Ballar av stål

Min sambos mamma har fått kontakt med någon arbetskamrat vars man söker att fylla en position på sitt arbete; en position som L tänkte att jag kanske skulle passa som. Jag tackar ödmjukast, jag blev verkligen riktigt glad att hon hade mig i åtanke när hon pratade med sin arbetskamrat.
Hur som helst så ringde L upp mig igår och sade att denne man; U, vill ha en person som är kaxig!
”Så kom ihåg att försöka vara lite kaxig”. Ibland – när jag känner att det är en situation som passar mig – så kan jag vara hur kaxig som helst, för jag vet vad jag vill och jag vet vad jag kan. Men jag är inte alltid en sådan person som tar för mig, men det är något som jag arbetar med. Sedan jag var liten har jag fått höra från mina föräldrar att jag måste våga stå på mig lite, våga ta lite plats!
Det är i sådana här situationer som jag önskar att jag vore mer som min älskade lillebror, han är riktigt modig och tror verkligen på sig själv i vissa situationer; åtminstone är det som han visar utåt.
I helgen så kanske jag får träffa lillebror, så kanske ska passa på att ta mig en lektion i att vara lite extra kaxig så att jag kan passa så bra in som möjligt för detta jobb, för nu ska jag banne mig få ett!
Mål efter denna helg: ha ballar av stål!

Om rhulth

En adopterad 28-åring med en masterexamen i socialantropologi, frilansreporter, samt en skriv- och läsfantast. Frilansar för Adoptionscentrum. Bor utanför Stockholm och kontaktas enklast via rinki.hulth@gmail.com
Det här inlägget postades i Jobb. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Ballar av stål

  1. Anna skriver:

    sv: Hej igen!
    Jag är rätt säker på att jag svarade på allt denna gång, gick till och med igenom alla kommentarer i arkivet, men man kan ju alltid ha missat nåt ändå!

    Det går både upp och ner just nu. Har boende de sista veckorna nu, men tiden går så sjukt fort så snart är jag nog uppe i Sundsvall igen! Vad sägs om att ta en fika innan den 10e? För jag sticker den 11e och vet inte alls när jag kommer tillbaka, vore ju kul att faktiskt ses någon gång =)

    Har svårt med att få fram modeller, verkar verkligen som om någon högre makt har något emot mig, för det vill sig inte. Dock så har jag lite på G längre fram, så ska ta ett snack med lärarna & kolla hur man kan lösa allt. Vore ju tokigt om man inte fick något diplom!

    Hur går det för dig då? Med jobbsökande och allt! Blev det något resultat av intervjun du skrev om i inlägget här? Och är vinter-depressionen över, det är ju så fint väder idag så det hoppas jag! Solen som skiner är det enda hoppet jag har idag känns det som!

    Kram

Kommentera

