Dag 02 – Min första kärlek

Här får jag tänka lite…
 


Men tror att min första kärlek var i mellanstadiet då jag blev kär i P, han var söt och en av de coola killarna. Behöver jag lägga till att jag inte var en av de coola? Han var jättesöt, hade snygga kläder och gillade att jag var lite nördig och kunde något om ishockey.

Men det hela slutade inte bra.
En ”vän” i klassen sade åt honom att han skulle låtsas fråga chans på mig. Såklart blev jag superglad och flöt på rosa moln. Men det hela var ett stort skämt, vilket alla i hela klassen fick reda på dagen efter. Det är historien i korta drag, kommer inte ihåg alla detaljer. Ändå räckte inte det där för att få slut på det hela, jag fortsatte ändå att gilla honom ett tag till. What a waste of time!
Skulle vilja åka tillbaka i tiden och ruska om mig själv lite; men dåligt självförtroende är inte lätt att  bota.

Om rhulth

En adopterad 28-åring med en masterexamen i socialantropologi, frilansreporter, samt en skriv- och läsfantast. Frilansar för Adoptionscentrum. Bor utanför Stockholm och kontaktas enklast via rinki.hulth@gmail.com
Det här inlägget postades i 30 dagar. Bokmärk permalänken.

5 kommentarer till Dag 02 – Min första kärlek

  1. Lisa skriver:

    Nej, fy vad hemskt…

    sv. Jag förstår verkligen inte sådant — jag hade en gymnasiekompis som är född här i Sverige, men med tanke på att hennes föräldrar föddes i Turkiet ”måste” hon säga att hon är turk för att det är så hon ser ut att vara.

    Jo, det är bara bra med mig även om jag är rätt frusen :p
    Hur är det själv?
    Puss & Kram!

  2. Paparazzibecka skriver:

    sv. ja, ska träffa ett gäng vänner. (:

    ja, fett bra. Är på andra säsongen nu, hah. dudå?

  3. Lisa skriver:

    sv. Tack så mycket, vännen!

    Jag kan inte tänka mig vad du fick gå igenom då, men jag hoppas att det är som du säger; att det gjort dig starkare.
    Puss och Kram!

  4. [lisabjernhagen] skriver:

    sv: Hej! Oj, men tack ska du ha🙂 Vad glad jag blir. Jättekul att du skriver!

    Jo precis, kan lätt bli alldeles för mycket… Ja kanske blir att jag provar! Jo, extensions låter mycket bättre😉

  5. Jasmine skriver:

    Det var elakt gjort av ”din vän”. Kärleken ska man inte leka med. Det är alldeles för lätt att såra…

    Svar: Lovet ser jag verkligen fram emot. Det är två veckor kvar i skolan, sen är det ett skönt lov som väntar.
    Ikväll gjorde jag faktiskt kort (http://jasmineskortmakeri.blogg.se). Jag släppte allt annat och satt där med målmedveten blick. Det kändes bra. Behövligt.
    Tack så hjärligt för din kommentar. Det var kloka ord du gav till mig. Tack.

    Romanen jag läser heter ”Hungerspelen”, har du läst den?

    Kram

Kommentera

