Dag 13 – Den här veckan

Oj, måste faktiskt tänka lite…
 

Eftersom veckan precis har börjat verkar det ju onekligen ganska meningslöst att göra ett inlägg om igår och idag. Därför tänkte jag såhär, en vecka är ju sju dagar. Så jag berättar alltså om de föregående sju dagarna. Enkelt, va?

Tisdag: Var och åt lunch med min älskade pappa, vi hade det supermysigt. Jag åt en sallad med avokado, lime och sweet-chili marinerade räkor, ägg och fullkornspasta (och säkert ett par andra ingredienser som jag inte kommer ihåg). Införskaffade mig även den underbara halsduken på Lindex. Sedan blev det kyckling i ugnen till middag.
Onsdag: Var på intervju inne i stan, något som gick jättebra (hoppas jag!) och sedan traskade jag runt lite i staden för att sedan åka hem igen.
Torsdag: Sökte jobb, städade lite i lägenheten och skrev på bloggen, typ det.
Fredag: Fika inne i staden tillsammans med Banna, underbar tjej alltså! Tv-kväll framför Idol och Nobelfesten. Såg mina älskade föräldrar kyssas i närbild, det är inte varje dag.
Lördag: En ta-det-lugnt dag. Får sent på kvällen ett sms från en vän i Nederländerna som hört om bombningen i Stockholm, han vill kolla att jag är okej. Väldigt gulligt!
Söndag: Umgåtts med min kära mor, åt lunch tillsammans med henne på lillebrors jobb och boy är min lillebror bäst i världen! Han var så himla charmig, han måste ju verkligen locka dit folk! Jag signerade julkorten som min mor skulle skicka. Sedan blev det handling (mat) och E’s storebror var här på middag.
Måndag: Gjorde lax i ugnen för första gången, ja det är väldigt dåligt av mig! Men gott blev det. Just det, inhandlade två stycken julklappar också!
Tisdag: Mejlat iväg viktiga mejl, sökt lite jobb, varit jätteförkyld och varit på möte med min arbetscoach. Vilket gick jättebra!

Hur har er vecka varit?

Om rhulth

En adopterad 28-åring med en masterexamen i socialantropologi, frilansreporter, samt en skriv- och läsfantast. Frilansar för Adoptionscentrum. Bor utanför Stockholm och kontaktas enklast via rinki.hulth@gmail.com
Det här inlägget postades i 30 dagar. Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Dag 13 – Den här veckan

  1. sv;oj,det är så många saker
    har inte ätit lagad mat på över 2,5 år.. äter bara sallad,frukt och yohurt typ
    men alltså jag vet inte hur jag ska förklara liksom det beror lite hur jag mår
    depressionen gör allting svart för mig som får mig att känna mig värdelös tjock o allt det dära ifall jag äter, som i sin tur blir att jag inte äter och genom det så
    blir ju inte min ADD bättre,då jag har svårt att koncentrera mig.

    Tack,jag ska börja på dagvård för äs så det kanske är en början
    till att bli frisk,har inte tidigare fått hjälp för äs så detta är en chans jag aldrig kanske kommer att få, hehe.
    Hur mår du idaf🙂 ?
    kram

  2. Josefin skriver:

    sv: tack ska du ha för det! håller tummarna själv också! Just nu har jag lite ångest inför nästa biologi prov, fullt upp med pluggande nu!

    Kram

  3. Eleonore skriver:

    Vilken skön händelserik vecka du verkar ha haft! Min har inte alls vart densamma haha.
    Åh va roligt att du gillar min blogg, tack!🙂 Men va tråkigt att dina mintkyssar stelnar så fort. Mitt tips är att koka på log värme, använd en termomerer och mät till 115grader. Du kan också göra ett trådprov där man sköljer fingrar kalla, ta en droppe med sockersmeten på fingrarna, tryck ihop och dra isär. Blir det trådar är det bra. Hoppas det funkar för dig annars vet jag inte🙂

  4. Idun skriver:

    Åh, mkt som hänt i veckan🙂
    Hur är det min din jobbcoach? Matte går oxå hos en men han tycker inte att det ger så mkt tyvärr.

Kommentera

