Dag 14 – Vad hade jag på mig i dag?

Ja, vad har jag haft på mig idag?
Idag blev det en vit t-shirt med tryck från Weekday, svarta strumpbyxor (vet inte vart de är ifrån), en svart kofta från Vila, svarta shorts (i kostymtyg) från H&M, mörkgråa knästrumpor från Åhléns (ylle) och mina svarta stövlar från H&M.

Jag verkar däremot har väldigt dålig tajming, varje gång jag ska blogga om dessa outfits så har jag väl kommit hem och gjort mig bekväm. Tagit på mig en av sambons munkjackor, raggsockor och ett par leggings. Inte riktigt det man vill visa upp. Men jag har lovat er att jag ska visa outfits någon gång, det blir inte idag däremot.

Dagen har spenderats snörvlande, men däremot har jag varit rätt produktiv ändå! Vilket jag är mighty glad över. Jag har lyckats köpa ytterligare två stycken julklappar, så nu är jag nästa i mål, det känns jätteskönt. Dessutom längtar jag väldigt mycket efter att få slå in dem, jag älskar att få slå in paket! Trä på vackra snören, locka dem och vika pappret på olika vackra och kreativa sätt.
Det jobbet jag var på intervju om förra veckan har inte hört av sig, de skulle ha hört av sig igår eller idag, men ingenting. Telefonen har varit helt tyst. Det känns lite surt, för det kändes verkligen som ett jobb för mig och jag tyckte att jag gjorde rätt bra ifrån mig på intervjun! Kårsekreterare hade verkligen varit något för mig. Men jag har sökt andra jobb idag, hittade ett rätt spännande så får väl be Tomten om det istället…?

Idag hade sambon tenta också, han vet inte riktigt hur det gick men han har kämpat riktigt hårt den senaste tiden så jag håller tummarna för honom. På fredag är nästa tenta, dock den sista för terminen och året! Sedan ska han få slappna av, ha lite jullov! Det förtjänar han verkligen.

Vad har ni gjort idag?

Om rhulth

En adopterad 28-åring med en masterexamen i socialantropologi, frilansreporter, samt en skriv- och läsfantast. Frilansar för Adoptionscentrum. Bor utanför Stockholm och kontaktas enklast via rinki.hulth@gmail.com
Det här inlägget postades i 30 dagar. Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till Dag 14 – Vad hade jag på mig i dag?

  1. Josefin skriver:

    sv: jag går två kurser av biologi den här perioden för att få ihop min studieplanering. Jobbigt, men jag behöver biologin inför nästa skola, så det är bara att bita ihop!

    Kram

  2. Julia skriver:

    Låter som du har snygg stil! Ska bli kul att få se någon outfit bild någon gång!🙂

    Vi såg på Harry Potter faktiskt och den var riktigt grym! Men sen är jag ju en nörd när det kommer till Harry Potter också.. ^^

    Okej, ja jag har funderat på att prata med någon kurator eller liknande men vågar inte riktigt. Vet inte hur jag skulle reagera i en sådan situation när man sitter och pratar men någon så liksom..

    Tack känns bra att veta att jag kan vända mig till dig, fastän jag egentligen inte känner dig eller du inte känner mig. Men jag tror att det är lättare för mig att prata om saker när man skriver och sitter bakom varsin skärm! Kanske att jag mailar dig någon dag då jag känner att jag behöver det. Tänk om alla människor var som dig!!🙂

    Puss och kram!!

  3. Lisa skriver:

    Jag får en bild av din outfit i huvudet, och jag har inga som helst tvivel om att det är någonting annat än (grymt) snyggt🙂

    Jag var faktiskt inne i stan idag tillsammans med två av mina vänner för att handla julklappar. Jag har gjort min beställning från Ginza nu, så jag har bara ett par julklappar kvar att köpa, och jag vet redan vad de alla ska få (förutom en — vet du vad man kan ge till en tvååring?).

    sv. Förlåt för ett sent svar!
    Det du skrev gav en bra tanke; med tanke på att sådana typer av attentat sker överallt får man inte glömma bort att det även kan hända i ett land som Sverige. Det är hur läskigt som helst, men vi klarade oss, och det som kommer bli den större förödelsen nu är en ökad fientlighet.

    Puss&Kram!

  4. Paparazzibecka skriver:

    Sv: ja, det gjorde det. Halkade dock på isen och sträckte benet, aaaajj.

    Yes, på fredag börjar lovet, skönt som fan.
    Ha det fint. (:

  5. GALENPANNA skriver:

    jaa Jay förjänade helt klart att vinna idol! Han är så bra!:) vad tyckte du`?

  6. Linnea skriver:

    Gud så roligt att du fått en ny och oanonym blogg! Det ska bli roligt att se mer av just Dig🙂

    Bra att du kommit igång med julklappsköpen! Jag har bara kommit igång lite smått än så länge. Men visst är det extra roligt att slå in paketen, det är nog nästan det bästa. Brukar du skriva rim också?

Kommentera

