Lite pepp

Lovar att ta itu med bloggen mer efter att denna ”tenta” är klar, imorgon är det sista föreläsningen på denna kurs och sedan är det ”bara” att skriva ihop allting. Jag hoppas att hon kommer att klargöra lite extra vad hon vill imorgon, det är flera som verkar osäkra, men det har i alla fall lossnat lite för mig. Idag har jag reviderat första seminarieuppgiften och början av den andra, samt läst lite och leta lite referenser. Det låter kanske inte så mycket, men det tog större delen av dagen.
Den senaste veckan har känts lite stressig, men ikväll så pratade jag med min pappa och mamma på telefon och det kändes jätteskönt! jag behövde lite förståelse och peppning från dem tror jag, självklart får jag det av E också, men det känns lite extra när det kommer från mina föräldrar.
Idag har jag inte varit alls lika yr och förutom en huvudvärk som jag vaknade med så har jag mått bättre idag! Hoppas att det fortsätter såhär. Sedan ser jag fram emot lite ”ledighet” när denna kurs tar slut, men har intervjuer att ta itu med också, blev ingen ikväll så hoppas på att morgondagen fungerar.
Nu under kvällen så har jag kollat resor lite med E också, vi får se hur det blir. Just nu lutar det åt Side eller Platanias, har någon av er varit vid dessa resemål, berätta gärna i så fall!
Hur har er dag varit?

Om rhulth

En 25-årig juniorskribent/reporter, bloggare och socialantropologstuderande tjej!
Det här inlägget postades i Privat, University och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Lite pepp

  1. malin-helena skriver:

    Låter som ett mycket smart drag att fokusera på tenta och inte bloggen. ;P
    Bloggen kan du uppdatera när som helst efter tentan! Jag önskar dig lycka på tentan. :)

    Jag tror vi pratat om din utbildning förr, nu när du berättar vad du går så känner jag igen det. ^^ hihi..

    Celsius är en dryck, typ som saft, som ger en sjujäkla energi! Jag har beställt från svensktkosttillskott.se
    Men de går köpa på de flesta gym med. Dock är de lite dyrare då.
    Det man ska tänka på är att de innehåller mycket koffein, så om man tränar väldigt sent bör man nog bara dricka en halv burk.
    Sedan beror det lite på hur stor man är med. Ägaren på gymmet, som jag pratar mycket med, hon kan inte dricka mer än en halv burk oavsätt när hon dricker den. För hon är så himla liten så hon blir suuuper spidad. hahah.
    Men det som är bra med celsius är att det är bara naturliga saker i den, Inget kemiskt, eller hittepå. :)

    Kram!

  2. MADDISENJ skriver:

    Kämpa på med tentan!!

  3. Låter verkligen som du har mycket just, förstår att du har fullt fokus på alla tentor och och den lilla tiden du får över går ju självklart till E och familjen :) Kul att ni planerar en resa till sommaren! Det kan alltid vara skönt att ha något att se fram emot, allt känns ju mycket lättare när man har ett mål.

    Hihi jag kommer absolut vara populär bland våra barns vänner, kommer alltid finnas goda bullar och kakor hos oss. Dock så är det väl inte lika populärt hos de andra föräldrarna när barnen kommer hem sockerhöga sen haha :P

    Åh så kul att du ska på babyshower! Visst är det mest traditionellt att ge nödvändiga saker som blöjor och annat men håller med om att det är mycket roligare att ge något personligt! Varför inte köpa en sån här liten väska i kartongliknande material med handtag och fyll med små roliga saker, köp en lite finare sagobok som var din favorit när du var liten eller en fotoram, har sett en där man sätter in en liten bild från varje månad under barnets första år. Finns mycket man kan ge som inte allt behöver bli dyrt :)

    Tack fina du, hoppas du också fick en fin helg med lite lugn och ro trots att pluggande!
    Kramae

Kommentera

