Julklappar

Jag brukar alltid vara ute i god tid, men i år har jag ännu inte köpt en endaste julklapp! Fast däremot har jag idéer, så jag vet ungefär vad jag ska köpa till alla, men ändå. Det är inte riktigt likt mig. Det känns inte som att julkänslan har satt sig alls ännu, jag har mest reagerat på att det är vinter nu och att det kan vara jävulskt kallt ute.

Det är svårt det här med julklappar, jag brukar alltid vilja hitta riktigt speciella klappar till folk jag bryr mig om och älskar. Ge dem saker som de verkligen har önskat sig, oavsett om det kostar lite extra. Men i år verkar det svårt att hitta sådana också, till pappa har jag lyckats hitta en present som jag vet att han kommer att älska, så det känns ju bra. Men resten av familjen och sambon då? Inga direkt roliga eller unika idéer där inte. Jag är en sådan som verkligen älskar att ge folk presenter, mest för att jag älskar att se hur glada de blir. Däremot kan detta innebära att jag lägger ned ganska så mycket pengar på en god vän och ger han/hon en väldigt speciell present och sedan får jag ingenting tillbaka. Eller något väldigt opersonligt, men jag vet; man ska inte vara självisk.

På grund av detta är det bra att jag är ute sent, för när jag väl hittar de perfekta sakerna så är det som att jag hoppar och studsar bara för att jag inte får ge bort dem. Men i år verkar det inte bli så. Det kommer allmänt att bli en annorlunda jul i år, men förhoppningsvis blir det bra ändå.

Har ni fått någon julkänsla?
Har ni hittat några julklappar?

Om rhulth

En adopterad 28-åring med en masterexamen i socialantropologi, frilansreporter, samt en skriv- och läsfantast. Frilansar för Adoptionscentrum. Bor utanför Stockholm och kontaktas enklast via rinki.hulth@gmail.com
Det här inlägget postades i Privat. Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Julklappar

  1. rebecca skriver:

    sv; jo det var lite synd.

    Nej, blev ingen skola idag tyvärr. Tack, jag går nog till skolan imorgon.
    Kram🙂

  2. rebecca skriver:

    sv; jag har inte alls gjort mycket, så den har var inte varit så speciell. din då?

  3. Josefin skriver:

    sv: Exakt! Samma här. Provperioden i skolan har börjat nu så jag börjar bli väldigt stressad.. Men jag har ju själv valt att göra listan så det är nog bara att hitta tid att göra den då också! :p

    Kram

  4. Jasmine skriver:

    Julkänsla har jag allt fått! Men julklapparna är inte inhandlade. Två julklappar än så länge, men de är inte riktade till en viss person. Anledningen är att jag tycker det är så himla svårt att komma på vad jag ska ge till folk. Det är jobbigt.

    Hoppas att du får köpt dina julklappar innan jul.

    Svar: Tack, glad att du gillade utdraget. Det kommer fler så småningom. Vill du läsa tidigare utdrag, hittar du dem under kategorin ‘Nära Hjärtat’.🙂

    Tack snälla för att du berömmer mina kort.❤

    Jag håller med. Det viktigaste är inte betyg, det är om man gör sitt bästa eller inte.

    Kram

Kommentera

