Grattis älskade mamma!

Buon compleanno! <3

Idag fyller min fina mamma år och det ska absolut firas, pajad fot eller ej! Det ska bli jättemysigt att träffa familjen, det var ett tag sedan jag träffade dem allihopa. Vi ska ut och äta på restaurang ikväll inne i stan, men det är ett par timmar kvar än så länge, måste däremot fixa klart med presenten innan vi åker.

Känns lite knäppt att jag bloggar om att gratta mamma, innan jag faktiskt har grattat henne, men jag har försökt att ringa, men har inte fått något svar. Nåja, hon ringer nog upp vid tillfälle.

Hur ser er dag ut?

Även dagen idag ser ut att bli fin och solig, tidigare under morgonen var det lite molnigt, men nu skiner solen.
Hoppas att ni får en underbar söndag allihopa!  

Om rhulth

En 25-årig juniorskribent/reporter, bloggare och socialantropologstuderande tjej!
Det här inlägget postades i Privat och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

13 kommentarer till Grattis älskade mamma!

  1. anna skriver:

    naaaw fan vilken osis vi har haha. Men de är inte våra :P vi är inte förlovade som ja skrev i texten heheh :P kram

  2. Jakob Andersson skriver:

    Svar: Ja, verkligen! Lägenheten var superfin verkligen. Högt till tak, stora fönster och fina rum. De kommer med all säkerhet att trivas (och få stå ut med mig på besök… Ofta! Haha). Längtar själv till en egen lägenhet, men det blir inte förrens jag har hittat ett jobb och flyttar till Stockholm!

    Bilder på nya vårjackan kommer! :) Har plåtat lite nu på eftermiddagen. Och ska alldeles strax ut på promenad igen i vårsolen! UNDERBARA VÅRVÄDER. :) Haha…

    Men fy då! Skickar en stor krya på dig-kram och hoppas att fotleden fixar sig snarast. :) Förresten, har du läst min blogg länge? (alltid lika nyfiken!) :) Kram!

  3. Anna Terneborg skriver:

    Åh, vad mysigt det låter. Avis jag blir nu :)
    Svar: Ja, men jag tror faktiskt Loreen kan ha en riktigt bra chans i ESC.

    Ska kolla på Blue Bloods, One Tree Hill och Private Practice när jag kommer hem. Ska snart iväg och hjälpa en vän panta hennes burkar :) Haha, ha en bra kväll! Massa kramar

  4. camilla skriver:

    Hoppas du får en underbar dag och en riktigt mysig middag :D nu är jag nyfiken på presenten hihi :D?

    Förresten tycker jag din frukost i inlägget nedan ser kanongod o mysig ut :D jag orkar aldrig göra något fint med de jag äter för o ta kort o liknande:P
    vi firar aldrig namnsdag förutom att man kanske nämner de om man kommer ihåg hehe:Pmen de där med att baka kakor hade jag velat införa :D vad för 7 olika kakor hade du bakat då om du hade fått bestämma?

    Hur känns foten idag?
    Åå idag hade jag planerat både träning och bio men de blev inget av det :/ kännner mig inte helt kry så de känns bäst o vila idag. har sett på skidskytte och lite så :)

    Visst är dom :D har du någon favorit disney?:D

    kraam på dig

  5. Jenny skriver:

    Grattis till din mamma. Hoppas att du kunde ta dig ut och fira henne och att ni fick en underbar kväll. :) Och aj aj aj det gör ONT SOM F*N när ledbanden skadas. Jag har också råkat ut för det en gång. Min högerfot är fortfarande sned efter det. xD Du får försöka vila den ordentligt och binda om den så att inte din fot blir sned. Hoppas du haft en skön helg trots foten. Frukosten såg iallafall inte helt fel ut. :)

    sv: Haha, ja alla djurbebisar är ju så otroligt gulliga att man önskar att de såg ut så för alltid! Tyvärr hann vi inte ner till djuraffären men vi hittade ett forum där en kvinna råkat ut för samma sak så vi har följt alla råd där. :) Bara att hålla tummarna att äggen kläcks och att salamanderbebisarna inte äter upp varandra. xD

    Nej, jag tror inte heller de hade mycket till val. Brukar bli lite ramaskri om en i kungafamiljen väljer något annat än svenskt. Tyvärr. Man kan ju tycka att det vore bättre att välja det märke som har vagnar av högsta kvalitét snarare än en vagn bara för att den är svensk.

    Aaaw tack så mycket, vad snällt sagt av dig. Tror du kommer märka att dina naglar blir minst lika bra som mina. :) Om inte bättre! Men jag förstår att du inte riktigt har haft naglarna som första prioritet nu i helgen. :)

    Jo, det hade varit kul att se alla för då gör man i allafall en rättvis bedömning. Jag kan ju inte säga att The Artist inte var värd statyetten om jag inte ens sett filmen. Den kan säkert vara kanonbra! Jag tror att jag kör på gratismetoden att ladda ner så småningom. Detä r lite för mycket pengar för mig också om jag ska se alla på bio. xD Men såg iallafall War Horse. :)

    Tror jag förstår hur du menar. Vet inte om det skulle passa bättre med ett väldigt tunt diadem, men risken finns att diademet istället försvinner ”in i håret”. Finns ju massa roliga spännen man kan använda istället. :)

    Skönt att det är så. Det är svårt att ta sig ur en ond spiral när man väl hamnat i den och det är starkt av dig att du har gjort det. :)

    Haha, vi är skrämmande lika du och jag. :D Men det är riktigt kul tycker jag. Roligt att få veta mer om dig och verkligen kul att vi har mycket gemensamt. Astronomi är otroligt intressant. För min del gillar jag ju stjärnor och stjärnbilder men tycker det är lika roligt med allt det mystiska runt omkring och vad som egentligen finns där ute. Vad kul det måste ha varit att titta på stjärnor med sin pappa just med. :)Den klänningen låter assnygg!! Jag har haft ett linne som var svart med små vita stjärnor på, men jag gav bort det när jag gick upp i vikt och det blev för litet. Ångrar det lite nu när jag gått ner all den vikten igen. xD

    Haha, det är tydligen populärt med tatueringar på bröstkorgen. Vad har din bror för motiv? Min bror sa att hans gjorde svinont men han är smal som en speta så kan bero på det. Eller så är han bara känslig just där för det varierar ju också från person till person. :)

    Tack. Jag tycker att du också har en sund inställning till hur man ska hantera situationen om ens barn skulle må dåligt. Och jag tror man måste få utlopp för alla sina känslor. Inte bara glädje, utan även ilska och om man är ledsen. Ingen mår ju bättre av att stänga allt sånt inom sig. Som förälder får man bara se till att barnet får utlopp för det på ett bra sätt, i allafall så gott man kan.

    Haha, jag kan med ha på tv:n i bakgrunden ibland och scrubs funkar när det går på tv för man har sett allt. :) Jag skulle nog sitta och titta på mina favoritdelar jag med. Vissa saker finns ju på youtube men det är inte samma sak. :)

    Egentligen är ju en slöja något helt annat än en huvuduk. Tänker egentligen mest på en bröllopsslöja. Det är ju det de är till för från början. Läste en insändare i en tidning för någon månad sen om en man som tyckte man skulle vägra ge socialbidrag till kvinnor som bär slöja eftersom de medvetet gör sig oattraktiva på arbetsmarknaden. Fy vad arg jag blev då. Jag tycker snarare att arbetsgivare borde sluta vara inskränkta och inse att det finns mycket outnyttjad arbetskraft bara man kan bortse ifrån att personen ifråga kanske bär något för att täcka håret lite då och då. Jag tycker inte man ska försvara att folk inte anställer på såna grunder och påstå att kvinnorna får skylla sig själva. :P Tyvärr blir det ju så att man kopplar huvudduk eller burka med terrorism och förtryck men då drar man ju alla över en kam bara för att de som syns i media är just terroristerna. Haha, tycker du slog huvudet på spiken där. Religionsfrihet i Sverige tycker jag känns lite vagt. Man får tro på vad man vill, men inte följa traditionerna som följer med religionen.

    Hoppas du och E också haft en fin helg och att du snart blir bättre i foten.

    Pussar och kramar!

  6. Vivi skriver:

    Lördagen var underbar vädermässigt, söndagen var lite sämre, men hel härlig då jag hade en hel eftermiddag med mina bästa vänner <3
    Hoppas ni hade ett supermysigt firande, gick det bra med foten ? Man får använda sig pojkvän som krycka ! :)

    Jag lovar att testa decoupen ganska snart för att se hur den är, är lite sugen själv på att köpa en större!

    Massa kramar och grattis i efterskott till din mamma!

  7. Hoppas det blev ett mysigt firande för din mamma, låter ju jättehärligt att träffas hela familjen och gå ut och äta! Man får passa på att ha det extra trevligt när någon fyller år :D Själv längtar jag tills jag åker hem till Sthlm i slutet av månaden, har ju inte varit hemma på ett halvår! Så det ska bli kul att träffa familjen framför allt :)

    Hihi ja det är min förhoppning, det roliga är ju att jag redan nu börjat planera dopet t ex med alla godsaker. Men det vore ju så mysigt att baka på helgerna med den lilla och hela grejen med att ha bullfika med ett glas saft när som helst är ju så mysig. Hoppas den lilla intresserar sig och vill vara med också :) Min mamma bakade ju ganska mycket när jag var liten och jag har förstått att jag älskade att vara med redan så, det är ju ett toppensätt att komma nära varandra och ha något gemensamt intresse!

    Javisst är pengar inte allt när det gäller att få barn men det är ju en del av ett stabilt hem med bostad utan andrahandskontrakt, att ha säkerheten att man kan ge barnet det som det behöver och kunna göra saker för att hålla alla aktiva haha. Jag tror absolut att man kommer långt på kärleken och på csn också och jag tror att ni skulle klara er galant om det blev så att ni fick barn nu! Så länge man får slutföra sin utbildning är det ju inga problem :D

    Attans att jackan inte fanns i storleken du ville ha så du gick miste om rabatten, är ju perfekt annars! Hoppas du kan hitta den i butik ändå, kommer ju fler rabattillfällen, tycker det är clubdagar lite då och då :)

    Hoppas du haft en underbar helg, Kramar

  8. Det låter som en toppen Söndag Förrtom det där med din stackars fot då! Hoppas din mamma får en riktigt fin dag. Jag har jobbat på Tysklands båten hela helgen så nu ska jag bara sova …zzzzz…. så himla trött. Kram

  9. Paparazzibecka skriver:

    sv: thanks again! Nice to hear.
    Jag mår bra, sjukt trött och en aning hungrig men annars är det bara bra här.

    Själv då tjejen?
    KRAM

  10. Anna Katana skriver:

    Grattis till din mamma! Hoppas det blev ett bra firande.

    Själv har jag suttit på kurs hela dagen idag. Väldigt segt eftersom jag inte alls är van att sitta still och lyssna på det sätter längre. Men har varit en bra dag ändå.

    Haha nej hade nog inte heller orkat trycka i mig sju sorters kakor. Spyvarning på det alltså.

    Kramar

  11. Tessie skriver:

    Hurra, hurra, hurra, hurra!!!! :)

    Sv: Jasså, du säger du tro dig veta eller ha en aning om vad det handlar om. Vad tror du!?..
    Jag ska skriva om det när jag har ron i kroppen för det. Nu har jag bara lagt upp 2 andra inlägg, en bildbomb och ett kort litet inlägg om håret.. :p

    Hoppas allt är bra!?
    Kramar

  12. Tessie skriver:

    Sv:
    Men jösses, hur går det med kryckor då!?.. Du får ta hand om dig..
    Ja, det känns skönt med lite färg.. har lagt i en annan röd idag så de är lite mörkare röd.
    Ja ne, de var inte det du trodde, men inte gör det nått. Jag ska ta mig tid att skriva ett längre inlägg här så småningom om allt jag vill få ur mig! :)

    kramar

  13. november skriver:

    grattis till din mamma! :DD <33

    Svar: det gick skit … :/

Kommentera

