Interview Pt. 1

Idag gav man sig ut i det kyliga vädret; dock med nya halsduken! Så jättekallt var det faktiskt inte, den är supermysig. En stor favorit just nu och så matchar den min hårslinga  som sagt.

149 kr - Lindex

I webbshoppen kallar de den för ginger bread, inte riktigt den färgen jag skulle beskriva den men, men den är riktigt fin och prisvärd enligt mig.

Men nu skulle inte det här inlägget handla om reklam för Lindex, utan anledningen till att jag åkte in till staden idag. Nämligen en arbetsintervju! Jag var supernervös, det är inte varje dag man går på intervju och nu var det dessutom på en högskola; det kändes lite speciellt på något sätt. Jag har gett upp att vara studerande för nu, så att söka jobb på en högskola kändes lite läskigt. Men de var supersnälla och jag kände mig riktigt bra under intervjun, lite nervös till en början men det släppte och jag hoppas att jag gjorde ett gott intryck. I slutet av intervjun så sade H, som ledde det hela ”nu kommer vi till den delen av intervjun som en del tycker är lite läskiga”. Mitt hjärta slog tusen slag i minuten och säkert 5000 tankar for genom skallen på bråkdelen av en sekund, men så fortsatte han med att de på skolan har många utländska studenter, vilket gör att de gärna vill ha någon som är bra på engelska. Så han bad mig att berätta om mina planer för jul och nyår, på engelska.
Jag andades ut, men hann ändå tänka att jag inte brukar vara lika bra på engelska som jag kan vara om någon bara ber mig att prata, oförberett. Men det gick superbra ändå, gjorde väl kanske en tiny tabbe, men med tanke på att det bara kom upp och jag inte var beredd på det innan intervju (vilket kanske bara var bra) så är jag nöjd. Engelska är i alla fall en utav de få saker som jag känner att jag kan få säga att jag är bra på.

Sedan strosade jag runt ett tag innan jag tog pendeln hemåt. Nu sitter jag här och kollar lite på True Blood och ska väl börja med middagen alldeles strax. Jag ska även fundera lite på vad jag ska skriva om i i dagens tema-inlägg.

Vad ska ni äta ikväll?

Om rhulth

En adopterad 28-åring med en masterexamen i socialantropologi, frilansreporter, samt en skriv- och läsfantast. Frilansar för Adoptionscentrum. Bor utanför Stockholm och kontaktas enklast via rinki.hulth@gmail.com
Det här inlägget postades i Jobb, Mode/Kläder och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

En kommentar till Interview Pt. 1

  1. Jasmine skriver:

    Halsduken ser mysig ut.🙂

    Åh, va roligt för dig. Jag förstår att det kändes nervöst att vara på intervju – speciellt när de bad dig prata engelska. Det hade jag aldrig klarat. Mina fel hade varit oändliga! Jag blir stolt över dig.

    Svar: Tack så hjärtligt för din fina kommentar. Orden finns där inne – någonstans, det vet jag. Men de vill inte fastna på papper.
    Jag blir rörd av det du skriver till mig, fina Rinki.❤

    Stark blir man av motgångar. Ur det som går på ren rutin finns inte mycket lärdom attt hämta.

    Kram

Kommentera

