Dag 04 – Det här åt jag i dag

Vad jag äter kan variera otroligt mycket. Det kan vara alltifrån att jag äter alla dagens tre måltider och slänger på lite chips på det (älskar chips!) eller så kan det vara så att det mest blir någon av de tre måltiderna, frukt och vatten. Detta kan ha att göra med att jag tänker olika mycket på vad det är jag äter, fast tankarna finns där hela tiden. Men sådant går också upp och ned, det är speciellt svårt när andra i närheten bantar och pratar om dieter.

Jag önskar att man bara kunde ha en ‘stänga-av-knapp’ som man kunde trycka på så att man slapp bry sig så mycket. Det är klart att man ska äta goda (oftast onyttiga) saker i måtta; men att behöva ägna så mycket tankar åt sådant, det känns så hemskt. Livet är kort, varför ska man behöva grubbla så mycket? Kalorier. Sådant som jag tänker på alltför ofta. Något jag önskar att jag inte gjorde.

Men det jag har ätit idag är följande:
Lunch: Pasta med tonfiskröra (det är helg, så man får vakna sent och bestämma sig för att äta lunch istället)
Middag: Lövbiff med potatis och sallad (har inte ätit detta ännu, är bortbjuden till sambons pappa ikväll)

Sedan vet jag inte ifall det kanske blir en pepparkaka och kanske en kopp glögg ikväll, det är ju trots allt andra advent idag! Snart är det jul; fast måste säga att jag ännu inte har känt någon som helst julkänsla…
Men jag vill jättegärna ha det. Men det är mycket att tänka på, mycket att göra och ta itu med innan jag kan känna att jag får ta jullov med gott samvete.

Vad har ni ätit idag och har ni haft något adventsmys idag?

Om rhulth

En adopterad 28-åring med en masterexamen i socialantropologi, frilansreporter, samt en skriv- och läsfantast. Frilansar för Adoptionscentrum. Bor utanför Stockholm och kontaktas enklast via rinki.hulth@gmail.com
Det här inlägget postades i 30 dagar. Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Dag 04 – Det här åt jag i dag

  1. Lisa skriver:

    Jag har ätit:
    -En ostmacka (frukost/lunch)
    -Två kanelbullar (adventsfika)
    -En chokladtryffel
    -Kyckling med klyftpotatis och béarnaisesås

    Jag är visserligen en av de som har en julkänsla, men det är egentligen inte så konstigt att du inte fått det än. Tänk såhär också; du har ytterligare två och en halv vecka på dig att få de känslorna🙂

    sv. Det var verkligen ett fint citat.
    Jag känner också att det underlättar att kunna blogga om sina problem. Inte bara för att man får ur sig vissa saker, men det är också skönt att veta att man inte är ensam om sina problem. Även om situationerna skiljer sig gör inte känslorna det. Att man dessutom kan få underbara råd från andra är helt underbart, och det är bl.a. därför jag är så glad över att vi hittat varandra i bloggvärlden!🙂

    Puss och Kram!

  2. Darcie Adeyemo skriver:

    Most of the times blogs are the same but i think you have a unique blog. Cheers !

    • rhulth skriver:

      Thank you. Since your site doesn’t seem to be working; I’ll give you a reply here. I hope that you’ll see it. Anyhoo. It was a very nice comment from you and it means a lot hearing something like that. Although I’m curious; how come you understand my entries since they’re in swedish and you – evidently – doesn’t speak swedish?

      Cheers.

Kommentera

