Dag 12 – I min handväska

I min handväska är det så att det alltid blir kaos, hur många gånger har jag inte fått gräva runt för att hitta nycklar och mobil till exempel. Men det här är väl ett fenomen som de flesta tjejer känner igen sig i antar jag. På ett sätt kan jag hata handväskor, visst det är klart att jag vill ha något att bära alla mina saker i. Men de gånger då jag har medelmycket saker att bära omkring på (alltså för lite för att man ska bry sig om att ta en ryggsäck, som dessutom känns ännu mer otympligt) så blir det tungt och jobbigt att kånka omkring på. Flertalet gånger skulle jag bara vilja ha mobilen och SL-kortet i jackfickan och traska iväg så! 

Här är min handväska, den är militärgrön och jag älskar cargo-stilen på den! Den är köpt på Topshop i somras. Som ni ser så är det tre stycken pins på den:

Denna fick jag när jag läste en meteorologi kurs vid Stockholms universitet under sommaren 2007.

Den här snodde jag hemifrån, det är en pin från Ordfront. Jag tolkade den som jag själv ville och menar på att ingen ska behöva tas ifrån rätten att tala, stå upp för sig själv, utan att bli nedtryckt!

Det här är en pin som jag köpte på H&M någon gång förra året. Det var en Unicef-kampanj som hette: För varenda unge. Det ska symbolisera en vuxen tillsammans med sitt barn.
Nu har vi då kommit till innehållet, jag måste säga att jag faktiskt tömde saker ur min väska för inte vidare länge sedan, så just nu innehöll den inte vidare mycket saker! Tur för mig. Imorgon har jag däremot mycket att göra, så den lär lastas tung ingen.

Jag börjar högst upp i vänstra hörnet och går nedåt. Min kalender över 2010 som nu har blivit rätt så skitig, men den var rätt fin från början (köpt på Akademibokhandeln). Min plånbok, rätt stor och ganska otymplig, men jag gillar den ändå (köpte på Åhléns). Jag går aldrig ut utan en bok, jag måste ha något att läsa när jag pendlar så långt. Just nu läser jag böckerna som True Blood är baserad på, de är riktigt bra faktiskt. Jag började läsa den första i somras, fastnade inte helt, men sedan så tog jag tag i dem och nu är jag på femte boken: Dead as a doornail (fått i present). Mina läderhandskar, gillar blixtlås detaljer (köpta på Åhléns). Min nyckelring med många nycklar på och en reklamnyckelring från AMD. Min älskade I-touch, perfekt för de gånger då jag har lyckats glömma boken hemma vid nattduksbordet eller då jag helt enkelt är för trött för att läsa.
 

Kanske inte så spännande, but now you know!

Bilderna i detta inlägg är mina egna. De får inte användas i annat sammanhang eller annat syfte utan explicit tillstånd.

Om rhulth

En adopterad 28-åring med en masterexamen i socialantropologi, frilansreporter, samt en skriv- och läsfantast. Frilansar för Adoptionscentrum. Bor utanför Stockholm och kontaktas enklast via rinki.hulth@gmail.com
Det här inlägget postades i 30 dagar. Bokmärk permalänken.

5 kommentarer till Dag 12 – I min handväska

  1. rebecca skriver:

    sv; egentligen tycker jag detta med Lucia är lite överskattat, men ändå rätt mysigt😛

    kram.

  2. Paparazzibecka skriver:

    Sv. Nej, alltså menar då när jorden går under. :p

  3. Josefin skriver:

    sv: Tack så mycket! Det är biologi, har ett prov i biologi imorgon och nästa på fredag, så lite stressigt blir det.. Men biologi är ju egentligen ett ganska intressent ämne! Tröjan har jag designat själv på spreadshirt.fi, finns massa roligt att lägga som tryck på en tröja!

    Kram!

  4. rebecca skriver:

    sv; jo i och för sig🙂

    tack, jag mår lite bättre nu. Kram

  5. Jasmine skriver:

    Din väska är verkligen fin! En liknande vill jag gärna ha.🙂
    Pinsen För Varenda Unge köpte jag också. En god gärning är aldrig fel.

    Svar: Tack så hemskt mycket för din otroligt ärliga kommentar om inlägget jag skrev, när motivationen inte var på topp. Dina ord uppskattas!

    Haha, naw. Skönt att du gick i en bra klass. Det är annat än man kan säga om min… Jag är rätt trött på den faktiskt. Men jag har fina personer i skolan, så jag är med dem istället – och mår kanon!❤

    Vad är du van att ha runt omkring dig, för att du ska känna julstämning?

    Klart att du ska ha fina ord. Respons måste man få, vet du.😉
    Och jag hoppas verkligen att det löser sig för dig. Vilsen är vi alla då och då. Din känsla kommer att passera. Jag tror på dig.

    Åh, Lindex kanske är den ultimata butiken för att hitta julklapparna detta år. Dock är jag inte den som går in i en butik, ser mig omkring och köper något fint. Det känns som att kasta bort pengarna i sjön. (Inte för att jag tror att du är sån, det är inget fel, det vara bara min tanke…)
    Jag önskar att jag också kunde komma på bra julklappar. Att slå in är väldigt roligt, det håller jag med om.

    Ah, okej. Då förstår jag anledningen till att du inte skickar julkort.

    Kramar

Kommentera

