Seminar 1 – check.

Idag var denna kurs första seminarium, jag och min delgrupp skulle hålla i redovisningen av denna bok och liksom styra konversationen lite under själva seminariet. Jag var inte så hemskt nervös, vi hade delat upp det lite mellan oss i gruppen. Dock så var det strul på t-banelinjen vilket gjorde att D dök upp senare så det var mest jag som fick prata, vilket i och för sig inte gjorde något.

Jag kände att jag pratade på  mycket, så jag hoppas att det var bra. Det område som jag skulle prata om var Oedipuskomplexet och Malinowskis syn på det, Freud och psykoanalysen i stort. Väldigt spännande måste jag säga. Är det någon av er som har stött på detta förut?

Sedan kom jag hem rätt tidigt i och med att dagens seminarie var mellan 10-12, vilket gjorde att vår storhandling blev klar innan halv fyra! Score. Såg också att SIA glass har en ny laktosfri nyhet i sin glassdisk, nämligen: Lakritsglass. Köpte det inte dock, men är roligt att det kommer lite nyheter, jag väntar fortfarande på laktosfri chokladglass, deras vanilj med krossad choklad och citronglass är god.
Hur har er dag varit?
Om rhulth

En 25-årig juniorskribent/reporter, bloggare och socialantropologstuderande tjej!
Det här inlägget postades i Mat/Bakelser, Privat, University och har märkts med etiketterna , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

9 kommentarer till Seminar 1 – check.

  1. Felicia skriver:

    Psykologi A & B hej hej, det är intressant du! Skulle behöva lite glass att kyla ner halsen med just nu…

    SV: Det gick bra, kommer bilder och filmer kommer sen!!!!1

    Japp jag går Natur med inriktning beteende, så därför jag läser etologi, då det är läran om djurs beteende!

    puss nattii

  2. Ja ja ja… återkom om regler, lagar och tankar gällande hälsoråd. Tackar på förhand.

    Jo, man behöver betala frakt, men böckerna kan kosta några kronor. (Hittade en för 0.31pund), men sen är det frakten som kostar. Jag köpte tre böcker för 250kr med frakt, på engelska. Och den ena bocken TROR jag inte ens finns i Sverige hos bokhandlarna… men kanske. Man väljer vad man vill betala betoende på om du vill ha en ny eller gammal bok… och dom kommer från flera olika leverantörer så dom tar alla olika priser. I like it alot!!! =) Jag tror att om du beställer från samma leverantör behöver du bara betala frakt en gång, jag beställde denna gång från 2 olika leverantörer.

    Kram kram på dig

  3. Anna Terneborg skriver:

    Oj, det där har jag ingen som helst koll på. Det är rena grekiskan för mig ;)

    Svar: Jag gillar den jättemycket! Men tror jag får vänta till nästa år för att inviga den isf, kanske kan köpa en lite mindre storlek och ha det som mål till just beach 2013..? ;)

    Ja, men den är bra! Hittar mycket snygga bilder på Britney där bl a, det gör mig nöjd, haha.

    Det får jag nog göra isf ja. Min bror kollar på Fringe vet jag, och han tycker om den. Skulle kunna tänka mig att jag gillar den med, får kolla på ett avsnitt eller två och se ifall jag fastnar.

    Min kväll gick också i lugnets tecken, serier och mys med missarna. Idag då? Skola? Stor kram

  4. vivi skriver:

    Nähe …har de inte chokladglass som laktosfri ??? Det borde faktiskt nästan vara brottsligt !
    Choklad är enligt mig en viktig del av kostcirkeln ;)

    Måste erkänna att efter snart 7 år har jag & maken aldrig verkligen bråkar, tror egentligen det är bra att rensa luften ibland, men vi är inte riktigt sådana. Däremot har vi haft mycket diskussion, om jag är missnöjd med ngt tar jag ofta upp det och sedan diskuterar vi det, kan vara lite frustrerande ibland då maken nästan aldrig klagar på ngt jag gör vilket gör att man känner sig som en ”bitch” för att man är den enda som säger ngt :)
    Jag tror däremot att hur man än gör det är det viktigt att prata om saker, vi utvecklas hela tiden som människor vilket gör att förhållandet också brukar utvecklas och ibland sker det itne alltid smidigt :)

    Oh tack för alla snälla ord om inlägget :) Massa snälla ord ju, tack tack tack :)
    Kram!

  5. Åh när jag gick i skolan så älskade jag psykologi!! Freud minns jag mkt väl!De andra två med men inte lika väl vissa saker sätter sig på minnet trots att man minst anar det;) Nu när inskolningen är så kan jag ju börja jobba om 2 veckor & inte t hösten;)

  6. Anna Katana skriver:

    Freus och psykonalays har jag läst om men de andra känner jag inte igen. Måste ju varit bra för dig att du fick prata mycket (:

    Vad har du för spännande sommarjobb som väntar dig då? Något du jobbat på innan?

    Kramar

  7. Tessie skriver:

    Sv:
    Hej sötnos! :)

    I dag var det första dagen på nya jobbet, mycket att lära och ta in vill ja lova. Men dom 3 första dagarna är det bara genomgång och nöta system för min del :)
    Det känns bra och spännande.

    Jag har även fått grönt att lghn är min, ska bara skrivas papper! :)
    Den ligger i kallhäll här där jag redan bor, eller ja närmare centrum, mer centralt så ja lämnar inte stockholm :) (inte på ett 1år iaf).

    Jag hoppas allt är bra med dig!
    Kramar

  8. camilla skriver:

    åå vad jag känner igen de, odipuskomplexet. vi måste nänmt de när vi läste freud? vad innebär det?

    haha hoppas de gör chokladglass snart då:D chokladglass e faktiskt typ den enda glass jag inte gillar^^ vanilj med chokladkross går bra men ren chokladglöass e jag inte alls förtjust i:P
    Men kul att de gör så mkt nya glassar nu:D gb har ju gjort oreo glass o toblerone nu också:D
    delicatoboll kom förra året tror jag:) men i år ska de finnas pepparkaka haha :D

    åå då förstår jag :) nä vi har bara betygsystem underkänd och godkänd :) jätteskönt tycker jag, tar bort mkt press för att sträva efter högre betyg :) c uppsatsen är de enda vi kan få mer än godkänt på. men då är c kanon jue :D grattis:)

    hur har dagen varit? har ni haft tråkväder ni med?
    kraam

  9. Jasmine skriver:

    Freud och psykoanalys har jag stött på under kursen Psykologi A under gymnasiet. Mycket intressant måste jag säga.

    Svar: Ja, Jason Derulo’s nya låt tycker jag om, glad att jag kunde sprida lite kärlek.

    Tack för ditt fina beröm om krotet som jag gav till min mormor. Jags ka ringa henne när jag är hemma från Stockholm igen, gratulera i efterskott samt uppdatera mig om hur firandet var.

    Jag förstår dig. Det finns säkerligen många föreläsare och lärare som inte alls borde vara i branschen, alltid roligt att få en som är kunnig och duktig på sitt yrke.

    Tack för dina fina ord. Studenten närma sig och jag blir mer och mer förväntansfull.
    Jag ska försöka ta vara på klänningen, utan att försaka det roliga under studentdagen.

    Denna helg har det varit fint väder, tycker du inte? Okej, det regnade igår, men idag har det varit ljuvligt väder. Jag och R har varit ute i flera timmar och bara promenerat, mycket mysigt (speciellt med hans sällskap).

    Kram <3

Kommentera

