Dag 06 – Min dag

Måste erkänna att jag är lite glad över att dagens inlägg skulle handla om ‘min dag’ för det blir rätt simpelt. Det är det sista jag är glad över, det är nämligen så att jag inte kunde somna igår. Vet inte riktigt varför, men låg mest vaken och snurrade runt; kunde inte slappna av. Så tror att klockan var runt 3:40 sista gången jag sneglade på den.

Jag var lite rädd att jag inte skulle orka upp, eftersom jag hade bestämt med min kära far att vi skulle ses och äta lunch idag och med tanke på tiden det tar att åka in till Centralen härifrån, så behöver jag gå upp ganska så tidigt i alla fall. Men det gick bra, tack och lov. Blev lite extra snooze, men annars så var det inget som var vidare jobbigt. Pappa kom ned och mötte mig vid stationen nedanför hans jobb sedan och vi gick omkring ett tag innan vi hittade en mysig Italiensk restaurang som hette Ciao Ciao Due om jag inte minns fel. Däremot – precis som så många andra ställen i Stockholm – så var de inte vidare bekanta med laktosfri mat, men jag fick äta en rätt god sallad ändå; men måste erkänna att pappas pizza såg hemskt god ut!

Vi hade det mysigt och pratade rätt länge, han åker snart bort och han kommer dessutom att vara borta över julen, precis som min lillebror, vilket känns väldigt tomt. Min pappa har varit bortrest över jul en gång tidigare (egentligen två gånger, men av dem var vi med honom utomlands) men min bror har jag aldrig varit ifrån över en jul och jag tenderar – trots att jag är 22 år – att hålla fast vid jultraditionerna, så det kommer onekligen att kännas lite konstigt att ”bara” fira med mamma. Det var skönt att prata med honom och han pressade ingenting, vilket var skönt, utan gav istället komplimanger kring bokskrivandet och de – enligt mig – fjuttiga tio sidorna jag har kommit. Men å andra sidan känns det som att det har släppt lite nu, känns som att jag vet strukturen lite bättre nu. Så vi får hoppas att det flyter på.

Efter lunchen tog jag en promenad in mot Centralen igen, kollade runt lite i butiker efter potentiella julklappar, men hade ingen vidare tur och inte vidare mycket tid heller, men jag ska in imorgon igen då jag har en arbetsintervju, så får mer tid då. Men jag är nervös…

Sedan åkte jag hemåt och fick sällskap av E (sambon) och hans klasskompis D på tåget hem, väldigt trevligt, fast vi var nog alla lite sega. Sedan skulle jag och E förbi Konsum och handla, men så fick jag syn på ett rött plagg på Lindex som jag bara var tvungen att kika på. Det röda plagget var inte alls fint, men hittade en jättemysig halsduk; orange-aktig och jättefin! Det är en sådan där tub-halsduk, alltså utan ändar. Vilket känns jättebra, dessutom passar färgen till min numera röd-fade:ade del av håret som en gång i tiden var helt rött. Måste färga om snart.
Det blev en snabb handling och promenad hem och här är jag nu.

(Haha, som vanligt skrev jag långt ändå, trots att jag är trött. Nu ska jag kika på kycklingen i ugnen).
Hur har er dag varit, har ni hittat några julklappar än?

Om rhulth

En adopterad 28-åring med en masterexamen i socialantropologi, frilansreporter, samt en skriv- och läsfantast. Frilansar för Adoptionscentrum. Bor utanför Stockholm och kontaktas enklast via rinki.hulth@gmail.com
Det här inlägget postades i 30 dagar. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Dag 06 – Min dag

  1. Lisa skriver:

    Jag har faktiskt hittat julklappar till de flesta, men jag ska vänta till åtminstone nästa vecka att beställa hem dem. Jag har visserligen några andra julklappar att köpa, men jag har börjat få bra idéer på vad jag kan köpa ^^

    sv. Jag vet inte om det är en bra kurs om man vill bygga på något, men det ger en bra grund till andra kurser och program. Men samtidigt måste jag medge att kursen hjälper mig i mitt skrivande — jag håller ju också på med en bok, och man lär sig så mycket av skrivande när man lär sig hur man skrev texter under bl.a. medeltiden och renässansen.

    Puss!

Kommentera

