Dag 10 – Det här hade jag på mig i dag

Förlåt! Men idag känner jag mig verkligen mest sunkig och känner inte riktigt för att lägga upp en bild på mig själv då, men jag lovar att jag kompenserar någon annan dag!

Men det jag har på mig är:
Leggings från BikBok med små runda ”nitar” längst med benen (yttersidorna)
Mörkgrå stickad tunika från Monki
Stickade sockor
och örhängen från SNÖ

Inget speciellt egentligen.
Nu ska jag nog se andra avsnittet av Weed, har ätit mat och lyckats skriva lite till!

Om rhulth

En adopterad 28-åring med en masterexamen i socialantropologi, frilansreporter, samt en skriv- och läsfantast. Frilansar för Adoptionscentrum. Bor utanför Stockholm och kontaktas enklast via rinki.hulth@gmail.com
Det här inlägget postades i 30 dagar. Bokmärk permalänken.

7 kommentarer till Dag 10 – Det här hade jag på mig i dag

  1. Lisa skriver:

    sv. Det var inte så jag menade; det jag menade var att om jag väljer att inte tro på Honom då kommer det kännas som att jag försöker förneka Honom. Om jag istället skulle välja att tro på Gud skulle det kännas som att jag säger ifrån mig tron på människan (jag har försökt att antingen tro på Gud eller inte, men jag hamnar i detta mellanläge).

    Min mamma tänker faktiskt som du när det gäller människor som dött — både hennes föräldrar arbetade inom läkarvården, så hon är också uppväxt med att det är en omöjlighet i teorin. Det är ingenting jag kan relatera till då jag tror att jag kommer återse min pappa någon gång igen, och det är den tron som jag finner tröst i.

    Puss&Kram!

  2. Julia skriver:

    Sv: Tack det behövde jag verkligen höra! Brukar nämligen känna mig dålig när jag känner att jag skriver lite mer negativa saker. Jag har lätt för att se ner på mig själv, så när jag mår dåligt kan jag må ännu sämre bara för att jag är medveten om att jag mår dåligt.. Haha låter kanske konstigt men ja det är så det är!

    Men iaf, fortsätter jag att må såhär dåligt ett tag till så tror jag att jag måste prata med någon. Har aldrig haft någon att prata med då jag är väldigt rädd för att göra bort mig. Det var nämligen för några år sedan då jag inte alls mådde bra.. Så under fyllan försökte jag få hjälp av en kompis och berättade för henne hur dåligt jag mådde osv.. Men sedan pratade hon inte med mig på typ 3 månader bara för att hon inte kunde hantera sånt. Så efter det har jag aldrig mer försökt prata med någon.

    Så lite så, jag brukar läsa dina inlägg! Funderar på om jag också ska göra en sån utmaning men tror jag börjar med det precis efter nyår isf. Om jag nu kan hålla mig till dess! ^^

    Puss & Kram!

  3. Lisa skriver:

    sv. Fast jag gillar faktiskt att se mig själv som bortskämd. Jag ser det på samma sätt som jag ser ordet självisk; det behöver nödvändigtvis inte vara någonting dåligt att vara lite bortskämd. För mig kan det innebära att man vågar be om hjälp när man behöver det, och att man är redo att acceptera det även när man inte bett om det ^^

    Jag har läst en hel del filosofi, så för mig är det väldigt svårt att stänga av tankarna kring just det :p

    Puss&Kram!

  4. GALENPANNA skriver:

    tack du! jag och kompisarna såg idol, spelade massa spel, delade massor skratt och sådär:)

  5. Jasmine skriver:

    Svar: Tack så mycket! Att du gillar min handstil var verkligen smickrande att höra. :’)
    Klart att du ska ha länk, när du skriver så fina ord till mig.❤

    Du har rätt. Jag kan nog också se mig själv som troende på kärleken.

    Kram

  6. sv; Hejhej, förlåt för sent svar.
    det är riktigt hemskt både med ätstörningar och depression,hoppas
    du tar dig ut ur depressionen snart.
    Ingen fara,fråga på du bara jag är öppen🙂
    Jag har ätstörning UNS.
    Kram på dig!

  7. Paparazzibecka skriver:

    sv. usch vad jobbigt.
    Jag har tagit antibiotika i fyra dagar nu så det börjar bli lite bättre.

Kommentera

