nu om ett jobb, gärna ett där jag får skriva; det är nämligen det jag älskar mest i hela vida världen! Jag drömmer om ett härligt, långt liv med E. Jag drömmer ofta om en lägenhet, gärna nu på direkten. Sedan drömmer jag långsiktigt också, om en familj, om barn och ett fint hus och så vidare. Jag drömmer om att skriva färdigt min bok och att folk gillar den, väldigt mycket helst!

Sedan finns de ju de stora, mer övergripande som handlar om världsfred och att alla jag älskar ska må bra. Det drömmer jag väldigt mycket om.

Sedan finns de mindre. Som att jag önskar att det kommer att gå bra på E’s tentor och att julen blir bra.
Drömmar är härliga: så fortsätt dröm. Våga dröm och framför allt, våga att gå efter dina drömmar!

Om rhulth

En adopterad 28-åring med en masterexamen i socialantropologi, frilansreporter, samt en skriv- och läsfantast. Frilansar för Adoptionscentrum. Bor utanför Stockholm och kontaktas enklast via rinki.hulth@gmail.com
Det här inlägget postades i 30 dagar. Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Dag 15 – Mina drömmar

  1. Lisa skriver:

    Med tanke på att du skriver på ett sådant blottat och vackert sätt skulle det bli riktigt svårt att inte gilla din bok🙂

    Själv har jag lite liknande drömmar — jag vill gärna ha ett jobb till att börja med, men jag vill samtidigt kunna skriva klart den bok jag precis börjat skriva på innan nästa år är över. Jag hoppas även jag på att den ska bli bra.
    Jag drömmer även om att resa mycket, men främst drömmer jag om att någon dag kunna ha råd att flytta utomlands (helst London).

    Yrkesmässigt skulle jag gärna vilja bli antingen skådespelare eller författare. Jag har tyvärr blivit skrattad i ansiktet när jag nämnt det förstnämnda och jag har blivit tillsagd av en ”kompis” att jag måste gå ner i vikt för att det ska kunna ske, men på något sätt motiverar det mig nästa mer. Jag vet bara inte hur jag ska leva ut den drömmen, men jag ska försöka — jag är trots allt skyldig mig själv det, känner jag.

    Min dröm som är starkast är att någon gång finna kärleken och att någon dag kunna ha en egen familj…

    sv. Jag har tyvärr ingen Internetbank, och jag är lite rädd för att skaffa en — jag har ett sparkonto med en hel del pengar, och jag är rädd att jag kommer göra flera överföringar från mitt sparkonto till mitt personliga konto utan att tänka mig för.

    Jag funderade faktiskt nyss på någon leksak — han är galet förtjust i…tja, allt som rör sig, så det kanske blir en leksakstraktor😉

    Puss&Kram!

  2. Eleonore skriver:

    Jag tycker du verkar ha underbara drömmar, hoppas du lyckas med dem! Det är ju drömmar som får en att kämpa för att lyckas, som driver en framåt i livet. Även om man har orealistiska drömmar så är de fina att ha där att dagdrömma om. Men inget är ju omöjligt heller🙂 Hoppas du lyckas med dina drömmar!
    Har själv massor av drömmar och hoppas kunna uppfylla någon av dem iaf, som att ha ett eget café. Så härligt det vore🙂

    Ja visst är det stället mysigt, Gunnarssons är bland de bästa ställena i Sthlm! De har väl lite laktosfritt där, de har ju så stort utbud. Så sött av dig att köpa med dig godsaker till din Sambo iaf. Såg deras Cupcakes på Chokladfestivalen i höstas, så söta!😀 Har också lite förkärlek till cupcakes för att de är så söta!

    Ja med en termometer kommer man långt, det gäller ju även annat att baka, som choklad, knäck, kola och annat gott😀 Hoppas det hjälper lite iaf!
    Ha en toppenfredag! Kram

  3. Paparazzibecka skriver:

    sv. ja nu är det äntligen lov!
    Läs gärna inlägget: Avslutning, Idol-träff, vänner, stan -check!
    KRAAAAM

  4. Paparazzibecka skriver:

    sv. ja, det gick bra med fotograferingen av linnea och alicia från idol. kul kul var det.

    Snart ska jag käka med mamma och ena brorsan, hungrig som fan.
    Ha en fin kväll!

Kommentera

