Saffron

Igår hade jag en jättemysig lunchdejt tillsammans med min mamma, vi åt goda sallader och pratade massvis om orättvisor, spännande filmer och annat. Det var verkligen härligt, med mig hem fick jag också lussekatter som hon hade bakat till lucia och de är så goda! Jag har redan ätit två, en igårkväll och en imorse. Tyvärr har vi inget bra bakbord här, så blir lite svårt att göra egna och jag har ju så himla svårt att hitta helt laktosfria lussekattar, så jag tackar verkligen för dem!
Däremot kom jag på igår att jag kunde försöka göra saffranscupcake, det behöver man ju inget bakbord till och  jag och E köpte saffran för ett tag sedan, det är ju rätt så billigt i år, vi får se hur det blir.
Har ni julbakat något?
Här har det äntligen börjat snöa lite, men inte som i övriga delar av Stockholm. Det har gått i små perioder sedan en timme tillbaka. Medan jag vet att en kompis till mig, närmare Stockholm har vit mark och där har det tydligen snöat sedan 10 imorse. Kan inte snön sluta diskriminera och komma hit också? Jo, jag tycker faktiskt det. Bra. Då säger vi så.
Edit: Nu har jag bakat de där cupcakesen som jag skrev om, här är bildbeviset! Visst ser det goda ut?
© rhulth.wordpress.com
Om rhulth

En 25-årig juniorskribent/reporter, bloggare och socialantropologstuderande tjej!
Det här inlägget postades i Allmänt, Mat/Bakelser och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

5 kommentarer till Saffron

  1. Lissie skriver:

    Blev lite inspirerad av detta, man kanske skulle ta och baka något? Jag har hittills bara gjort pepparkakor, och pepparkakshus. Faktiskt mycket mindre än i vanliga fall.
    Fina cupcakes iaf!

    Jag har också funderat på det där med att blogga icke-anonymt men, jag vet inte riktigt vad jag skulle skriva om då. Grejen med min blogg är att den ÄR anonym (även om alla som känner mig skulle fatta att det var min om de hittade den). Men ändå. Hm. Vi får se vad som händer med det här bloggandet… Jag gillar ditt koncept i alla fall, med både lite tips t ex boktips, åsikter om vissa saker, och personliga reflektioner osv.

    Hoppas också på snö! Det var något snöblandat utanför fönstret för en stund sen men det hjälpte ju inte mycket. Jag hoppas att det snöar lite på dig redan imorgon! Kramar :)

  2. Lissie skriver:

    Just ja, vad jag pluggar frågade du ju. Psykolog. Ehm… jag vet, lite ironiskt, när jag inte mår så bra själv. Men jag har ju några år på mig att bli bättre. Sjukt intressant är det iallafall. Vad var det du pluggade nu igen…?

  3. neli skriver:

    hihi ja småbarn är så himla söta, men dem har sina dåliga sidor också haha =) men det har vi alla! ingen är perfekt haha.
    ja gud ja verkligen.. tycker samma om victoria’s secret modellerna. jag stör mig lite på folk som säger att dem har drömkroppar och så vidare.. snälla, titta på salma hayek, kate winslet eller scarlett johansson.. det där är drömkroppar!
    kram

  4. Tessie skriver:

    Ser super smarrigt ut och det låter verkligen som du hade en toppen stund med din mamma. Precis så som det ska vara när man har kvalitets tid med familj, anser jag! :)

    Sv: Ja, dom passade rätt bra ihop med min cola, de har du helt rätt i :) Så bra att jag påminde dig om att även du skulle fixa och trixa med dina naglar! :) Hoppas det blev bra resultat hos dig med.

    Ja, det känns bra mellan oss. Vi vet att tiden är knapp för att ses men när vi väl ses är det helt underbart och vi har kommit så långt i vår relation nu och är verkligen på rätt spår.. vi saknar varandra när vi är i från varandra lite längre stunder och det är verkligen kärlek mellan oss :)

    kramar

  5. Jag älskar saffran och baka är typ det bästa som finns.

    Tack så otroligt mycket, det var min vän som tatuerade mig. Trodde aldrig jag skulle våga men det var liksom nu eller aldrig. Skakade något otroligt och trodde jag skulle svimma.. hehe. All time low är ett av mina favoritband. Sjukt grymma!

Kommentera

