Utmaning?

Better late than never, right?

I bloggosfären har det nämligen talats om en viss utmaning och jag som är ny här, tänkte att utmaningen faktiskt passar rätt så bra in. För ni kanske är lite nyfikna på vem jag är? Däremot så tänker jag 1) inte vara så självgod och bara anta att ni sitter och hoppar upp och ned och vill skriva ned allt jag säger 2) inte lova att ni kommer att känna mig mycket bättre för att jag gör denna utmaningen.

Okej, det här kanske inte är så originellt, att falla för denna typ av temabloggning när nu så många andra har gjort det, men å andra sidan så kommer de ju att skilja sig från person till person så skitsamma säger jag. Vad tycker ni?

Såhär ser alltså listan ut, i 30 dagar framöver kommer jag att blogga om detta:

Dag 01 – Om mig
Dag 02 – Min första kärlek
Dag 03 – Mina föräldrar
Dag 04 – Det här åt jag i dag
Dag 05 – Vad är kärlek?
Dag 06 – Min dag
Dag 07 – Min bästa vän
Dag 08 – Ett ögonblick
Dag 09 – Min tro
Dag 10 – Det här hade jag på mig i dag
Dag 11 – Mina syskon
Dag 12 – I min handväska
Dag 13 – Den här veckan
Dag 14 – Vad hade jag på mig i dag?
Dag 15 – Mina drömmar
Dag 16 – Min första kyss
Dag 17 – Mitt favoritminne
Dag 18 – Min favoritfödelsedag
Dag 19 – Detta ångrar jag
Dag 20 – Den här månaden
Dag 21 – Ett annat ögonblick
Dag 22 – Det här upprör mig
Dag 23 – Det här får mig att må bättre
Dag 24 – Det här får mig att gråta
Dag 25 – En första
Dag 26 – Mina rädslor
Dag 27 – Min favoritplats
Dag 28 – Det här saknar jag
Dag 29 – Mina ambitioner
Dag 30 – Ett sista ögonblick

Jag kan redan nu lägga till att jag tänker att tolka dessa rubriker såsom jag anser passande just när jag skriver samt att jag kommer att fatta mig olika långt respektive kort i inläggen. Jag hoppas att ni hänger med under December!
I och med att det är en 30-dagars-temabloggnings-grej så tänkte jag att det passar om jag börjar imorgon så blir det sista ögonblicket kanske även årets sista, who knows.

Kan ni förstå att det är första december nu? Själv känns det som att det har gått väldigt fort. Snart är det jul och klappar ska köpas, listor  ska skrivas och ja…helt plötsligt är det helt enkelt vinter. Snöat har det gjort till tusen och idag såg det riktigt Elsa-Beskow-Fantastiskt ut utomhus, det applåderar vi för. Så länge man slipper vinden, den är verkligen inte min vän och har nog aldrig riktigt varit det. Lite hat-kärlek sådär. Idag vaknade jag tidigt också, så satt uppkrupen i soffan och såg julkalendern och kände mig lite som ett barn igen, det var en välkommen kontrast och imorgon blir det arbetsintervju!
Wish me luck.

Om rhulth

En adopterad 28-åring med en masterexamen i socialantropologi, frilansreporter, samt en skriv- och läsfantast. Frilansar för Adoptionscentrum. Bor utanför Stockholm och kontaktas enklast via rinki.hulth@gmail.com
Det här inlägget postades i Allmänt. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Utmaning?

  1. Lisa skriver:

    Jag håller verkligen med dig där — det är löjligt fint med snön som ligger på marken, träden, bergen etc.
    Jag älskar när solen går ner och då man ser ett orange/rosa/lila-aktikgt ljus kastas över den redan glittrande snön, och utan vinden är stunden perfekt🙂

  2. Anna skriver:

    Den där listan har jag också funderat på att börja med, får se när det blir av!
    Sv: Jag som var stensäker på att jag svarat på allt den här gången… Ah well! Nu är jag här! Nästan bara tur att jag missade det där om fredagen, annars hade jag sagt ja & i fredags blev jag indragen på massa extrajobb & träffade oplanerat en vän från Sundsvall. Men hur ser det ut nu i veckan? Fredag vore det mest optimala för mig, men vilken dag som helst går det nog att hinnas med annars =)

    Det har varit rätt klurigt med modeller, men nu i veckan har vi de sista fotodagarna & jag tror jag lyckats få tag i folk till dessa. Fast personen jag varit i kontakt med till fotodagen imorgon har jag inte hört ifrån på x antal dagar, så det känns lite nervigt nu!

    Hur gick intervjun du hade i torsdags då? Ser det ljust ut? =)

    Annars är det bra med mig, bara ritkigt mycket som händer samtidigt nu! Förra veckan flyttade jag ut ur lägenheten i Väsby & klämde mig in hos killens faster (tillsammans med honom till och med) som bor betydligt närmare stan! Och här är det full rulle, så mycket datortid hinns inte med. Men jag försöker väl hålla både mig & världen någorlunda uppdaterad i alla fall!

Kommentera

