Lanvin

Ja, antagligen är det inte många som har missat H&M’s nya kändissamarbete; denna gång med franska lyxmärket Lanvin. Och jag ska inte ljuga, visst har jag flertalet gånger dreglat lite extra och med drömmande blick studerat de glossiga tidningarna som man till exempel hittar hos frisören, när man sett kändisar bära underbara kreationer från Lanvin. Men, hur gick det då med H&M’s samarbete?
Förvånansvärt bra! Dessvärre kändes inte klänningarna på något sätt smickrande för min kropp, istället kändes det snarare som om de skulle ha passat på andra kroppstyper än min alternativt någon med mindre boobs. Men klänningarna var sockersöta – på gränsen till lite väl maräng-iga för min smak (och rätt så dyra!). Det var mycket fint faktiskt, bannade för miljonte gången (minst!) att jag har så små fötter, aldrig hittar jag skor enkelt. Istället fokuserade jag på de fina och rätt coola t-shirtarna, rätt dyra för att vara H&M’s men för att vara Lanvin var det ju rena loppisen! Så kunde inte låta bli, utan slog till på en av dem.
Sådär såg den ut, inte helt fel, va?
Jag måste dock lägga till att det jag blev mest förvånad över var hur ordningsamt och städat det gick till den här gången. Jag har sett tidigare releases – inte på plats – men bilder och youtube-klipp via nätet, där det har gått allt annat än lugnt. I mitt huvud tänkte jag mig lite i stil med slutet av Confessions of a Shopaholic-trailern.
Men allting var väldigt bra upplagt, i alla fall på den H&M som jag var inne på. Där hade de organiserat så att Lanvin-kollektionen var i en specifik del av affären, omringad med stängsel. De släppte in en grupp människor i taget och sedan fick man vara där ”inne” i 10 minuter, innan man fick gå ut. Man kunde alltså grabba tag i det man var intresserad av, prova i lugn och ro och sedan gå till kassan. Lite stressad blev jag, men det gick väldigt bra ändå.
Har idag även lunchat med min far, vilket var väldigt mysigt; önskar dock att jag inte var laktosintolerant, det finns så mycket goda såser jag går minste om på restauranger numera!

Om rhulth

En adopterad 28-åring med en masterexamen i socialantropologi, frilansreporter, samt en skriv- och läsfantast. Frilansar för Adoptionscentrum. Bor utanför Stockholm och kontaktas enklast via rinki.hulth@gmail.com
Det här inlägget postades i Mode/Kläder och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

